رونمایی از کتاب‌ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

[ad_1] نشست تبیین و تشریح گزارش قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات صبح امروز (دوشنبه ۱۸ مرداد) با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، حسام‌الدین آشنا رییس پیشین مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و برخی از مدیران برگزار شد. در این نشست

کد خبر : 87561
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
رونمایی از کتاب‌ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

[ad_1]

نشست تبیین و تشریح گزارش قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات صبح امروز (دوشنبه ۱۸ مرداد) با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، حسام‌الدین آشنا رییس پیشین مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و برخی از مدیران برگزار شد.

در این نشست بعد از پیشنهادهای مختلف درباره نحوه بهتر و دقیق‌تر دسترسی به اطلاعات آزاد ازجمله؛ ایجاد نوعی ضمانت اجرایی برای دستگاه‌هایی که هنوز به این قانون نپیوسته‌اند، بررسی و پژوهش‌های دقیق‌تر برای قانون انتشار و دسترسی آزاد از کتاب‌ها و پژوهش‌های انجام شده در این حوزه رونمایی شد.

حسین انتظامی در ابتدای این نشست با بیان اینکه چهار سال از اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گذشته است، گفت: با ایجاد بسترهای تقنینی و آموزشی و اطلاع رسانی برای موضوع شفافیت و دسترسی عمومی به اطلاعات موسسات و نهادهای عمومی و خصوصی، مهمترین گام برای تحقق حق آگاهی مردم برداشته شده است.

سیدعباس صالحی نیز در این نشست تاکید کرد طی ۱۰ روز آینده با تعیین تکلیف اسناد راکد، گزارش کاملی را آماده و در اختیار دولت سیزدهم قرار دهیم.

پیشتر حسین انتظامی با اعلام  این که این جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به شکل زنده پخش خواهد شد، ابراز امیدواری کرده بود: روزی در کشور شاهد برگزاری تمام جلسات به صورت پخش زنده باشیم.

وی اظهار داشت: با گذشت چهار سال از اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و ایجاد بسترهای تقنینی و آموزشی و اطلاع رسانی برای موضوع شفافیت و دسترسی عمومی به اطلاعات موسسات و نهادهای عمومی و خصوصی، مهمترین گام برای تحقق حق آگاهی مردم برداشته شد.

۵۸۵۸

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.