روسیه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین حملات مرگبار جدیدی را به مرکز کیف انجام داد

[ad_1] پس از انفجارهایی که مرکز کیف را لرزاند، سربازان در تلاش برای سرنگونی پهپادها به هوا شلیک کردند. ساکنان برای سرپناه گریختند. یک راکت ضدهوایی در آسمان صبح دیده می‌شود و به دنبال آن یک انفجار و شعله‌های نارنجی رنگ رخ می‌دهد. یک مقام در دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت که در حمله به

کد خبر : 268640
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
روسیه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین حملات مرگبار جدیدی را به مرکز کیف انجام داد

[ad_1]

پس از انفجارهایی که مرکز کیف را لرزاند، سربازان در تلاش برای سرنگونی پهپادها به هوا شلیک کردند. ساکنان برای سرپناه گریختند. یک راکت ضدهوایی در آسمان صبح دیده می‌شود و به دنبال آن یک انفجار و شعله‌های نارنجی رنگ رخ می‌دهد.

یک مقام در دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت که در حمله به یک ساختمان مسکونی در کیف سه نفر کشته شدند. دود سیاه از پنجره های یک ساختمان منفجر شده بیرون ریخت و کارگران اورژانس تلاش کردند تا شعله های آتش را خاموش کنند.

اوکراین گفت که این حملات توسط “پهپادهای انتحاری” ساخت ایران انجام شده است که به سمت هدف خود پرواز می کنند و منفجر می شوند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که با استفاده از تسلیحات با دقت بالا، یک حمله “عظیم” به اهداف نظامی و زیرساخت های انرژی در سراسر اوکراین انجام داده است.

رویترز تکه‌هایی از پهپاد مورد استفاده در این حمله را مشاهده کرد که عبارت «برای بلگورود» را در خود داشت – اشاره‌ای آشکار به گلوله باران اوکراینی منطقه‌ای روسیه در مرز اوکراین.

دنیس موناستیرسکی، وزیر کشور اوکراین بعداً گفت که در حملات روز دوشنبه در شهرهای دیگر نیز کشته شده‌اند.

این حملات دقیقاً یک هفته پس از آن انجام شد که روسیه شدیدترین بمباران هوایی خود را بر کیف و سایر شهرهای اوکراین از زمان شروع جنگ انجام داد – همچنین در ساعات شلوغی صبحگاهی.

«در تمام شب و تمام صبح دشمن مردم غیرنظامی را به وحشت انداخته است. پهپادها و موشک های کامیکازه به تمام اوکراین حمله می کنند. رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی در برنامه پیام رسان تلگرام گفت: یک ساختمان مسکونی در کیف مورد اصابت قرار گرفت.

دشمن می تواند به شهرهای ما حمله کند، اما نمی تواند ما را در هم بشکند. اشغالگران تنها مجازات عادلانه و محکومیت نسل های آینده خواهند داشت. و ما پیروز خواهیم شد.”

ارتش اوکراین اعلام کرد از شامگاه یکشنبه 37 پهپاد روسی یا حدود 85 پهپاد را که در حملات شرکت داشتند، منهدم کرده است.

‘سزاوار سرزنش’

مقامات گفتند که یک حمله هواپیمای بدون سرنشین اواخر روز یکشنبه نیز به پایانه دریایی Everi در شهر جنوبی میکولایف اصابت کرد که به مخازن ذخیره‌سازی آفتابگردان آسیب رساند و روغن نشت‌کننده را شعله‌ور کرد.

«این یک مرکز کاملا غیرنظامی است. هیچ نظامی وجود ندارد. او گفت که این حملات بخشی از تلاش روسیه برای “ویران کردن اقتصاد و از بین بردن امنیت غذایی” بود.

فولکر ترک اتریشی، مسئول جدید حقوق بشر سازمان ملل متحد، گفت که حملات هواپیماهای بدون سرنشین به غیرنظامیان باید متوقف شود.

