روش های مهاجرت پرستاران به آلمان

[ad_1] اخذ اقامت دائم آلمان برای پرستاران| آلمان، پذیرای پرستاران از سرتاسر دنیا پرستاری، شغلی است که با جان و تن انسان‌ها سرو کار دارد. افرادی که به پرستار نیاز دارند، غالبأ ناتوان، دردمند و بیمار هستند. فردی که به شغل پرستاری مشغول است، باید در حین انجام وظایف شغلی، عواطف انسانی و احترام به

کد خبر : 444908
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
روش های مهاجرت پرستاران به آلمان

[ad_1]

اخذ اقامت دائم آلمان برای پرستاران| آلمان، پذیرای پرستاران از سرتاسر دنیا

پرستاری، شغلی است که با جان و تن انسان‌ها سرو کار دارد. افرادی که به پرستار نیاز دارند، غالبأ ناتوان، دردمند و بیمار هستند. فردی که به شغل پرستاری مشغول است، باید در حین انجام وظایف شغلی، عواطف انسانی و احترام به نوع وجود بشر را سرلوحه‌ی کار خویش قرار دهد.

شرایط کاری برای یک پرستار در همه جای دنیا فراهم است. چون هر کجا جامعه‌ای وجود داشته باشد، نظامی برای حفظ و ارتقاء سلامت افراد جامعه تدارک دیده شده و پرستاران موثرترین عضو نظام‌های سلامت هستند.

امروزه زمینه برای مهاجرت پرستاران به اکثر کشورهای توسعه یافته فراهم شده است. مهاجرت و اشتغال در کشور‌های پیشرفته مزایای بسیار زیادی دارد. به همین خاطر پرستارانی که از کارکردن در کشور خود به هر دلیل ناراضی هستند، می‌توانند به کشورهایی مانند آلمان، که نیاز جدی به پرستار دارند، مهاجرت کنند. در ادامه روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت دائم پرستاران در آلمان را بررسی می‌کنیم.

رشته‌ی پرستاری، مجموعه خدماتی در راستای حفظ سلامت و بهداشت افراد جامعه و کمک به بهبود و درمان بیماری‌ها ارائه می‌دهد‌.

پرستاری نقش مهمی در نظام بهداشت و درمان کشورهای جهان ایفا می‌کند. پرستاران جزء مشاغل مهم، ضروری و به شدت مورد نیاز تمام جوامع هستند.

به خصوص در کشورهایی با جمعیت زیاد سالمند و بازنشسته نیاز به پرستار بیش از سایر کشورها احساس می‌شود. ابتدا به دلیل کمبود نیروهای پرستارجوان و سپس به دلیل نیاز ویژه‌ی سالمندان به پرستار. آلمان یکی از همین کشورهاست که نیازی مبرم به حضور فعال پرستاران دارد و سالیانه تعداد بسیار زیادی پرستار را از سایر کشورها جذب می‌کند.

مهاجرت پرستار به آلمان جزو مهاجرت های کاری محسوب شده و پرستار باید درخواست ویزای کاری بدهد.

برای دریافت ویزای کاری آلمان از دو طریق جاب آفر (job offer) و جاب سیکر(job seeker) می‌توان اقدام کرد.

در روش جاب آفر، باید یک کارفرمای آلمانی پیدا کرده، یا با یک مرکز درمانی، بیمارستان و سایر مشاغل نیازمند پرستار، ارتباط گرفته و مدارک لازم ارسال شود، سپس در مورد شرایط شغلی، ساعات کاری، دستمزد، میزان مرخصی و …  توافق کنند. درصورت توافق دوطرفه، کارفرما برای پرستار دعوتنامه‌ی کاری می‌فرستد.

پرستار با دعوت‌نامه‌ی کاری و  سایر مدارک مورد نیاز از جمله:

  •  آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه
  • مدرک اثبات سوابق کاری
  • مدرک معتبر زبان آلمانی
  • شناسنامه و پاسپورت
  • سند بانکی معتبر نشانگر تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء سابقه

به سفارت آلمان مراجعه کرده و مدارک را جهت دریافت ویزای کاری ارائه می‌دهد.

در صورت پذیرش، دولت آلمان به فرد متقاضی، مجوز اقامت موقت آلمان را خواهد داد. پس از ورود به خاک آلمان و شروع کار، بهتر است در جهت تبدیل اقامت موقت به دائم تلاش کرد.

ویزای جاب سیکر نیز نوعی ویزای کاری است برای زمانی که فرد قبل از مهاجرت و از کشور خود، به هر دلیل موفق به یافتن کارفرما و دریافت دعوتنامه نشده است. در این مواقع درخواست ویزای جاب سیکر راهگشا است. چرا که با دریافت این ویزا، ابتدا مجوز موقت و چند ماهه برای حضور در خاک آلمان صادر شده و سپس فرد متقاضی مهلت دارد در طی زمان مشخص شده، به جستجوی کار برخیزد.

