روسیه پس از شکست های خط مقدم، حملات خود را به اهداف غیرنظامی اوکراینی گسترش می دهد

اوکراینی هایی که در اوایل ماه جاری به منطقه شمال شرقی بازگشته بودند در حال جستجوی کشته شدگان خود بودند در حالی که توپخانه و حملات هوایی روسیه به اهدافی در سراسر شرق اوکراین حمله می کردند. فرمانداران منطقه روز یکشنبه گفتند که پنج غیرنظامی در حملات روسیه در شرق دونتسک طی روز گذشته کشته

کد خبر : 257004
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
روسیه پس از شکست های خط مقدم، حملات خود را به اهداف غیرنظامی اوکراینی گسترش می دهد


اوکراینی هایی که در اوایل ماه جاری به منطقه شمال شرقی بازگشته بودند در حال جستجوی کشته شدگان خود بودند در حالی که توپخانه و حملات هوایی روسیه به اهدافی در سراسر شرق اوکراین حمله می کردند.

فرمانداران منطقه روز یکشنبه گفتند که پنج غیرنظامی در حملات روسیه در شرق دونتسک طی روز گذشته کشته شدند و در نیکوپول، در غرب آن، چندین ساختمان مسکونی، خطوط لوله گاز و خطوط برق مورد اصابت قرار گرفت.

وزارت دفاع بریتانیا گفت که حملات روسیه به زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله شبکه برق و سد در هفت روز گذشته تشدید شده است.

در یک به‌روزرسانی اطلاعاتی آمده است: «از آنجایی که روسیه با شکست‌هایی در خط مقدم روبه‌رو است، احتمالاً مکان‌هایی را که آماده حمله به آن است گسترش داده است تا مستقیماً روحیه مردم و دولت اوکراین را تضعیف کند».

روز شنبه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی گفت که مقامات یک گور دسته جمعی حاوی اجساد 17 سرباز را در ایزیوم پیدا کرده اند که به گفته او در برخی از آنها نشانه هایی از شکنجه وجود دارد.

ساکنان ایزیوم در حال جستجوی بستگان مرده در یک گور جنگلی بوده‌اند که هفته گذشته ماموران اورژانس شروع به نبش قبر اجساد کردند. دلایل مرگ افراد حاضر در قبر هنوز مشخص نشده است، اگرچه ساکنان می گویند برخی از آنها در حمله هوایی کشته شده اند.

مقامات اوکراینی هفته گذشته گفتند که 440 جسد را در جنگل های نزدیک ایزیوم پیدا کرده اند. آنها گفتند که بیشتر کشته شدگان غیرنظامی بودند و دلایل مرگشان مشخص نشده است.

کرملین درباره کشف این گورها اظهار نظری نکرده است، اما در گذشته مسکو بارها حمله عمدی به غیرنظامیان یا ارتکاب جنایات را رد کرده بود.

ولودیمیر کولسنیک که بین گورها و درختان در محل جنگلی که نبش قبرها در حال انجام بود، راه می‌رفت، سعی می‌کرد اعدادی را که روی صلیب‌های چوبی نوشته شده بود با نام‌هایی که در فهرست دست‌نوشته‌ای به‌خوبی نوشته شده بود مطابقت دهد تا بستگانی را که به گفته او در یک حمله هوایی در روزهای اولیه جان باختند، پیدا کند. جنگ کولسنیک گفت که این لیست را از یک شرکت محلی تشییع جنازه که این قبرها را حفر کرده بود، دریافت کرده است.

آنها اجساد را در کیسه ها، بدون تابوت، بدون هیچ چیزی دفن کردند. من اول اجازه اینجا نداشتم. آنها (روس‌ها) گفتند که مین گذاری شده است و از آنها خواستند منتظر بمانند.»

الکساندر ایلینکوف، رئیس دفتر دادستانی منطقه خارکف، روز جمعه در این سایت به رویترز گفت: «یکی از اجساد (پیدا شده) دارای شواهدی از الگوی بستن و طناب دور گردن، دست‌های بسته است.» نشانه هایی از علل مرگ خشونت آمیز برای اجساد دیگر بود، اما آنها تحت معاینه پزشکی قانونی قرار می گرفتند.

شهردار ایزیوم روز یکشنبه گفت که کار در این سایت تا دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

والری مارچنکو به تلویزیون دولتی گفت: «نبش قبر در حال انجام است، گورها در حال حفر هستند و تمام بقایای آن به خارکف منتقل می شود.

هنوز می ترسم

در سایر نقاط منطقه، ساکنان شهرهایی که پس از شش ماه اشغال روسیه بازپس گرفته شده بودند، با آمیزه‌ای از شادی و وحشت بازمی‌گشتند.

ناتالیا یلستراتوا که با همسر و دخترش 80 کیلومتر (50 مایل) با قطار از خارکف به زادگاهش سفر کرد، گفت: «هنوز این احساس را حفظ کرده‌ام که هر لحظه ممکن است یک گلوله منفجر شود یا یک هواپیما بر فراز آن پرواز کند. بالاکلیا برای پیدا کردن بلوک آپارتمان خود دست نخورده، اما زخمی از گلوله باران.

او پس از کشف یک تکه ترکش در یک دیوار گفت: “من هنوز از بودن در اینجا می ترسم.”

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به این اتهامات پاسخی نداده است، اما روز جمعه، ضدحمله سریع اوکراین را متوقف کرد و اگر نیروهایش تحت فشار بیشتر قرار گیرند، مسکو با قدرت بیشتری پاسخ خواهد داد.

چنین تهدیدهای مکرر این نگرانی را ایجاد کرده است که او ممکن است در مقطعی به سلاح‌های هسته‌ای کوچک یا جنگ شیمیایی روی آورد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در پاسخ به این سوال که اگر به پوتین می‌اندیشد از چنین سلاح‌هایی استفاده کند، چه می‌گوید، پاسخ داد: «نرو. نکن. نکن. این چهره جنگ را بر خلاف هر چیزی از زمان جنگ جهانی دوم تغییر خواهد داد.» کلیپی از اظهار نظر در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه CBS توسط CBS روز شنبه منتشر شد.

برخی از تحلیلگران نظامی گفته اند که روسیه ممکن است در Zaporizhzhia، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا که در اختیار روسیه است، اما توسط کارکنان اوکراینی اداره می شود، یک حادثه هسته ای ترتیب دهد.

مسکو و کیف یکدیگر را به گلوله باران اطراف نیروگاه که به ساختمان ها آسیب رسانده و خطوط برق مورد نیاز برای خنک نگه داشتن و ایمن نگه داشتن آن را مختل کرده است، متهم کرده اند. ناظر هسته ای سازمان ملل متحد روز شنبه اعلام کرد که این نیروگاه پس از تعمیر یکی از خطوط برق آن، دوباره به شبکه برق اوکراین وصل شد. با این حال، هشدار داد که وضعیت در کارخانه “مخاطره باقی می ماند.”

اوکراین همچنین یک حمله بزرگ را برای بازپس گیری قلمرو در جنوب آغاز کرده است، جایی که امیدوار است هزاران سرباز روسی را که از منابع نفتی خود در کرانه غربی رودخانه دنیپرو قطع شده اند، به دام بیاندازد و خرسون را بازپس گیرد. خرسون تنها شهر بزرگ اوکراینی است که روسیه از زمان آغاز جنگ دست نخورده آن را تصرف کرده است.

(گزارش توسط دفاتر رویترز نوشته لینکلن فست، رایسا کاسولوسکی و توماس یانوفسکی ویرایش توسط ویلیام مالارد، فرانسیس کری و رایسا کاسولووسکی)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.