روشنفکری و سازشکاری – خبرآنلاین

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این پرونده علاوه بر گزارشی از زندگب جلال آل‌احمد با عنوان «بیگانه با بیگانه»، مطالب متنوعی منتشر شده است. «در سودای صدر اسلام» نوشته رسول جعفریان، «روشنفکر مصطلح» نوشته عماد باقی، «اخلال‌گر روند مدرنیته ایرانی» نوشته مختار نوری، «ساختن سگ دهان دریده از آدم حسابگر» نوشته پیمان طالبی و

کد خبر : 448901
تاریخ انتشار : شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
روشنفکری و سازشکاری – خبرآنلاین

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این پرونده علاوه بر گزارشی از زندگب جلال آل‌احمد با عنوان «بیگانه با بیگانه»، مطالب متنوعی منتشر شده است. «در سودای صدر اسلام» نوشته رسول جعفریان، «روشنفکر مصطلح» نوشته عماد باقی، «اخلال‌گر روند مدرنیته ایرانی» نوشته مختار نوری، «ساختن سگ دهان دریده از آدم حسابگر» نوشته پیمان طالبی و «تمام زنان جلال آل‌احمد» نوشته زهرا سلیمانی اقدم از دیگر بخش‌های داستان جلد سیاست‌نامه جدید محسوب می‌شود.

از پرونده‌های دیگر شماره بیست و هشتم سیاست‌نامه پرونده‌ای درباره تاریخ و اندیشه تفسیر قرآن در ایران و اسلام که در آن حامد زارع مطلبی با عنوان «تفسیر قرآن؛ الحاد و ایمان» به رشته تحریر درآوده است. «فرهنگ‌نامه‌نویسی قرآنی» نیز عنوان مطلبی از
احمد پاکتچی استاد دانشگاه امام صادق در همین پرونده است. محسن معینی هم مقاله‌ای تحت عنوان «رویکردشناسی تفسیری» در این پرونده نوشته است. گفتگویی با محمد علی ایازی تحت عنوان «از نقل ماثورات تا کاوش‌های خردورزانه» نیز آخرین مطلب این بخش به شمار می‌رود.

قابل ذکر است که سیاست‌نامه بیست و هشتم با بخش خبرنامه که مشتمل بر پوشش رویدادهای حقوق و علوم سیاسی ایران است آغاز می‌شود. پس از آن سرمقاله‌ای از حامد زارع، مدیرمسئول و سردبیر مجله با عنوان «روشنفکری و سازشکاری» آمده است که عنوان اصلی روی جلد مجله را نیز شامل می‌شود. سپس بخش یادنامه آغاز می‌شود که در آن مطالبی تحت عنوان «پرسش از چپ» نوشته موسی اکرمی، «در قید اخلاق کانتی» نوشته محسن دریابیگی، «یاد مرد دانا» نوشته رضا داوری، «نقشه راهی برای آیندگان» نوشته مرتضی نوری و «جای خالی دوست» نوشته کاوه لاجوردی در گرامیداشت مرحوم استاد دکتر میرشمس‌الدین ادیب سلطانی آمده است.

«اخلاق، قانون، فقه» نوشته مصطفی محقق داماد، «قطبی شدن استراتژیک» نوشته داود غرایاق زندی، «در فضیلت ایران‌دوستی» نوشته فرهنگ رجایی، «جشنواره اخراجی‌ها» نوشته عبدالامیر نبوی و «در باب مسئله گم‌گشتگی» نوشته امیر برهان از مطالب بخش یادداشت سیاست‌نامه جدید محسوب می‌شود. در بخش تامل سیاست‌نامه بیست و هشتتم هم مقاله‌ای با عنوان «روشنفکران پساانقلاب ایران» از محمدمنصور هاشمی آمده است. از دیگر بخش‌های شماره بیست و سوم سیاست‌نامه بخش جستار است که در آن مقاله‌ای مفصل از ناصر سلطانی با عنوان «شرایط امکان و امتناع قانون اساسی» منتشر شده است.

بخش مقاله نیز از دیگر بخش‌های مجله است. در این بخش سلمان صادقی‌زاده استادیار جامعه‌شناسی سیاسی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مقدمه خود بر تازه‌ترین اثر ترجمه شده خود را با عنوان «مدرنیته بحران‌زده» که تا چندی دیگر منتشر می‌شود برای نشر در اختیار سیاست‌نامه قرار داده است. پس از آن در بخش بخش پژوهش «ایرانشهر ساسانیان و ایرانشهر ایران» نوشته رضا کدخدازاده، «ادب و اندرزنامه ایرانی» نوشته روح‌الله اسلامی و «امان تاسیس حقوق اساسی با اساس» نوشته رضا یعقوبی آمده است.

«کهن الگوی زن ایرانی» نوشته جواد رنجبر درخشیلر، «همپرسگی با حافظ» نوشته فرهنگ رجایی و «مشکله سنت ادبی ایران» نوشته مهراد محمدب از مطالب بخش روایت سیاست‌نامه که دربرگیرنده مباحث ادبیات سیاسی است محسوب می‌شود. در بخش سفرنامه نیز مطالبی از نویسندگان مختلف منتشر شده است. سفرنامه ازبکستان به قلم مهدی فدایی مهربانی با عنوان «روزهای بخارا»، سفرنامه ایتالیا به قلم امیرتیمور شیبانی با عنوان «در وطن خویش غریب» و سفرنامه هلند به قلم مریم طالشی با عنوان «آرامش بی حضور دیگران» از مطالب این بخش به شمار می‌رود.

علاوه بر اینها در بخش جوابیه مطلبی از مقصود فراستخواه در پاسخ به مهدی گلشنی و همچنین مطلبی از محمود فلکی در پاسخ به مهدی راستی به ترتیب با عنوان‌های «خیز مجدد انقلاب فرهنگی» و «ایرانشهری: اسطوره‌ای مدرن» آمده است. شایان ذکر است که مصطفی افشارپارسا و محمدعثمانی نیز در بخش کتاب‌نامه مطالبی را به رشته تحریر درآورده‌اند. در بخش آرشیو نیز یک گزارش علمی به قلم حسین نصر که پنجاه و دو سال پیش برای نخستین‌بار منتشر شده، به مناسبت نودسالگی نصر بازنشر شده است.

۵۷۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.