روسیه 9.5 میلیارد دلار به صندوق ذخیره اضطراری اضافه می کند

[ad_1] (رویترز) – دولت روسیه روز پنجشنبه 551.4 میلیارد روبل (9.5 میلیارد دلار) به صندوق ذخیره اضطراری خود اضافه کرد زیرا کرملین بسته محرک خود را در تلاش برای محافظت از اقتصاد در برابر تأثیر تحریم های غرب و اقدامات آن در اوکراین افزایش می دهد. دولت در بیانیه ای با اعلام این تزریق نقدی

کد خبر : 214548
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
روسیه 9.5 میلیارد دلار به صندوق ذخیره اضطراری اضافه می کند

[ad_1]

(رویترز) – دولت روسیه روز پنجشنبه 551.4 میلیارد روبل (9.5 میلیارد دلار) به صندوق ذخیره اضطراری خود اضافه کرد زیرا کرملین بسته محرک خود را در تلاش برای محافظت از اقتصاد در برابر تأثیر تحریم های غرب و اقدامات آن در اوکراین افزایش می دهد.

دولت در بیانیه ای با اعلام این تزریق نقدی اعلام کرد: «این وجوه تا حدی برای اجرای اقداماتی با هدف تضمین ثبات توسعه اقتصادی در شرایط محدودیت های خارجی استفاده خواهد شد».

افزایش ذخایر ناشی از سود اضافی حاصل از صادرات حیاتی نفت و گاز روسیه است که با وجود تحریم‌های غرب روزانه صدها میلیون دلار به بودجه وارد می‌کند.

پس از اعزام ده‌ها هزار نیروی نظامی مسکو به اوکراین در ۲۴ فوریه، کشورهای غربی روسیه را با بسته‌ای بی‌سابقه از تحریم‌ها، از جمله مسدود کردن حدود نیمی – یا ۳۰۰ میلیارد دلار – از ذخایر طلا و ارز خارجی بانک مرکزی مورد حمله قرار دادند. عملیات ویژه نظامی.»

روسیه قبلاً سود نفت و گاز را به صندوق دارایی 198 میلیارد دلاری خود هدایت می کرد، صندوق جنگی که در روزهای بارانی برای تأمین مالی پروژه های سرمایه گذاری بزرگ در نظر گرفته شده بود.

اما صندوق ذخیره اضطراری یک ظرف نقدی انعطاف‌پذیرتر است که به دولت اجازه می‌دهد کسری بودجه خود را جبران کند، از هزینه‌های اجتماعی مانند افزایش اضطراری اخیر مستمری‌ها حمایت کند و به بحران اقتصادی در حال وقوع واکنش نشان دهد.

دولت در ماه می 791.6 میلیارد روبل (13.56 میلیارد دلار) به همین صندوق اضافه کرد.

اقتصاد روسیه برای بزرگترین رکود خود در بیش از دو دهه گذشته قرار دارد زیرا با آنچه موسسه مالی بین المللی آن را “تجزیه کامل سرمایه گذاری 30 ساله” می نامد روبرو است که می تواند دستاوردهای اقتصادی 15 ساله را از بین ببرد.

کرملین در حال حاضر به کارگیری منابع خود را برای حمایت از بزرگترین مشاغل کشور در تلاش برای کاهش بحران اقتصادی که قبلاً شاهد افزایش تورم به بالاترین سطح خود در دو دهه گذشته بوده و قرار است شاهد کاهش درآمد خانوارها در ماه های آینده باشد، آغاز کرده است.

در ماه مه، دولت 4 میلیارد دلار به راه آهن روسیه، بزرگترین کارفرمای کشور، تزریق کرد و 1.75 میلیارد دلار برای شرکت هواپیمایی دولتی آئروفلوت متعهد شد.

(1 دلار = 58.22 روبل)

(گزارش رویترز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.