روندها را دنبال کنید: بیت کوین در مسیر تبدیل شدن به پول آینده است

[ad_1] این سرمقاله نظر Bekbauov، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت استخراج بیت کوین Xive است. صنعت مالی به عنوان یک کل به طور مداوم به سمت فضای دیجیتال در حال تغییر است، به طوری که بازار جهانی پرداخت های دیجیتال در سال گذشته تقریباً 100 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد و پیش بینی می شود

کد خبر : 361531
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
روندها را دنبال کنید: بیت کوین در مسیر تبدیل شدن به پول آینده است

[ad_1]


این سرمقاله نظر Bekbauov، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت استخراج بیت کوین Xive است.

صنعت مالی به عنوان یک کل به طور مداوم به سمت فضای دیجیتال در حال تغییر است، به طوری که بازار جهانی پرداخت های دیجیتال در سال گذشته تقریباً 100 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد و پیش بینی می شود تا سال 2030 به 303 میلیارد دلار برسد. ضریب نفوذ پرداخت های دیجیتال در بین مصرف کنندگان عمومی نیز در حال رشد است. همانطور که یک نظرسنجی مک کینزی در سال 2022 نشان داد که تقریباً 90٪ از ساکنان ایالات متحده از نوعی پرداخت دیجیتال استفاده می کنند.

و به ویژه بازار بیت کوین توجه بیشتری را به خود جلب می کند، زیرا بحران اخیر بانکی ایالات متحده و چشم انداز منفی اقتصاد جهانی باعث می شود افراد و مشاغل بیشتری به سمت این بخش سوق دهند. بیت کوین توسط بسیاری به عنوان یک ذخیره معتبر از ارزش، مستقل از دولت ها و بانک ها دیده می شود که جایگزینی جذاب برای سرمایه گذاری های مالی سنتی است.

اما آیا واقعاً می تواند جایگزین ارزهای فیات شود تا به پول آینده تبدیل شود؟

نگرش بیت کوین: پیشرفت تا به امروز

ده سال پیش، تنها یک جامعه کوچک به BTC علاقه مند بودند. در حال حاضر، تخمین زده می‌شود که 425 میلیون نفر در سراسر جهان صاحب ارزهای دیجیتال هستند که در پی رشد 39 درصدی دارندگان دارایی‌های دیجیتال در سال 2022 است.

تا چند سال گذشته، برای بسیاری عادی بود که بیت کوین را تمسخر می کردند و آن را تقلب می خواندند. اما پس از سال 2020، یک تغییر شدید در نگرش ها رخ داده است، با درک BTC از یک سرمایه گذاری سوداگرانه به یک ذخیره قانونی ارزش و وسیله مبادله تبدیل شده است.

دلیل اصلی این تغییر، افزایش پذیرش نهادی بیت کوین است. از سال 2020، سرمایه‌گذاران نهادی به‌طور انبوه وارد بازار شده‌اند و به روند صعودی بزرگی دامن می‌زنند و بیش از 7.8 درصد از کل عرضه بیت‌کوین را تا می 2023 جمع‌آوری کرده‌اند. در نتیجه، بیت‌کوین به یک طبقه دارایی قانونی تبدیل شده است که توسط افراد بیشتری جدی‌تر گرفته می‌شود. .

علاوه بر این، نظرسنجی Deloitte در سال 2022 نشان داد که 75 درصد از خرده فروشان نظرسنجی در حال برنامه ریزی برای پذیرش پرداخت های ارز دیجیتال در دو سال آینده هستند.

علاوه بر این، بیت‌کوین در حوزه‌های قضایی متعدد از جمله، به ویژه، السالوادور، تبدیل به یک ارز قانونی شده است.

استخراج پایدار بیت کوین روایت را تغییر می دهد

با توجه به این واقعیت که آنها به قدرت محاسباتی قابل توجهی نیاز دارند، عملیات استخراج بیت کوین اغلب با مصرف انرژی بالا همراه است. و تخمین‌هایی که نشان می‌دهند این عملیات‌ها انرژی کافی برای رقابت با نیازهای برق سالانه برخی از کل کشورها را مصرف می‌کنند، منجر به انتقاد شدید بیت‌کوین در سال‌های اخیر شده و مانع بزرگی برای پذیرش جریان اصلی شده است.

با این حال، مصرف انرژی ذاتی بیت کوین در واقع می تواند مزایای قابل توجهی را با تثبیت شبکه های برق و کاهش هزینه برق برای مصرف کنندگان با متعادل کردن عرضه و تقاضا ارائه دهد.