سفارت ایالات متحده در کیف نیز حملات هواپیماهای بدون سرنشین “ناامیدکننده و مذموم” را محکوم کرد. روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می کند.

ایران روز دوشنبه تکرار کرد که این پهپادها را به روسیه می‌دهد. کرملین اظهار نظری نکرده است.

برخی از وزرای خارجه اتحادیه اروپا که روز دوشنبه برای مذاکره در لوکزامبورگ گرد هم آمدند، خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت اثبات دخالت تهران در جنگ روسیه علیه اوکراین شدند.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین گفت روسیه باید از گروه 20 اقتصادهای بزرگ و سایر گروه‌های بین‌المللی پس از حملات پهپادی اخراج شود.

وی در توییتر نوشت: «کسانی که دستور حمله به زیرساخت‌های حیاتی برای انجماد غیرنظامیان و سازماندهی بسیج کامل برای پوشش دادن اجساد در خط مقدم را می‌دهند، مطمئناً نمی‌توانند با رهبران گروه 20 سر یک میز بنشینند.»

روسیه اوکراین را به هدف قرار دادن اهدافی در منطقه بلگورود در نزدیکی مرز متهم کرده است. منابع خبری طرفدار روسیه در تلگرام گزارش دادند که اوکراین شب گذشته فرودگاه بلگورود را مورد حمله قرار داده است. هیچ اظهارنظر فوری از کیف، که معمولاً در مورد حوادث روسیه اظهار نظر نمی کند، وجود ندارد.

گلوله باران

شرکت انرژی دولتی اوکراین، Energoatom گفت، در روز دوشنبه، گلوله باران مجدد روسیه در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای Zaporizhzhia، بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا، باعث شد دوباره آن از شبکه برق اوکراین قطع شود.

این نیروگاه که اغلب در طول جنگ گلوله باران شده است توسط نیروهای روسی اشغال شده اما توسط کارکنان اوکراینی اداره می شود.

یک مقام محلی گفت: در جنوب مرکزی اوکراین، پس از اصابت موشک شبانه، آتش سوزی بزرگی در یک تاسیسات انرژی در منطقه دنیپروپتروفسک رخ داد.

اطلاعات نظامی بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه پس از انفجار 8 اکتبر که به پل جاده ای و ریلی که سرزمین اصلی روسیه را به کریمه، شبه جزیره ای که در سال 2014 به مسکو ضمیمه شد، آسیب رساند، با مشکلات لجستیکی حادتری در جنوب اوکراین مواجه شده است.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانه خود در روز یکشنبه گفت: درگیری شدید در اطراف شهر باخموت در شرق و شهر سولهدار در نزدیکی آن در جریان است.

باخموت هدف اصلی نیروهای مسلح روسیه در حرکت آهسته آنها در منطقه دونتسک از زمان تصرف شهرهای صنعتی کلیدی Lysychansk و Sievierodonetsk در ژوئن و ژوئیه بوده است. سولدار درست در شمال باخموت واقع شده است.

نیروهای اوکراینی با کمک تسلیحات غربی، مناطقی را در منطقه جنوبی خرسون – که از نظر استراتژیک حیاتی است زیرا کریمه را به بقیه اوکراین متصل می‌کند – و در بخش‌هایی از شمال شرق در یک ضد حمله بزرگ در دو ماه گذشته پس گرفته‌اند.

موفقیت‌های اوکراین در میدان نبرد باعث شد تا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوایل این ماه، بسیج نسبی را اعلام کند، اولین اقدام روسیه پس از جنگ جهانی دوم، اقدامی عمیقاً نامحبوب که بسیاری از مردان را تشویق به فرار از کشور کرد.

روز دوشنبه، سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو، گفت که پایتخت روسیه فراخوان‌های خود را «تکمیل» کرده است و احضارهای بیشتری دیگر صادر نخواهد شد.

(گزارش توسط دفاتر رویترز؛ نوشته هیمانی سرکار و گرت جونز؛ ویرایش توسط لینکلن فست، رابرت بیرسل، پیتر گراف)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.