روسیه در حال مذاکره برای تجارت آزاد با هند برای تسهیل واردات در مواجهه با تحریم ها – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] روسیه در حال مذاکره برای یک قرارداد تجارت آزاد با هند به منظور جایگزینی بخشی از محصولات و سرمایه گذاری هایی است که با تحریم های اعمال شده پس از شروع درگیری اوکراین ممنوع شده بودند. روسیه در حال حاضر بزرگترین تامین کننده نفت هند است و این کشور از نفت خام روسیه با

کد خبر : 347599
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
روسیه در حال مذاکره برای تجارت آزاد با هند برای تسهیل واردات در مواجهه با تحریم ها – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

روسیه در حال مذاکره برای یک قرارداد تجارت آزاد با هند به منظور جایگزینی بخشی از محصولات و سرمایه گذاری هایی است که با تحریم های اعمال شده پس از شروع درگیری اوکراین ممنوع شده بودند. روسیه در حال حاضر بزرگترین تامین کننده نفت هند است و این کشور از نفت خام روسیه با تخفیف بهره می برد.

روسیه و هند توافقنامه تجاری جدید مذاکره کردند

روسیه و هند در حال مذاکره درباره توافقنامه تجارت آزاد جدید (FTA) برای افزایش یکپارچگی تجاری بین دو کشور هستند که پس از اعمال تحریم های غرب علیه روسیه رونق گرفت. به گزارش رویترز، سوبرهمانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند اظهار داشت که این توافق در مرحله “توافق پیشرفته” است و این ممکن است سرمایه گذاری دوجانبه بین دو کشور را تضمین کند.

روسیه که در حال حاضر بزرگترین تامین کننده انرژی هند است، به دنبال جایگزینی محصولات وارداتی گازدار با محصولات هند است. دنیس مانتوروف، وزیر تجارت و صنعت روسیه در این باره گفت:

ما باید جایگاهی در محصولاتی پیدا کنیم که هند بتواند جایگزین آن شود. در پروژه‌های غیرنظامی به همان اندازه که قبل از تحریم‌ها بود به همکاری‌های گسترده نیاز داریم.

در ماه نوامبر، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه روسیه به دنبال خرید قطعات خودروها، هواپیماها و قطارها از هند و سایر کشورها است تا جایگزین واردات تحت تحریم شود.

روابط هند و روسیه رشد می کند

همکاری بین دو کشور تحت تأثیر درگیری روسیه و اوکراین قرار نگرفته است، زیرا هند اقدامات پوتین را محکوم نکرده و بی طرفی عمومی را در این مورد حفظ کرده است. این به کشور این امکان را داده است که از نفت خام با تخفیف استفاده کند که به دلیل اتخاذ اخیر معیار دبی با تخفیف فروخته می شود و از معیار اروپا محور برنت اجتناب می کند.

از سوی دیگر، هند در تلاش است تا تعادل را در تراز تجاری ایجاد کند. در ماه دسامبر، دولت هند فهرستی از محصولات قابل رقابت در بازارهای روسیه را ارسال کرد تا مجوز صادرات آنها را به این کشور دریافت کند.

تکمیل FTA بین دو کشور، بسته به تصمیم نهایی چنین توافقی، عرضه محصولات خارجی در هر دو بازار را ساده می کند. روسیه همچنین در حال نهایی کردن یک توافق تجاری دوجانبه دیگر با ایران است، کشوری که با بسته گسترده ای از تحریم های مبتنی بر آمریکا نیز مواجه بوده است تا سطح یکپارچگی و تجارت خود را بدون محدود شدن توسط تصمیمات خارجی افزایش دهد.

خطرات استفاده بیش از حد از دلار آمریکا به عنوان سلاحی برای اعمال تحریم‌ها اخیراً توسط جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا اذعان شد و اعلام کرد کشورهایی که با این تحریم‌ها مواجه هستند مصمم به یافتن جایگزین خواهند بود.

برچسب ها در این داستان

برنت، دنیس مانتوروف، دبی، واردات، هند، جانت یلن، نفت، روسیه، تحریم ها، سوبراهمانیام جایشانکار، ایالات متحده، اوکراین

نظر شما در مورد توافق تجاری جدید که روسیه و هند در حال حاضر در حال مذاکره هستند چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شد. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تاثیر قرار گرفتن از رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.