روسیه اوکراین را به مسمومیت برخی از سربازانش متهم می کند

مسکو (رویترز) – وزارت دفاع روسیه روز شنبه اوکراین را متهم کرد که در اواخر ماه ژوئیه برخی از نظامیان خود را در منطقه تحت کنترل روسیه در منطقه زاپوریژژیا در جنوب شرقی اوکراین مسموم کرده است. یکی از مشاوران وزارت کشور اوکراین در واکنش به این موضوع گفت که مسمومیت ادعایی ممکن است ناشی

کد خبر : 244232
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
روسیه اوکراین را به مسمومیت برخی از سربازانش متهم می کند


مسکو (رویترز) – وزارت دفاع روسیه روز شنبه اوکراین را متهم کرد که در اواخر ماه ژوئیه برخی از نظامیان خود را در منطقه تحت کنترل روسیه در منطقه زاپوریژژیا در جنوب شرقی اوکراین مسموم کرده است.

یکی از مشاوران وزارت کشور اوکراین در واکنش به این موضوع گفت که مسمومیت ادعایی ممکن است ناشی از خوردن گوشت کنسرو شده تاریخ مصرف گذشته توسط نیروهای روسی باشد.

وزارت دفاع روسیه گفت که تعدادی از نظامیان روسی در 31 ژوئیه با علائم مسمومیت شدید به بیمارستان نظامی منتقل شده اند. آزمایشات نشان داد که یک ماده سمی به نام سم بوتولینوم نوع B در بدن آنها وجود دارد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در مورد تروریسم شیمیایی که توسط رژیم (ولادیمیر رئیس‌جمهور اوکراین) زلنسکی تحریم شده است، روسیه در حال آماده‌سازی شواهد پشتیبان با نتایج همه تحلیل‌ها است.

گفته نشد که چه تعداد از سربازان آسیب دیده اند یا اکنون وضعیت آنها چگونه است. این “شواهد پشتیبان” چیست.

سم بوتولینوم نوع B یک نوروتوکسین است که در صورت مصرف در محصولات غذایی قبلاً آلوده می تواند باعث بوتولیسم شود، اما می تواند مصارف پزشکی نیز داشته باشد.

وزارت دفاع اوکراین بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما مشاور وزارت کشور آنتون گراشچنکو درباره ادعای روسیه در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام اظهار نظر کرد.

این وزارتخانه (وزارت دفاع روسیه) توضیح نمی دهد که آیا مسمومیت ممکن است ناشی از کنسرو گوشت تاریخ گذشته گذشته باشد که سم بوتولینوم اغلب در آن یافت می شود. جیره‌های عقب افتاده از روزهای اول حمله به اوکراین به‌طور گسترده توسط نیروهای اشغالگر شکایت شده است.»

وزارت دفاع روسیه گفت که در حال انجام تحقیقات تکمیلی در مورد حادثه ای است که در آن ولدیمیر سالدو، دولت مستقر در روسیه در منطقه اشغالی خرسون اوکراین، بیمار شد.

سالدو، شهردار سابق شهر خرسون که با تسخیر نیروهای روسی در اوایل ماه مارس به ریاست منطقه ای به همین نام منصوب شد، در اوایل ماه اوت بیمار شد.

(گزارش رویترز؛ ویرایش توسط تیموتی هریتیج)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.