روغنی جادویی که از دانه های قهوه تولید می شود

خواص روغن قهوه برای سلامت بدن و زیبایی قهوه مصرف جهانی دارد. مردم در هر کشور و فرهنگی روزانه این نوشیدنی را مصرف می کنند و دنیای پزشکی برای چندین دهه اثرات سلامتی آن را مطالعه کرده است. بیشتر مردم با فواید اساسی روغن قهوه آشنا نیستند ، شما می توانید روغن دانه های قهوه

کد خبر : 20511
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
روغنی جادویی که از دانه های قهوه تولید می شود


خواص روغن قهوه برای سلامت بدن و زیبایی

قهوه مصرف جهانی دارد. مردم در هر کشور و فرهنگی روزانه این نوشیدنی را مصرف می کنند و دنیای پزشکی برای چندین دهه اثرات سلامتی آن را مطالعه کرده است. بیشتر مردم با فواید اساسی روغن قهوه آشنا نیستند ، شما می توانید روغن دانه های قهوه که به اندازه کافی برای بو دادن خوب باشد، را تهیه کرده و به فروش برسانید.

تمام خواص روغن قهوه

تحریک رشد مو
اولین مورد اشاره شده از خواص روغن قهوه در این بخش از سلامت نمناک مربوط به درمان ریزش مو و تقویت رشد آن است. بسیاری از افراد به دنبال روش های جایگزین برای ترمیم موهای خود و یا از بین بردن موهای زائد هستند. روش های درمانی سنتی تجویز شده توسط جامعه پزشکی ممکن است هیچ تاثیری نداشته باشد و همچنین در نهایت هزینه زیادی در پی داشته باشد. علاوه بر آن داروهای شیمیایی مورد استفاده در این روشها ممکن است روی بدن تأثیر غیر قابل پیش بینی بگذارد. استفاده از روغن قهوه به دلیل وجود کافئین در آن باعث تحریک فولیکول ها شده و با افزایش بیشتر این قسمت مهم از مو در تقویت موها نقش بسزایی دارد.
ضدعفونی کننده
در هر زمان از فصل سرما که سرماخوردگی و آنفولانزا رخ می دهد، ما معمولاً به دنبال مواد ضدعفونی کننده در منزل برای مقابله با میکروب ها هستیم. با این حال، انواع جدیدی از بیماریهای رایج وجود دارد که در برابر مداخلات پزشکی مقاوم شده اند، اما هنوز هم به مواد طبیعی پاسخ می دهند. روغن قهوه یکی از این مواد طبیعی است که دارای خواص بسیاری از جمله ضد باکتری بودن می باشد.
برای ایجاد یک اسپری می توانید چند قطره روغن قهوه به سرکه اضافه کنید تا علاوه بر از بین بردن میکروبهای هوا در منزل ، نوشیدن یک فنجان قهوه تازه را نیز به شما یادآوری کند.
کاهش سلولیت
با وجود تغییر در رژیم غذایی و ورزش، سلولیت برای بسیاری از افراد یک مشکل پایدار است. بدن شما سنگینی خود را روی باسن و ران ها نگه دارد. تحقیقات نشان داده اند که استفاده از تزریق روغن قهوه برای درمان سلولیت ، باعث تغییر در ظاهر سلولیت های بدن می شود.
روغن قهوه را با یک روغن حامل مخلوط کنید و آن را در هر نقطه از بدن که در آن سلولیت دارید استفاده کنید. تمام مواد شیمیایی مفید از طریق پوست شما جذب می شوند و تغییراتی را در سلولیت ها شاهد خواهید بود.
تنظیم خلق و خو
یکی از ترکیباتی که در روغن قهوه یافت می شود، دارای اثر آرام بخش است که هنگام برخورد با افراط ،افسردگی و سایر اختلالات روانی می تواند موثر باشد. این تاثیر به ذهن و بدن آرامش می بخشد تا هورمون ها میان احساس خوب و حالت تعادل ، حالت ثابتی داشته باشند.
در صورت نیاز به آرامش، روغن قهوه را به محلول های خود اضافه کنید. روغن قهوه با یلانگ ترکیب خوبی دارد، این ترکیب علاوه بر بوی خوش گل ، باعث تقویت خلق و خو می شود. اگر رایحه مرکبات را ترجیح می دهید نباید بوی قهوه یا چوب صندل را حل کنید.
خواص روغن قهوه
مراقبت از پوست
وقتی به قهوه فکر می کنید، پاک کننده پوست احتمالاً آخرین چیزی است که هنگام در نظر گرفتن نحوه استفاده از روغن قهوه در مورد آن فکر می کنید. تحقیقات نشان می دهد که ترکیب روغن قهوه با یک حامل ، به عنوان یک ضماد موضعی می تواند به جلوگیری از علائم پیری کمک می کند ، این علائم نشان دهنده آسیب دیدن سلول ها توسط رادیکال های آزاد در محیط است. مقداری روغن قهوه را به روغن فندق اضافه کنید تا خواص قابض موجود در آن را شدت ببخشید. روغن جذب پوست شما شده و برای محافظت از آسیب های بیشتر در بدن اثر می گذارد.
تقویت سیستم ایمنی
قهوه یکی از بزرگترین منابع آنتی اکسیدان ها است و روغن قهوه نیز مملو از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. چندین مطالعه اظهار کرده اند که خواص روغن قهوه می تواند به جلوگیری از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به سلول های شما کمک کند و استرس اکسیداتیو شما را کاهش دهد. این روغن می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و سلامتی شما را حفظ کند.
برای به دست آوردن این مزایا، می توانید چند قطره روغن قهوه را به دستگاه بخور اضافه کرده و در آن نفس بکشید. روغن قهوه با روغن های گل رز، یلانگ و چوب صندل به طرز شگفت انگیزی ترکیب می شود. همچنین می توانید روغن ماساژ تهیه کرده و از آن به صورت موضعی استفاده کنید.
افزایش اشتها
رایحه این روغن به تنهایی برای تأثیرگذاری بر سیستم گوارش بدن و تحریک احساس گرسنگی کافی است، این موضوع برای افرادی که در حال بهبودی از بیماری طولانی مدت، جراحی یا آسیب دیدگی هستند و همچنین افرادی که از اختلال در خوردن یا سوء تغذیه رنج می برند بسیار مهم است.
فواید روغن قهوه
 
