روسیه می گوید اوکراین غیرنظامیان خود را گلوله باران می کند. برخی تخلیه ها در ماریوپل

[ad_1] دوبروپیلیا/کیو، اوکراین (رویترز) – گلوله باران اوکراین غیرنظامیان خود را در منطقه جنوبی خرسون کشته و مجروح کرد، روسیه روز یکشنبه پس از حمله موشکی به مناطق جنوبی و شرقی، در حالی که برخی از غیرنظامیان از یک کارخانه فولاد در محاصره فرار کردند، گفت. ماریوپل. مسکو پس از ناکامی در تصرف کیف پایتخت

کد خبر : 200857
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
روسیه می گوید اوکراین غیرنظامیان خود را گلوله باران می کند.  برخی تخلیه ها در ماریوپل

[ad_1]

دوبروپیلیا/کیو، اوکراین (رویترز) – گلوله باران اوکراین غیرنظامیان خود را در منطقه جنوبی خرسون کشته و مجروح کرد، روسیه روز یکشنبه پس از حمله موشکی به مناطق جنوبی و شرقی، در حالی که برخی از غیرنظامیان از یک کارخانه فولاد در محاصره فرار کردند، گفت. ماریوپل.

مسکو پس از ناکامی در تصرف کیف پایتخت در یک حمله 9 هفته ای که شهرها را با خاک یکسان کرده، هزاران غیرنظامی را کشته و بیش از 5 میلیون نفر را مجبور به فرار به خارج از کشور کرده است، تمرکز خود را به جنوب و شرق اوکراین معطوف کرده است.

نیروهای آن شهر خرسون را تصرف کرده اند و به آنها پایگاهی در 100 کیلومتری شمال کریمه الحاق شده توسط روسیه داده اند و عمدتاً ماریوپل، شهر بندری استراتژیک شرقی در دریای آزوف را اشغال کرده اند.

خبرگزاری RIA روسیه روز یکشنبه اعلام کرد، وزارت دفاع روسیه نیروهای اوکراینی را به گلوله باران یک مدرسه، مهدکودک و گورستان در روستاهای کیسلیوکا و شیروکا بالکا در منطقه خرسون متهم کرد.

این وزارتخانه جزئیات بیشتری ارائه نکرد. هیچ واکنش فوری از سوی اوکراین به این گزارش که رویترز به طور مستقل نتوانست آن را تأیید کند، وجود نداشت.

روسیه در 21 آوریل در ماریوپل اعلام پیروزی کرد، حتی در حالی که صدها سرباز و غیرنظامی اوکراینی در کارخانه فولاد آزوفستال پناه گرفته بودند.

سازمان ملل خواستار توافق تخلیه شده است. روز شنبه یک جنگنده اوکراینی در داخل گفت که حدود 20 زن و کودک موفق شده اند.

اسویاتوسلاو پالامار، جنگنده، با اشاره به بقایای کارخانه که 4 کیلومتر مربع (1.5 مایل مربع) گسترده است، گفت: “ما غیرنظامیان را با طناب از زیر آوار بیرون می آوریم – این افراد مسن، زنان و کودکان هستند.”

پالامار گفت که روسیه و اوکراین به آتش بس محلی احترام می گذارند و او امیدوار است غیرنظامیان تخلیه شده به شهر زاپوریژژیا در شمال غرب اوکراین منتقل شوند.

هیچ اظهارنظری از سوی روسیه یا سازمان ملل در مورد این تخلیه وجود ندارد. مقامات اوکراینی می گویند که صدها اوکراینی در داخل کارخانه فولاد باقی مانده اند.

اعتصاب اودسا

ماکسیم مارچنکو، فرماندار منطقه گفت، یک موشک روسی که از کریمه پرتاب شد، باند فرودگاه اصلی شهر اودسا در غرب را منهدم کرد، اما به کسی آسیب نرسید.

ارتش اوکراین گفت که فرودگاه دیگر قابل استفاده نیست. رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی در اواخر شب قول داد که آن را بازسازی کند و گفت: “اودسا هرگز رفتار روسیه در قبال خود را فراموش نخواهد کرد.”

مقامات اوکراینی گفتند که مسکو که نیروهایش به‌طور پراکنده سومین شهر بزرگ اوکراین را هدف قرار داده‌اند، که در آن هشت نفر در حمله اخیر روسیه کشته شدند، اظهارنظری درباره این حمله ارائه نشده است.

هدف حمله مسکو در جنوب تا حدودی پیوند دادن این منطقه با کریمه است، زیرا برای کنترل کامل منطقه دونباس شرقی اوکراین، جایی که جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه پیش از حمله مسکو در 24 فوریه، بخش‌هایی از استان‌های لوهانسک و دونتسک را تحت کنترل داشتند، تلاش می‌کند.