چنانچه موفق به یافتن کارفرما و بستن قرارداد کاری شود، ویزای او تمدید خواهد شد. اگر پرستار متقاضی نتواند در زمان مشخص کار پیدا کند باید به کشور خود بازگردد.

مهمترین اصل در تمامی مهاجرت‌ها(با هر روشی) به کشور آلمان، تسلط نسبی یا کامل (سطحB2  و C1) به زبان آلمانی است. یکی از اصلی ترین شرایط مهاجرت پرستاران به آلمان نیز، بلد بودن زبان آلمانی است. تسلط به زبان آلمانی، برای پرستاران به دلیل حساسیت شغل آنها و ارتباط تنگاتنگ با بیماران و داشتن ارتباطات کاری با سایر همکاران آلمانی، الزامی است.

پرستاری که به آلمان مهاجرت کرده و در آنجا به کار مشغول  است با داشتن مدارک و شرایط لازم، می‌تواند برای تبدیل اقامت موقت خود به اقامت دائم اقدام کند.

وظایف شغلی پرستار در ایران و آلمان چه تفاوتی دارد؟

اساساً پرستاری در تمام دنیا اصول مراقبتی یکسانی دارد اما تفاوت در قوانین  و ضوابط، موجب می‌شود نوع خدمت‌رسانی پرستاران در کشورهای مختلف باهم فرق کند‌.

بیمارستان و مراکز درمانی آلمان بسیار قانونمند و منضبط هستند و کادر درمان باید به قوانین و اساسنامه‌های کاری احترام بگذارند. از مهمترین تفاوت‌های پرستاری در آلمان و ایران تفاوت فرهنگ و زبان است.

پرستاران به دلیل ارتباطات کاری دائمی با سایر همکاران، پزشکان، پرسنل آزمایشگاه ، از طرفی برقراری ارتباط با بیمار و درک مشکل او و گرفتن شرح حال و ثبت دارو ها و … نیاز بسیار ضروری به تسلط کامل به زبان آلمانی  دارند.

تفاوت‌های فرهنگی نیز در محل کار پرستاران به نسبت کار در ایران می‌تواند آزاردهنده باشد. به طور مثال بین مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در آلمان، زوج‌های همجنس‌گرا وجود دارند که پذیرش این رابطه برای پرستاران مهاجر ایرانی سخت است؛ اما مطابق قانون آلمان رابطه‌ی آنها پذیرفته شده و قانونی است.

همچنین محبت به سالمندان و احترام به آنها توسط سایر افراد خانواده در آلمان اصلا دیده نمی‌شود در حالی که ایرانیان مطابق فرهنگ و آموخته‌های خود به سالمندان احترام زیادی می‌گذراند و برایشان ارزش قائل هستند.

وظایف کاری یک پرستار در آلمان با توجه به تخصص، محل کار و دسته‌ی شغلی او تعیین می‌شود. پرستاری در آلمان شامل دو دسته‌ی پرستار سالمند و پرستار مراکز پزشکی است. هر کدام از این دو گروه، محل کار، شرایط شغلی، وظایف،حقوق و مزایای متفاوتی دارند.

وظایف پرستار سالمند: این پرستاران شاغل در مراکز توانبخشی و نگهداری از سالمندان و خانه‌های سالمندان هستند. وظایف آنان شامل:

  • مصرف دقیق و به موقع داروها
  • کمک به صرف غذا
  • انجام تمرینات توانبخشی سالمندان
  • کنترل منظم فشار خون، قند خون، چربی خون
  • انجام آزمایشات دوره‌ای وضعیت سلامت سالمند
  • دقت کامل به وضع سالمندان و علائم بیماری‌های آنها
  • تشخیص و درمان بیماری‌ها
  • حفظ بهداشت و پانسمان زخم‌ها
  • تزریقات
  • مراقبت ازجسم و روان سالمندان
  • رابط بین پزشک و سالمند در مسائل درمانی

پرستار مراکز پزشکی: این پرستاران در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه و مراکز بهداشتی-درمانی و مطب‌های پزشکان فعالیت می‌کنند.در ادامه اصلی‌ترین وظایف آنها را بیان می‌کنیم:

  • گرفتن شرح حال و معاینه‌ی بالینی بیمار جهت کمک به تشخیص مشکل
  • اقدامات لازم جهت ارتباط پزشک و بیمار
  • مراقبت‌های ویژه در انواع شکستگی، سوختگی، عفونت، جراحی، بیماری‌های زنان، رسیدگی به نوزادان و کودکان، مشکلات اعصاب و …
  • آموزش موارد مهم درمانی به بیمار
  • کنترل داروها
  • تزریقات
  • کمک‌های اولیه در موارد اورژانسی
  • احیاء و سی پی آر بیمار
  • مراقبت از بیماران آی سی یو
  • انجام آزمایشات و کمک به تفسیر نتیجه آزمایشات و تصویر برداری‌ها
  • توضیح شرایط برای خانواده‌ی بیمار و حمایت عاطفی از آن‌ها

ویزای آوسبیلدونگ رشته‌ی پرستاری

آوسبیلدونگ، یک دوره‌ی دانش و کارآموزی فنی و حرفه‌ای مختص به کشور آلمان است. این دوره بین ۱۸ ماه تا ۴ سال به طول می‌انجامد و شامل چند نوع دوره‌ی آوسبیلدونگ در رشته های مختلف است.