محافظت در برابر بیماری های مزمن
آنتی اکسیدان های موجود در روغن قهوه می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو در پوست، افزایش جریان خون در سلول و جلوگیری از عفونت و بیماری های مزمن کمک کند. این روغن همچنین به مقابله با چین و چروک، لکه های مرتبط به پیری و لکه های پوستی کمک می کند و در عین حال باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود. شما می توانید مقدار کمی روغن قهوه رقیق شده یا روغن مخلوط شده با روغن حامل را روی قسمت هایی از پوست خود که می خواهید درخشش داشته باشید، بمالید!
کاش التهاب
یکی از بهترین کاربرد های روغن قهوه برای درد عضلات و مفاصل است. استفاده از مقدار کمی روغن به صورت موضعی در ناحیه آسیب دیده می تواند به شل شدن عضلات و افزایش جریان خون برای سرعت بخشیدن به بهبود و تسکین کمک کند. این روغن برای سایر بیماری های التهابی مانند سردرد، اختلال دستگاه گوارش، آرتروز و نقرس نیز مفید است.
بهبود سلامت سیستم تنفس
استنشاق روغن ضروری قهوه می تواند به تسکین التهاب در دستگاه های تنفسی و جلوگیری از عفونت در آن قسمت از بدن کمک کند.
سلامت سیستم تنفس
رفع آلرژی
تحقیقات نشان داده است که ترکیبات فعال موجود در روغن قهوه می تواند به کاهش حساسیت بدن کمک کند ، با کمک به سیستم ایمنی بدن می تواند واکنش بهتری داشته باشد، می تواند به کاهش فشار سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند.
کاهش استرس و اضطراب
برای کاهش استرس، بهبود خلق و خو و جلوگیری از افسردگی، بسیاری از افراد به سمت خواص آرامش بخش روغن قهوه روی می آورند. استفاده از این عطر غنی و گرم در تمام منزل شما می تواند احساس کلی آرامش و راحتی را فراهم کند.
بهبود هضم
اگر با اختلال دستگاه گوارش مانند یبوست، حالت تهوع یا سندرم روده تحریک پذیر مقابله می کنید، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای موجود در روغن قهوه می توانند هضم را بهبود بخشیده، حالت تهوع و استفراغ را از بین ببرند و از جذب مناسب مواد مغذی اطمینان حاصل کنند.
خواص روغن قهوه

