روسیه می‌گوید در مذاکرات سازمان ملل درخواست‌های خود را برای صادرات کود تجدید کرده است

[ad_1] (رویترز) – روسیه روز شنبه پس از آنچه که “تبادل نظر کامل” با مقامات سازمان ملل در روز قبل در ژنو خواند، اصرار خود بر دسترسی بدون مانع به بازارهای جهانی برای صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی خود را تکرار کرد. در بیانیه ای، وزارت امور خارجه روسیه به این سوال که آیا

کد خبر : 279792
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
روسیه می‌گوید در مذاکرات سازمان ملل درخواست‌های خود را برای صادرات کود تجدید کرده است

[ad_1]

(رویترز) – روسیه روز شنبه پس از آنچه که “تبادل نظر کامل” با مقامات سازمان ملل در روز قبل در ژنو خواند، اصرار خود بر دسترسی بدون مانع به بازارهای جهانی برای صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی خود را تکرار کرد.

در بیانیه ای، وزارت امور خارجه روسیه به این سوال که آیا مسکو آماده است تا ابتکار عمل دریای سیاه را که در ماه ژوئیه به توافق رسید و به اوکراین اجازه داد صادرات غلات را از سر بگیرد، تمدید می کند یا خیر – توافقی که در 19 نوامبر منقضی می شود.

سازمان ملل می گوید 10 میلیون تن غلات و سایر مواد غذایی از اوکراین بر اساس این توافقنامه صادر شده است که به جلوگیری از بحران جهانی غذا کمک می کند.

اما روسیه بارها از محموله‌های غلات و کود خود شکایت کرده است، اگرچه مستقیماً توسط تحریم‌های غرب هدف قرار نمی‌گیرند، اما عملاً مسدود می‌شوند زیرا تحریم‌ها دسترسی کشتی‌ها را به منابع مالی، بیمه و بنادر کاهش می‌دهد.

در بیانیه مسکو آمده است که محموله‌های غلات اوکراین و «عادی‌سازی» صادرات مزارع خود روسیه بخش‌های جدایی‌ناپذیر یک بسته واحد از اقدامات برای تضمین امنیت غذایی جهانی است.

در قرائت مذاکرات روز جمعه، این بیانیه افزود: «تأیید شد که تنها تضمین دسترسی بدون مانع از مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی، دستیابی به ثبات قیمت را ممکن می‌سازد و محصول آینده را تضمین می‌کند».

در بیانیه سازمان ملل متحد در روز جمعه آمده است که شرکت کنندگان “در اجرای طرح غلات دریای سیاه درگیر هستند و درباره ادامه آن گفتگوهای سازنده ای انجام دادند.”

اوکراین که روسیه در 24 فوریه به آن حمله کرد، مسکو را به انجام “بازی گرسنگی” با جهان متهم کرده است. روسیه که کشتی های جنگی آن تا زمان اجرایی شدن توافق جولای دسترسی به بنادر اوکراین را مسدود می کردند، استفاده از مسئله غلات را به عنوان ابزاری برای به دست آوردن اهرم فشار در درگیری رد می کند.

روسیه در 29 اکتبر پس از حمله به ناوگان خود در دریای سیاه، برای مدت کوتاهی مشارکت خود در این قرارداد را به حالت تعلیق درآورد، اما تنها چهار روز بعد در چرخش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور، پس از میانجیگری طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، به آن بازگشت.

روسیه این هفته نیروهای خود را از شهر خرسون در جنوب اوکراین خارج کرد و تنها پایتخت منطقه ای را که از زمان تهاجم فوریه به تصرف خود درآورده بود، رها کرد.

(گزارش رویترز؛ ویرایش توسط راس راسل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.