رونمایی از اثر دوجلدی «زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران» با حضور علی‌اکبر صالحی

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران» که در دو جلد از سوی دکتر عباس خامه‌یار به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده است، روز 24 مهرماه 1402 همزمان با مراسم آغاز سال تحصیلی، با حضور جمعی از فرهیختگان، اندیشمندان، علما، اساتید و دانشجویان

کد خبر : 419082
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
رونمایی از اثر دوجلدی «زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران» با حضور علی‌اکبر صالحی

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران» که در دو جلد از سوی دکتر عباس خامه‌یار به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده است، روز 24 مهرماه 1402 همزمان با مراسم آغاز سال تحصیلی، با حضور جمعی از فرهیختگان، اندیشمندان، علما، اساتید و دانشجویان در دانشگاه ادیان و مذاهب رونمایی شد.

کتاب دو جلدی زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران شرح روزنوشته‌ها و روایت‌های دسته اولی است که نویسنده ثبت و ضبط کرده و تلاش داشته تا مشاهدات و تجربیات خود از حدود چهار دهه هم‌زیستی و رابطه مستقیم با اندیشمندان، شعرا، نویسندگان، پژوهشگران و شخصیت‌های دینی و سیاسی دنیای عرب و حوزه تمدنی ایران را با بیانی صریح و شیوا روایت کند.

جلد دوم کتاب زخم و زیتون در دو فصل با عناوین «یادگاران» و «روزگاران» به رشته تحریر درآمده است. در فصل نخست به زندگی، آثار و روایت‌هایی از دیدارها و گفت‌وگوهای نویسنده با اندیشمندان و نویسندگانی چون آنتوان بارا، ژورف الهاشم و لوئیس صلیبا اشاره و نیز از فرهیختگانی چون علامه فضل‌الله، جرج جرداق، بی‌آزار شیرازی و بوهاشم الکاظمی یاد شده است. در فصل دوم جلد دوم کتاب زخم و زیتون نیز روایت‌هایی از نمایشگاه کتاب بیروت، سرزمین مدارا، دیدارهای عیدانه و نخستین شب آزادی خرمشهر در موزه جنگ مسکو به رشته تحریر درآمده است.

رونمایی از اثر دوجلدی «زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران» با حضور علی‌اکبر صالحی

در بخشی از مقدمه دکتر علی‌اکبر صالحی بر جلد دوم کتاب زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران، آمده است: «کتاب اخیر آقای دکتر خامه‌یار یعنی زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران کتابی با محتوای عمیق و همراه با عواطف و احساسات انسانی است که در آن به زیبایی به فراز و فرود زندگی از حیث سختی‌ها و نیز کامیابی‌ها اشاره شده است. خواننده با مطالعه این کتاب می‌آموزد که زندگی یک حقیقت جریان‌دار است که به فرمایش حضرت علی(ع) انسان باید به گونه‌ای زندگی کند که گویی ابدی است و باید به گونه‌ای خود را برای ترک دنیا آماده کند که گویی فردا تارک آن است».

جلد نخست کتاب زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران توسط خانم «اسما باچیل» (Esma bacil) به ترکی استانبولی ترجمه شده و «علی آکین جابا» ویراستار آن بوده است. این اثر از سوی انتشارات Kalender و Önsöz در نمایشگاه کتاب استانبول ترکیه به عنوان بزرگترین نمایشگاه کتاب این کشور رونمایی شد. همچنین جلد نخست این کتاب سال ۱۴۰۰ به زبان عربی منتشر و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ لبنان و جمعی از فرهیختگان و نویسندگان لبنانی رونمایی شده بود.

در بخشی از مقدمه دکتر علی لاریجانی بر جلد نخست کتاب زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران،که اینک مجدداً به زیور طبع رسیده، آمده است: «تنوع موضوعات از جهتی و رویکرد فرهنگی نویسنده در نگارش، جذابیت به کتاب فاخر زخم و زیتون بخشیده است… به دلیل شناخت خوبی که نویسنده از صاحب‌نظران دنیای عرب داشته‌اند، به مناسبت پرداختن به آراء و یا اقدامات آنان برای جامعه، مفید و ارزشمند است. جدای از اطلاعات خوبی که در این کتاب نهفته است، خواندن آن، خود برای خواننده خاطره‌ای خواهد بود. جمع سفرکرده‌های مؤثر در یک قاب با نویسندگی شایسته، تذکاری آیین‌ساز، برای آدمی است که فراغت خود را بدان بسپارد. برای من چنین بود، امید است برای سایر خوانندگان هم اینگونه باشد».

عباس خامه‌یار نویسنده این اثر نیز در مراسم رونمایی از کتاب خود و ضمن تشکر از مسئولان نشر دانشگاه ادیان و مذاهب و نیز آقایان دکتر علی لاریجانی و دکتر علی اکبر صالحی ، طی سخنانی گفت: «این اثر محصول مطالب قلمی‌شده بنده در دیدارهایی است که با افراد و شخصیت‌های جهانی و ‌گوناگون و ارباب مذاهب و ادیان مختلف و سیاست‌مداران نامدار و دیگران داشته‌ام و حس خود را بیان کرده‌ام. این کتاب در حقیقت بازتاب حوادث و رویدادهای تلخ و شیرین است که با آن زیست داشته‌ام؛ زخم‌هایی که فقط با زیتون درمان می‌شده است».

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه هر دو جلد کتاب «زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران» اثر دکتر عباس خامه‌یار به تارنمای دانشگاه ادیان و مذاهب به نشانی https://adyanpub.com (https://adyanpub.com/) مراجعه کنند.

2323

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.