روسیه: غرب دروغ‌پراکنی می‌کند – هوشمند نیوز

به گزارش خبرگزاری رویترز، علاوه بر مرگ و ویرانی های ناشی از حمله روسیه به اوکراین، این درگیری و تلاش غرب برای فلج کردن اقتصاد روسیه، قیمت غلات، روغن خوراکی، کود و انرژی را افزایش داده و به رشد جهانی لطمه زده است. در همین حال، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران

کد خبر : 219976
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
روسیه: غرب دروغ‌پراکنی می‌کند – هوشمند نیوز



به گزارش خبرگزاری رویترز، علاوه بر مرگ و ویرانی های ناشی از حمله روسیه به اوکراین، این درگیری و تلاش غرب برای فلج کردن اقتصاد روسیه، قیمت غلات، روغن خوراکی، کود و انرژی را افزایش داده و به رشد جهانی لطمه زده است.

در همین حال، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که از بیانیه های مکرر غرب مبنی بر اینکه مسکو مسئول بحران جهانی غذاست، ناامید شده است.

وی افزود: اتهاماتی از این دست، کاملا دروغ است. چگونه است که غرب می تواند همه این تسلیحات را به اوکراین برساند، اما به دلایلی هیچ چیز را نمی توان از اوکراین خارج کرد؟

آمریکا و اتحادیه اروپا که سلاح در اختیار اوکراین قرار می دهند، روسیه را به دامن زدن به بحران غذایی با جلوگیری از صادرات غلات از اوکراین را که حدود یک دهم صادرات جهانی گندم را تشکیل می دهد، متهم کرده اند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین چندی پیش هشدار داد که میلیون ها نفر ممکن است به دلیل محاصره بنادر دریای سیاه اوکراین توسط روسیه، گرسنگی را تجربه کنند.

اوکراین و روسیه دو تولیدکننده مهم اقلام کشاورزی در جهان هستند. روسیه پس از اتحادیه اروپا بزرگترین صادرکننده گندم جهان است و اوکراین نیز بزرگترین صادرکننده دانه آفتابگردان در جهان به شمار می رود.

زاخاروا در ادامه گفت که تحریم های غرب با ایجاد اختلال در سیستم های پرداخت، حمل و نقل و بیمه که مانع از صادرات بخش زیادی از مواد غذایی و کود از روسیه شده، بازارهای کشاورزی را به لبه پرتگاه سوق داده است.

براساس داده های سازمان ملل، اریتره، ارمنستان، مغولستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، سومالی، بلاروس، ترکیه، ماداگاسکار، لبنا، مصر و پاکستان برای بیش از ۷۰ درصد از واردات گندم شان در سال ۲۰۲۱ به روسیه متکی بودند. همچنین مغولستان، قزاقستان، مولداوی، صربستان، هندوراس و غنا ۵۰ درصد از مایحتاج کود خود یا بیش از این رقم را در سال ۲۰۲۱ از روسیه وارد کردند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.