روغن قهوه چگونه تهیه می شود؟

روغن قهوه که دارای رایحه ای مطبوع و خواص فراوانی است ، از یک فرایند پرس سرد و تقطیر دانه های قهوه به دست می آید. برای تهیه روغن قهوه در خانه می توانید به صورت زیر عمل کنید :
مواد لازم:
• دانه قهوه (بوداده و یا خام) 6 اونس
روغن زیتون ارگانیک 6 فنجان
• پارچه کتان درشت باف
• صافی
• آرام پز
طرز تهیه:
• در یک آرام پز دانه های قهوه را بریزید و سپس بر روی آنها 6 فنجان روغن زیتون ریخته تا قهوه ها با روغن پوشیده شوند.
• مخلوط را هم بزنید و اگر از قهوه خام استفاده نموده اید ، حرارت را بیشتر و در صورت استفاده از دانه های بوداده حرارت را کمتر نمایید.
• پس از گذشت یک ساعت مخلوط را باز کنید . در صورت استفاده از دانه های خام برای جلوگیری از سوختن در فواصل کوتاه به آن سر بزنید.
اکنون دانه ها را آسیاب کرده و بعد از گذشت 8 تا 10 ساعت به آن سر بزنید.
• روی خمره ای با دهانه گشاد پارچه کتان را بگذارید و روی پارچه ، صافی را قرار دهید.
• با ملاقه دانه ها را از آرام پز خارج کرده و در خمره بریزید . صافی و پارچه روی خمره هر نوع ناخالصی را می گیرند . در صورت بسته شدن منافذ آنها را پاک کنید.
• روغن درون آرام پز را داخل پارچه کتان بریزید.
• خمره را در جای خشک ، خنک و تاریک نگهداری کنید.
 
شما می توانید به طریق دیگری نیز عمل کنید :
• در یک ظرف کوچک 2فنجان روغن گیاهی (نارگیل / بادام شیرین / روغن زیتون) بریزید.
• درون ظرف یک چهارم فنجان دانه های قهوه ی تفت داده شده ریخته و درب ظرف را بگذارید .
• ظرف را حدود 6 تا 8 ساعت روی حرارت کم قرار دهید و در این مدت مواظب باشید که نسوزد .
• بعد از گذشت این مدت مواد را چند بار از صافی عبور دهید تا دانه های قهوه حذف شوند.
• روغن قهوه را در ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال قرار دهید.
مضرات روغن قهوه

اثرات جانبی روغن ضروری قهوه

عوارض جانبی روغن قهوه می تواند شامل واکنش های آلرژیک ، سوزش پوست، ناراحتی دستگاه گوارش در صورت مصرف زیاد و عوارض مرتبط با تداخل داروها یا شرایط پزشکی باشد. با این حال، روغن قهوه معمولاً توسط بیشتر متخصصان بی خطر تلقی می شود.
تحریک پوست :هر روغن گیاهی مانند روغن قهوه می تواند هنگام استفاده از آن باعث تحریک پوست شود، بنابراین هنگام استفاده از آن برای اولین بار آن را روی قسمت کوچکی از پوست قرار دهید و 2-3 ساعت صبر کنید تا مشخص شود که آیا واکنش منفی وجود دارد یا خیر. اگر قرمزی، پف و یا خارش ایجاد شده است، مصرف روغن را قطع کنید.
واکنش های آلرژیک :بعضی از افراد به اسانس قهوه حساسیت دارند، تحت هیچ شرایطی نباید این روغن قهوه مصرف شود.
بارداری و کودکان :به خانم هایی که باردار هستند و یا شیر می دهند به طور کلی توصیه نمی شود از اسانس قهوه استفاده کنند ، شما همیشه باید قبل از استفاده از این روغن با پزشک خود صحبت کنید. کودکان همچنین به دلیل ترکیبات قوی آن نباید از این روغن استفاده کنند.

خواص شگفت انگیز و باورنکردنی روغن قهوه + طرز تهیه و عوارض

53

این مطلب مفید بود ؟30



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.