نکته‌ی مهم در مورد آوسبیلدونگ پرستاری این است که این دوره برای پرستاران نیست و برای کسانی است که علاقه مند به آموختن از صفر و اشتغال در رشته‌ی پرستاری اند. همچنین کسانی که مدرک تحصیلی پرستاری آنها توسط آلمان پذیرفته نمی‌شود می‌توانند با درخواست شرکت در این دوره‌ها رسما با عنوان پرستار در آلمان تحصیل و سپس کار کنند.

رشته‌ی پرستاری، جزو رشته‌هایی است که امکان آموختن تئوری و عملی آن، در دوره‌های آوسبیلدونگ فراهم می‌باشد.

برای شرکت در این دوره‌ها باید مدارک خود را به کارفرمای برگزار کننده دوره آوسبیلدونگ پرستاری ارائه کنید و در صورت پذیرش خیلی زود ویزای آلمان را دریافت کرده و وارد این دوره شوید. در طی دوره و حین آموختن، از حقوق و مزایا برخوردار خواهید بود.

پس از به پایان رساندن موفق دوره‌ی پرستاری آوسبیلدونگ ، می‌توانید بدون معطلی وارد بازار کار شوید. تحصیل در این دوره رایگان است.

برای تکمیل تحصیلات و معادل‌سازی مدرک پرستاری نیز ، گذراندن دوره‌های آوسبیلدونگ پیشنهاد می‌شود.

برای دریافت اقامت دائم آلمان برای پرستاران چه باید کرد؟

پس از اخذ ویزای کاری مهاجرت پرستار به آلمان، برای وی اجازه‌ی کار و اقامت موقت صادر می‌شود.  پرستار با ورود به خاک آلمان  می‌تواند کار خود را آغاز کند‌. معمولا پنج سال اول کاری، مجوز اقامت موقت تمدید می‌شود و پس از آن می‌توان  با داشتن مدارک لازم برای دریافت اقامت دائم آلمان اقدام کرد.

مدارک لازم برای درخواست اقامت دائم: مدرک زبان آلمانی، ارائه‌ی گواهی سابقه‌ی شغلی از محل کار در آلمان، گواهی اثبات تمکن مالی و داشتن منزل مسکونی و بیمه در آلمان، عدم سوء پیشینه، مدارک پرداخت منظم مالیات و مدارک دال بر تخصص شغلی را می‌توان نام برد.

درصورت موافقت با اقامت دائم، پس از گذشت زمان مشخصی می‌توان درخواست شهروندی و تابعیت آلمان را ارائه کرد.

معادل سازی مدرک پرستاری در آلمان

قوانین تحصیلی و مهاجرتی آلمان به گونه ای تنظیم شده که هر مدرکی از هر دانشگاهی را قبول نمی‌کند. این سختگیری نسبت به رشته‌ی پرستاری به دلیل سروکار داشتن با سلامت انسان‌ها بیشتر است.

پرستاران ایرانی که فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های ایران هستند باید نسبت به معادل‌سازی مدرک دانشگاهی خود در سایت‌ معتبر معادل سازی ZAB آلمان اقدام  کنند.

در حقیقت این سایت مشخص می‌کند که مدرک کسب شده در ایران معادل با چه مدرکی در آلمان است؟

در صورتی که مدرک پرستاری شما به صورت کامل و یا فقط در بعضی دروس و پیش نیازها مورد تأیید وزارت علوم آلمان نباشد، باید در دوره‌های تکمیلی کسب مهارت پرستاری در آلمان شرکت کنید. بر حسب نظر وزارت علوم آلمان در مورد معادل‌سازی مدرک پرستاری، معین می‌شود که در چه دوره‌ای و برای چه مدتی باید آموخته های خود را در آلمان  به روز رسانی کنید.

مزایای مهاجرت پرستاران به آلمان چیست؟

مهاجرت به کشور آلمان، فرصتی خاص و تکرار نشدنی است و امتیازاتی بی سابقه در اختیار پرستاران مهاجر قرار می‌دهد.در ادامه بخشی از مزایای مهاجرت به آلمان برای پرستاران را نام می‌بریم:

  • دریافت حقوق بالا
  • امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده
  • شیفت‌های کاری سبک
  • مرخصی زیاد
  • زندگی در رفاه و آسایش
  • سیستم پزشکی و پیراپزشکی دقیق و منظم
  • داشتن بیمه
  • برخورداری از مزایای اجتماعی

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.