روسیه اوکراین را به انفجار وبلاگ نویس جنگ تاتارسکی متهم کرد و یک زن را دستگیر کرد

[ad_1] اوکراین که مسئولیت حمله روز یکشنبه را بر عهده نگرفت، “تروریسم داخلی” را مسئول قتل ماکسیم فومین، وبلاگ نویس نظامی روسی و تشویق کننده حمله روسیه به اوکراین که خود را ولادلن تاتارسکی می نامید، معرفی کرد. دریا ترپووا، زن 26 ساله روسی که به خاطر قتل او دستگیر شد، در ویدئویی که توسط

کد خبر : 342060
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
روسیه اوکراین را به انفجار وبلاگ نویس جنگ تاتارسکی متهم کرد و یک زن را دستگیر کرد

[ad_1]

اوکراین که مسئولیت حمله روز یکشنبه را بر عهده نگرفت، “تروریسم داخلی” را مسئول قتل ماکسیم فومین، وبلاگ نویس نظامی روسی و تشویق کننده حمله روسیه به اوکراین که خود را ولادلن تاتارسکی می نامید، معرفی کرد.

دریا ترپووا، زن 26 ساله روسی که به خاطر قتل او دستگیر شد، در ویدئویی که توسط وزارت کشور منتشر شد اعتراف کرد که بمبی را که او را کشته است، کار گذاشته است.

اما گزارش‌های تایید نشده رسانه‌های روسی می‌گویند که او به بازرسان گفته است که او آماده شده بود و نمی‌دانست که حامل بمب است.

به نظر می رسد قتل تاتارسکی دومین ترور شخصیتی در خاک روسیه باشد که از نزدیک با درگیری در اوکراین مرتبط است، پس از کشته شدن دریا دوگینا، دختر یک ایدئولوگ ناسیونالیست با خودروی بمب گذاری شده در تابستان گذشته در خارج از مسکو. روسیه نیز در آن زمان اوکراین را متهم کرد. کیف دست داشتن در این ماجرا را رد کرد.

با بیش از 500000 دنبال کننده در سرویس پیام رسان تلگرام که در روسیه محبوب است، تاتارسکی – که خود در گذشته در اوکراین جنگیده بود – پیام های افراطی ناسیونالیستی را با انتقاد از روشی که مسکو در حال پیگرد قانونی آنچه “عملیات نظامی ویژه” خود می نامد در هم آمیخت. اوکراین.

عزاداران در برابر طوفان برف شهامت کردند و در بیرون کافه سنت پترزبورگ که در آن کشته شد گل گذاشتند و بسیاری گفتند که ناراحت و عصبانی بودند. برخی از مفسران روسی گفتند این بمباران آخرین نشانه ای است که نشان می دهد خشونت های مربوط به جنگ در اوکراین به طور فزاینده ای به خاک روسیه سرایت می کند.

کمیته ملی ضد تروریسم روسیه (NAC) اعلام کرد که سرویس های اطلاعاتی اوکراین با کمک حامیان آلکسی ناوالنی، منتقد زندانی کرملین، این بمب گذاری را سازماندهی کرده اند.

به نظر می رسد که این اشاره به این واقعیت است که زن روس دستگیر شده در روز دوشنبه – ترپووا – یک بار برای شرکت در یک طرح رای گیری تاکتیکی ضد کرملین که توسط جنبش ناوالنی ترویج شده بود، ثبت نام کرد.

متحدان ناوالنی که از زمانی که جنبش آنها توسط کرملین افراط گرا شناخته شد به خارج از کشور گریختند، این اتهام را رد کردند و گفتند که به احتمال زیاد سرویس های اطلاعاتی خود روسیه پشت این قتل بوده اند.

در ویدئوی وزارت کشور، ترپووا اعتراف کرد که مجسمه کوچکی را به تاتارسکی داده است که مملو از مواد منفجره بود که باعث مرگ او شد، اما از گفتن فوری این مجسمه خودداری کرد. “میتونم بعدا بهت بگم؟” شنیده می شود که او می گوید

سخنگوی وزارت کشور ایرینا ولک گفت که ترپووا در یک آپارتمان اجاره ای در سن پترزبورگ به عنوان بخشی از عملیات پلیس و سرویس امنیتی FSB دستگیر شده است.

کرملین قتل تاتارسکی را یک “اقدام تروریستی” خواند و از بیانیه NAC به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه ممکن است اوکراین در پشت این قتل بوده است، استناد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «مرحله فعال تحقیقات اکنون در حال انجام است.

ما شاهد اقدامات بسیار جدی برای بازداشت مظنونان هستیم. بیایید صبور باشیم و منتظر اطلاعیه های بعدی سرویس های ویژه ما باشیم که روی این موضوع کار می کنند.»

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، یکشنبه شب مدعی شد که این قتل بخشی از “یک دعوای سیاسی داخلی” در روسیه بوده است که او آن را به خوردن عنکبوت‌ها در کوزه تشبیه کرد.

او هیچ مدرکی برای تأیید این ادعا ارائه نکرد.

گزارش های تایید نشده رسانه های روسی می گویند ترپووا برای فرار به ازبکستان بلیط هواپیما خریداری کرده است. رویترز نمی تواند بلافاصله این جزئیات را تایید کند.

ترپووا اوایل روز دوشنبه در فهرست تحت تعقیب وزارت کشور ظاهر شده بود. سوابق دادگاه نشان می دهد که او در 24 فوریه سال گذشته، روزی که روسیه تهاجم تمام عیار به اوکراین را آغاز کرد، به دلیل شرکت در آنچه که مقامات آن را اعتراض غیرقانونی ضد جنگ می دانستند، بازداشت شد.

FSB ماه گذشته اعلام کرد که یک حمله با خودروی بمب گذاری شده توسط اوکراین به یک تاجر برجسته ملی گرا که از تشویق کنندگان جنگ مسکو در اوکراین بوده، خنثی کرده است.

مارگاریتا سیمونیان، سردبیر رسانه دولتی RT، از دستگیری ترپووا در روز دوشنبه استقبال کرد و گفت که بازداشت او از آنچه که او آن را “ننگ ملی” می خواند جلوگیری کرده است.

سیمونیان، مانند دیگر مفسران جنگ‌طلب، در تلگرام به صراحت اعلام کرد که می‌خواهد روسیه به هر کسی که تاتارسکی را کشته است، به شدت پاسخ دهد. “خب خب. آیا قرار است این را فراموش کنیم و ببخشیم؟» او به طعنه پرسید.

(گزارش توسط اندرو آزبورن و فیلیپ لبدف؛ گزارش اضافی توسط مارک ترولیان و فلیکس لایت؛ نوشته اندرو آزبورن؛ ویرایش توسط مارک هاینریش)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.