مصرف برق ماهانه و سالانه به طور نابرابر در طول روز پخش می شود. اوج تقاضا اغلب در ساعات صبح و عصر اتفاق می افتد، در حالی که در شب و در تعطیلات آخر هفته به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در بسیاری از نقاط، استخراج بیت کوین ممکن است فقط برق اضافی را مصرف کند که توسط ساکنان محلی مصرف نمی شود، بنابراین به نیروگاه ها اجازه می دهد تا با ظرفیت کامل کار کنند. در همین حال، مصرف‌کنندگان متوسط ​​از هزینه‌های بیشتر برای پوشش تولید آن برق «اضافی» در امان هستند.

علاوه بر این، رقابت شدید بین اعتبارسنجی‌ها و ماهیت کاهش‌دهنده بیت‌کوین، استخراج‌کنندگان را تشویق می‌کند تا راه‌های کارآمدتر و پایدارتری برای استخراج بیابند. با رقابتی‌تر شدن فرآیند استخراج، ماینرها احتمالاً به سرمایه‌گذاری در سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرفته‌تر ادامه خواهند داد تا شانس خود را برای استخراج موفقیت‌آمیز بلاک‌های جدید بیت‌کوین افزایش دهند. علاوه بر این، آنها همچنین اقدامات بیشتری را برای استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی باد و خورشید انجام خواهند داد و در نتیجه اثرات زیست محیطی معدن را حتی بیشتر کاهش خواهند داد.

در نتیجه، من انتظار دارم که درک عمومی از معدن در پنج سال آینده مثبت تر شود و خود استخراج به عنوان یک تجارت پایدارتر شود.

به دنبال مثال سالوادور

در سال های اخیر، روند رو به رشدی برای پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت قانونی وجود داشته است. چندین کشور استفاده از بیت کوین را برای اهداف مختلف مانند خرید کالاها و خدمات یا پرداخت مالیات قانونی کرده اند.

در سپتامبر 2021، السالوادور با تبدیل شدن به اولین کشوری که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی تبدیل کرد، این روند را بیشتر کرد. علیرغم شروع تا حدودی مشکل، آزمایش این کشور با نتایج مثبت بسیاری همراه بوده است، به خصوص اگر رشد تولید ناخالص داخلی سالوادور را بیش از 10 درصد در سال 2021 و افزایش 30 درصدی گردشگری از زمان پذیرش BTC را در نظر بگیریم.

من معتقدم کشورهای بیشتری راه السالوادور را دنبال خواهند کرد تا راه حلی جایگزین برای محافظت از اقتصاد خود در برابر عدم اطمینان اقتصادی فعلی بیابند. به عنوان مثال، طرح های مشابهی برای تبدیل بیت کوین به یک ارز قانونی در مکزیک، آریزونا و سوئیس شکل گرفته است. در همین حال، قانون آتی لیختن اشتاین قصد دارد پرداخت بیت کوین را برای خدمات دولتی فعال کند.

با این حال، در حالی که قانونی شدن بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت مزایای زیادی دارد، ارزهای دیجیتال مستقل همیشه به عنوان تهدیدی برای فیات تلقی شده اند. افزایش پذیرش رمزارز در سراسر جهان مطمئناً دلیل متعهد شدن بسیاری از دولت ها به توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است. اینها اساساً ارزهای ملی با کنترل دولتی بر شبکه های صدور و پرداخت خود هستند.

مسلماً، CBDCها شانس بیشتری برای به دست آوردن پذیرش جریان اصلی نسبت به بیت کوین در سال های آینده دارند. این به دلیل پتانسیل آنها برای ادغام با سیستم های مالی موجود و چارچوب های نظارتی و همچنین حمایت و حمایت بانک های مرکزی در سراسر جهان است. با این حال، هر دو بیت کوین و CBDC هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند و پذیرش آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

آیا بیت کوین ارز آینده است؟

با تغییر در نگرش های مصرف کننده و تجاری، استفاده رو به رشد به عنوان ذخیره ارزش و وسیله مبادله، و همچنین تحولات مثبت در صنعت معدن و در میان دولت های ملی، بیت کوین به تدریج به سمت پذیرش جریان اصلی پیش می رود.

همانطور که موارد استفاده از بیت کوین همچنان در حال گسترش است، من معتقدم افراد و سازمان های بیشتری به پتانسیل آن به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری بلند مدت پی خواهند برد.

این پست مهمان از دیدار بکبائوف است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.