روسیه انتقاد ژاپن از رزمایش دریایی اقیانوس آرام را رد کرد

(رویترز) – روسیه روز دوشنبه انتقاد ژاپن از تمرین‌های دریایی ناوگان اقیانوس آرام را رد کرد و گفت که باید در مقابل انواع تهدیدات منطقه‌ای و در عین حال تمرکز بر اوکراین مراقب باشد. هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن، اوایل روز دوشنبه گفت که توکیو به مسکو نسبت به تمرینات نظامی این کشور در

کد خبر : 347164
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
روسیه انتقاد ژاپن از رزمایش دریایی اقیانوس آرام را رد کرد


(رویترز) – روسیه روز دوشنبه انتقاد ژاپن از تمرین‌های دریایی ناوگان اقیانوس آرام را رد کرد و گفت که باید در مقابل انواع تهدیدات منطقه‌ای و در عین حال تمرکز بر اوکراین مراقب باشد.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن، اوایل روز دوشنبه گفت که توکیو به مسکو نسبت به تمرینات نظامی این کشور در اطراف جزایر مورد مناقشه نزدیک جزیره اصلی هوکایدو در شمال ژاپن اعتراض کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این مانور گفت که این رزمایش ها “بر اساس قوانین بین المللی” برگزار می شود.

«محیط ما از بسیاری جهات بسیار متلاطم است. پسکوف به خبرنگاران گفت: این مملو از موقعیت‌های درگیری، درگیری‌های منطقه‌ای است. همه ما به خوبی از جغرافیای این درگیری های منطقه ای آگاه هستیم.

ژاپن مناقشه ارضی با مسکو بر سر جزایر در شمال اقیانوس آرام دارد که به پایان جنگ جهانی دوم باز می گردد. ژاپن به عنوان عضوی از گروه هفت دموکراسی ثروتمند، به تحریم های غرب علیه روسیه پیوسته است.

روسیه مشتاق است نشان دهد که هنوز هم می‌تواند در اقیانوس آرام نیرو بفرستد، علی‌رغم این واقعیت که ارتش این کشور به دلیل جنگ شدید در اوکراین که اکنون در چهاردهمین ماه خود است، در حال گسترش و کاهش است. بازرسی غافلگیرانه از ناوگان اقیانوس آرام، شامل پرتاب موشک و آزمایش اژدر، جمعه گذشته اعلام شد.

تلویزیون دولتی روز دوشنبه تصاویری از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را نشان داد که از سرگئی شویگو، وزیر دفاع، گزارشی درباره این تمرینات دریافت می کند.

شویگو گفت که آنها “حملات تقلیدی به گروه های نیروی دریایی دشمن” را شامل شده اند. پوتین پاسخ داد که بررسی های فوری نشان داده است که ناوگان اقیانوس آرام در سطح بالایی از آمادگی قرار دارد و اولویت روسیه اوکراین است.

ماه گذشته دو هواپیمای بمب افکن راهبردی روسیه که قادر به حمل تسلیحات اتمی بودند، بیش از هفت ساعت بر فراز دریای ژاپن پرواز کردند، در حالی که نخست وزیر ژاپن در حال آغاز سفر به اوکراین بود.

آخرین رزمایش دریایی روسیه با سفر لی شانگفو وزیر دفاع چین به مسکو که روز یکشنبه با پوتین دیدار کرد، همزمان شد.

چین و روسیه سال گذشته شراکت «بدون محدودیت» را اعلام کردند و از زمان آغاز جنگ در اوکراین، روابط تجاری، سیاسی و نظامی نزدیک‌تری برقرار کردند که در ماه گذشته شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین از مسکو دیدار کرد.

(گزارش رویترز، نوشته مارک ترولیان؛ ویرایش توسط گرت جونز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.