روسیه قوانین خرید ارز را با افزایش روبل کاهش داد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: نمایی، سکه‌های روبل روسیه را در این تصویر تصویری نشان می‌دهد که در 25 مارس 2021 گرفته شده است. رویترز/ماکسیم شمتوف/تصویر/عکس فایل (رویترز) – بانک مرکزی روز جمعه اعلام کرد، روسیه اقدامات کنترل موقت سرمایه را با هدف محدود کردن افت روبل با اجازه دادن به افراد برای خرید ارز

کد خبر : 190333
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۴۹
روسیه قوانین خرید ارز را با افزایش روبل کاهش داد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: نمایی، سکه‌های روبل روسیه را در این تصویر تصویری نشان می‌دهد که در 25 مارس 2021 گرفته شده است. رویترز/ماکسیم شمتوف/تصویر/عکس فایل

(رویترز) – بانک مرکزی روز جمعه اعلام کرد، روسیه اقدامات کنترل موقت سرمایه را با هدف محدود کردن افت روبل با اجازه دادن به افراد برای خرید ارز نقدی کاهش می دهد و همچنین کمیسیون خرید فارکس از طریق کارگزاری ها را حذف می کند.

روبل در بورس مسکو از پایین ترین سطح خود در ماه مارس به سطوح قبل از 24 فوریه، زمانی که روسیه آنچه را که “عملیات نظامی ویژه” در اوکراین می نامد، آغاز کرد، بازگشت، زیرا اقدامات کنترل سرمایه باعث خفه شدن تقاضا برای فارکس شد.

بازگشت سریع روبل نگرانی‌هایی را در مورد تأثیر اقتصادی و مالی آن افزایش داد زیرا تحلیلگران هشدار داده‌اند که روبل پرنوسان و قوی می‌تواند تهدیدی برای درآمدهای روسیه از فروش کالاها در خارج از کشور برای ارز خارجی باشد.

بانک مرکزی اعلام کرد بانک‌ها از 18 آوریل می‌توانند ارز نقدی را به افراد بفروشند اما فقط اسکناس‌هایی را که زودتر از 9 آوریل دریافت کرده‌اند.

بانک مرکزی همچنین در حال لغو الزام بانک‌ها برای محدود کردن شکاف بین قیمت‌هایی است که برای خرید و فروش ارز پیشنهاد می‌کنند. اما به بانک‌ها توصیه کرد که فارکس را به شرکت‌های متمرکز بر واردات با نرخی بیش از دو روبل بیشتر از نرخ بازار نمی‌فروشند.

بانک مرکزی اعلام کرد که افراد از 11 آوریل نه تنها دلار بلکه یورو را نیز از حساب خود برداشت خواهند کرد، اما حداکثر مبلغ قابل برداشت را تا 9 سپتامبر معادل 10000 دلار حفظ کرد.

بهبود سریع روبل تردیدهایی را در مورد دوام دستاوردهای آن ایجاد کرده است. هر کسی که سعی می کند ارز خارجی را به صورت آنلاین در بانکی در روسیه یا به طور غیرقانونی در یک غرفه ارز خریداری کند، یا کالاها و خدماتی را به صورت آنلاین به ارزهای خارجی خریداری کند، نرخ واقعی را به میزان قابل توجهی بدتر خواهد یافت.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد که کارمزد 12 درصدی برای خرید ارز از طریق کارگزاری ها را حذف می کند و گزارش های قبلی تینکاف بانک و آلفا بانک را تایید می کند.

تحلیلگران CentroCreditBank می‌گویند: «ما فکر می‌کنیم که این تصمیم پایانی برای افزایش قیمت روبل است.

در اوایل ماه مارس، زمانی که روبل به شدت در حال کاهش بود زیرا ایالات متحده و کشورهای اروپایی تحریم هایی را علیه روسیه به دلیل اعزام نیرو به اوکراین اعمال کردند، بانک مرکزی کمیسیون 30 درصدی را برای خرید فارکس برای افراد تعیین کرد. کمیسیون بعداً به 12 درصد کاهش یافت.

محدودیت‌های خرید فارکس به همراه سفارش شرکت‌های متمرکز بر صادرات برای تبدیل 80 درصد از درآمدهای ارزی خود به روبل کمک کرد تا جایگاه خود را دوباره به دست آورد. روز جمعه، روبل به قوی ترین سطح خود در برابر یورو از ژوئن 2020 رسید و در برابر دلار به بالاترین سطح سال 2022 رسید.

به گفته تحلیلگران VTB Capital، اقدام به حذف کمیسیون و تصمیم بانک مرکزی برای کاهش نرخ کلیدی آن به 17 درصد، باید نوسانات روبل را کاهش دهد.

بانک مرکزی روسیه به‌طور غیرمنتظره‌ای نرخ اصلی خود را از 20 درصد در روز جمعه کاهش داد و گفت که کاهش‌های آتی امکان‌پذیر است، زیرا اقدامات اضطراری خطر ثبات مالی را مهار کرده، سپرده‌ها را به بانک‌ها بازگردانده و به محدود کردن تهدید تورم کمک کرده است.

در ماه مارس، قیمت مصرف کننده در روسیه 7.61 درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش ماهانه خود را از ژانویه 1999 نشان می دهد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.