زلنسکی در سخنرانی خود گفت روسیه در حال جمع آوری نیروهای اضافی برای حملات جدید علیه ارتش ما در شرق کشور و تلاش برای افزایش فشار در دونباس است.

مسکو اقدامات خود را یک “عملیات ویژه” برای خلع سلاح اوکراین و خلاص کردن آن از ناسیونالیسم ضد روسی تحریک شده توسط غرب می خواند. اوکراین و غرب می گویند روسیه یک جنگ تهاجمی غیرقابل تحریک را آغاز کرده است.

علیرغم هفته‌ها مذاکرات صلح، هر دو طرف در روز شنبه به نظر می‌رسیدند که از هم دور باشند.

اوکراین سربازان روسیه را به انجام جنایات در مناطق نزدیک کیف در اوایل آوریل متهم می کند، ادعایی که مسکو آن را رد کرد. مذاکره کنندگان آخرین بار در 29 مارس رو در رو ملاقات کردند و از آن زمان از طریق پیوند ویدیویی صحبت کردند.

“همه چیز ویران شده است”

ایالات متحده و متحدان اروپایی‌اش تحریم‌های گسترده‌ای را علیه اقتصاد روسیه وضع کرده‌اند و به اوکراین تسلیحات و کمک‌های بشردوستانه ارائه کرده‌اند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز شنبه گفت: بریتانیا به «تجهیزات مورد نیاز اوکراینی ها برای دفاع از خود» ادامه خواهد داد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به دنبال بسته کمکی 33 میلیارد دلاری به کیف، از جمله 20 میلیارد دلار برای تسلیحات است.

بایدن در سخنانی در ضیافت شام انجمن خبرنگاران کاخ سفید در واشنگتن از شجاعت خبرنگارانی که تهاجم روسیه به اوکراین را پوشش می دادند، تمجید کرد.

بایدن شنبه شب گفت: «سمی در دموکراسی ما جاری است… با افزایش گسترده اطلاعات نادرست». “شما، مطبوعات آزاد، بیش از هر زمان دیگری در قرن گذشته اهمیت دارید.”

وزارت خارجه بریتانیا روز یکشنبه هشدار داد که روسیه از یک کارخانه ترول‌سازی برای انتشار اطلاعات نادرست درباره جنگ در اوکراین در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

لیز تراس، وزیر امور خارجه در بیانیه ای گفت: ما نمی توانیم اجازه دهیم کرملین و مزارع ترول های سایه دار آن با دروغ های خود در مورد جنگ غیرقانونی پوتین به فضاهای آنلاین ما حمله کنند.

در شهر دوبروپیلیا در دونتسک، موج شوک ناشی از اعتصاب روز شنبه در پنجره‌های یک ساختمان آپارتمانی منفجر شد و دهانه بزرگی را در حیاط ایجاد کرد.

ساکنی که تنها نام کوچک خود را آندری می‌گفت که در اتاق نشیمن خود ایستاده بود، گفت که شریک زندگی‌اش بیهوش شده است. او گفت: «خدا را شکر که چهار بچه در آشپزخانه بودند.

مردم اثاثیه را الک می کردند تا آنچه را که می توانستند نجات دهند.

یکی دیگر از اهالی به نام اوله با کنایه گفت: “حدود ساعت 9:20 صبح این شادی به خانه ما پرواز کرد.” “همه چیز ویران شده است.”

روسیه از حملات بیشتر اوکراین به خاک خود خبر داد.

مقامات در منطقه بریانسک، که هم مرز با اوکراین و بلاروس است، گفتند که پدافند هوایی یک هواپیمای اوکراینی را دور نگه داشته است، اما گلوله باران‌های ناشی از آن بخش‌هایی از پایانه نفتی روسیه را اصابت کرد.

فرماندار منطقه، رومن استاروویت، گفت که در جنوب بریانسک، در کورسک، یک منطقه مرزی دیگر، چندین گلوله از اوکراین به سمت یک ایست بازرسی روسیه شلیک شد، اما هیچ تلفات یا خسارتی نداشت.

اوکراین مسئولیت چنین حوادثی را بر عهده نگرفته است، اما مجموعه ای از انفجارها در جنوب روسیه در روز چهارشنبه را به عنوان بازپرداخت و “کارما” تهاجم مسکو توصیف کرد.

(گزارش حمودا حسن و خورخه سیلوا در دوبروپیلیا، اوکراین، و ناتالیا زینتس در کیف؛ گزارش اضافی توسط خبرنگاران رویترز؛ نوشته رامی ایوب و کلارنس فرناندز؛ ویرایش توسط هیو لاوسون، دانیل والیس و ویلیام مالارد)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.