روسیه درباره بحران جهانی ناشی از تحریم‌های غرب هشدار داد

به گزارش خبرگزای تاس، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه (دیروز) در نیویورک مقر سازمان ملل هشدار داد، تحریم‌های یکجانبه غرب علیه روسیه منجر به یک بحران اقتصادی جهانی شده است. وی تصریح کرد: «دلایل واقعی که تهدیدی برای بازار جهانی مواد غذایی است، اقدامات روسیه نیست بلکه تحریم‌های لجام گسیخته هیجانی

کد خبر : 185421
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
روسیه درباره بحران جهانی ناشی از تحریم‌های غرب هشدار داد



به گزارش خبرگزای تاس، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه (دیروز) در نیویورک مقر سازمان ملل هشدار داد، تحریم‌های یکجانبه غرب علیه روسیه منجر به یک بحران اقتصادی جهانی شده است.

وی تصریح کرد: «دلایل واقعی که تهدیدی برای بازار جهانی مواد غذایی است، اقدامات روسیه نیست بلکه تحریم‌های لجام گسیخته هیجانی و احساسی غیر قابل کنترل غرب است…تلاش برای منزوی کردن اقتصادی، مالی و لجستیکی روسیه همین حالا هم موجب بحران اقتصادی در یک مقیاس جهانی شده است».

نماینده مسکو در سازمان ملل ادامه داد: «حتی برای فردی که سطح (دانش و درک) پیچیده‌ای ندارد هم روشن است که تنها امتناع از اقدامات غیرقانونی یکجانبه دست و پا گیر و محدودکننده (اعمال شده علیه روسیه) می‌تواند باعث کاهش تنش‌ها در حوزه‌های حمل و نقل، لجستیک، پیوندهای مالی به منظور اطمینان از تامین بدون وقفه و پیوسته و با ثبات سازی بازارهای بین‌المللی مواد غذایی و کشاورزی شود».

واسیلی نبنزیا که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت انسانی اوکراین سخن می‌گفت، اعلام کرد که روسیه کاملا به مقررات و تعهدات بین‌المللی متعهد است و امنیت نظامیان اوکراینی که سلاحشان را تحویل بدهند و تسلیم شوند، تضمین می‌کند.

نماینده روسیه در سازمان ملل در ادامه به شدت علیه مواضع کشورهای غربی درباره «توقف انسان دوستانه» درگیری‌ها در اوکراین موضع گرفت. به گفته او، درخواست غرب درباره توقف‌های انسان‌دوستانه در اوکراین است، ریاکاری آنان را نشان می‌دهد.

او گفت: «بسیاری (در نشست شورای امنیت سازمان ملل) خواستار یک آتش‌بس انسان‌دوستانه و ارائه دسترسی بشردوستانه و ایجاد کریدورهای انسان دوستانه شده‌اند. همکاران! سخت است که از این ریاکاری شما شگفت‌زده نشد».

واسیلی نبنزیا ادامه داد: «چهارشنبه هفته گذشته اکثریت (اعضای شورای امنیت) قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره وضعیت انسانی را که درباره ملزم کردن همه طرف‌ها به مجموعه اقدامات به منظور حل این بحران بشردوستانه ابتدائا در شرق اوکراین بود، رد کردند. با لحاظ این موضوع در ذهن، درباره اظهارات امروز به ویژه از سوی همکاران غربی بسیار بدبینی وجود دارد».

اظهارات این دیپلمات ارشد روس در شرایطی مطرح شده که از پنجم اسفندماه سال گذشته بحران اوکراین خبرساز بوده است. مسکو از این تاریخ از آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» خبر داد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز گذشته گفته بود، اهداف اصلی فاز اول عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تکمیل شده است. پتانسیل رزمی نیروهای مسلح اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافته و اکنون نیروهای روسیه می‌توانند بر دستیابی به هدف اصلی «آزادسازی دونباس» تمرکز کنند.

وزیر دفاع روسیه همچنین از موفقیت‌های این کشور در مبارزه با مزدوران خارجی که در یک ماه گذشته وارد اوکراین شده بودند، خبر داد. به گفته شویگو، حدود ۶۰۰ مزدور خارجی کشته شدند و ۵۰۰ نفر دیگر تصمیم گرفتند به طور داوطلبانه اوکراین را ترک کنند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.