روسیه متهم به پول شویی ارزهای دیجیتال از حملات باج افزار به ایالات متحده است – بیت کوین نیوز

[ad_1] یک تبعه روس مظنون به پولشویی باج افزارها از طریق ارزهای دیجیتال به نمایندگی از مجرمان سایبری که بیمارستان ها را هدف قرار می دهند، توسط هلند به ایالات متحده مسترد شد. این مرد پیش از دستگیری در نوامبر گذشته در آمستردام به مدت سه سال درگیر فعالیت های مجرمانه بوده است. مقامات هلندی

کد خبر : 243547
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۶:۳۰
روسیه متهم به پول شویی ارزهای دیجیتال از حملات باج افزار به ایالات متحده است – بیت کوین نیوز

[ad_1]

یک تبعه روس مظنون به پولشویی باج افزارها از طریق ارزهای دیجیتال به نمایندگی از مجرمان سایبری که بیمارستان ها را هدف قرار می دهند، توسط هلند به ایالات متحده مسترد شد. این مرد پیش از دستگیری در نوامبر گذشته در آمستردام به مدت سه سال درگیر فعالیت های مجرمانه بوده است.

مقامات هلندی متهم به پولشویی روسی را به بازداشت آمریکا تحویل دادند

دنیس دوبنیکوف، شهروند 29 ساله روسیه، این هفته از هلند به ایالات متحده مسترد شده است، جایی که قرار است با اتهامات پولشویی در ناحیه اورگان، دفتر دادستانی ایالات متحده در پورتلند و وزارت ایالات متحده روبرو شود. دادگستری (DOJ) اعلام کرد.

دوبنیکوف اولین حضور خود را در دادگاه فدرال روز چهارشنبه انجام داد و قرار است محاکمه پنج روزه هیئت منصفه در 4 اکتبر آغاز شود. در ماه اوت، هیئت منصفه فدرال در پورتلند او را به خاطر نقشش در یک توطئه بین المللی پولشویی ارزهای دیجیتال متهم کرد.

بر اساس این کیفرخواست، روس و همدستانش عمدا و آگاهانه درآمدهای حاصل از حملات باج افزار به افراد و سازمان ها را در سرتاسر ایالات متحده و سایر کشورها حداقل از آگوست 2018 تا اوت 2021 شستشو داده اند.

عاملان به طور خاص پرداخت های باج گرفته شده از قربانیان حملات باج افزار Ryuk را شستشو دادند. اولین بار چهار سال پیش شناسایی شد، Ryuk نوعی نرم افزار است که فایل ها را رمزگذاری می کند و سعی می کند نسخه های پشتیبان سیستم را حذف کند، که به یک گروه باج افزار روسی مرتبط شده است. بیمارستان ها و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده در پی همه گیری کووید-19 قربانیان آن شده اند.

وزارت دادگستری در بیانیه ای گفت: در جولای 2019، Dubnikov ادعا می کرد که بیش از 400,000 دلار از درآمدهای باج Ryuk را شستشو داده است. کسانی که در این توطئه دخیل بودند در مجموع حداقل 70 میلیون دلار پولشویی کردند. در صورت محکومیت، روس ممکن است حداکثر به ۲۰ سال زندان محکوم شود.

دنیس دوبنیکوف در 1 نوامبر 2021 در آمستردام بازداشت شد. آرکادی بوخ وکیل او در آن زمان در صحبت با رسانه های روسی ادعا کرد که وی قبل از انتقال به اروپا “عملاً توسط مجریان قانون ایالات متحده در مکزیک ربوده شده است”.

یکی از بنیانگذاران پلتفرم های تجارت سکه Coyote Crypto و Eggchange ابتدا در فرودگاه مکزیکو سیتی، جایی که برای تعطیلات به آنجا رسید، بازداشت شد و سپس با پرواز به هلند رفت و در آنجا توسط مقامات هلندی دستگیر شد.

استرداد دوبنیکوف به دنبال تحولی مشابه در مورد الکساندر وینیک، اپراتور ادعایی صرافی بدنام ارزهای دیجیتال BTC-e است. وینیک در تابستان 2017 در شهر تسالونیکی یونان دستگیر شد و در تعطیلات تابستانی به همراه خانواده اش به آنجا رسید. او بر اساس حکمی از ایالات متحده دستگیر شد که او را متهم به پولشویی حداقل 4 میلیارد دلار از طریق پلتفرم معاملاتی کریپتو از کار افتاده کرده است.

این متخصص فناوری اطلاعات روسیه ابتدا به قوه قضاییه فرانسه تحویل داده شد و او را به جرم پولشویی به پنج سال زندان محکوم کرد. وینیک پس از گذراندن دوره خدمت خود در فرانسه، به یونان بازگردانده شد و به ایالات متحده مسترد شد. این انتقال عجولانه وکلای او را خشمگین کرد که فکر می‌کنند او به “گروگان” تنش‌های ژئوپلیتیک کنونی پیرامون جنگ در اوکراین تبدیل خواهد شد. در همین حال، مسکو واشنگتن را به انجام “شکار واقعی شهروندان روسیه” متهم کرد.

برچسب ها در این داستان

دستگیری، پرونده، دادگاه، رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارز رمزنگاری شده، دنیس دوبنیکوف، بازداشت، دوبنیکوف، استرداد، استرداد، بیمارستان ها، مکزیک، پولشویی، هلند، اورگان، پورتلند، باج افزار، روسیه، روسی، ریوک، ایالات متحده، ایالات متحده آمریکا

آیا انتظار دارید سایر روس‌هایی که بالقوه در فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با رمزارز درگیر هستند، به ایالات متحده مسترد شوند؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که در زمینه فناوری کار می‌کند و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.