روسیه از پاپ فرانسیس قدردانی کرد

[ad_1]  ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با پایگاه خبری ایتالیایی «آنسا» اظهار کرد: مسکو «بسیار قدردان خط مشی متوازن واتیکان در قبال جنگ در اوکراین و تلاش‌های شخص پاپ فرانسیس و رهبران مسیحیت کاتولیک با هدف حل و فصل صلح آمیز این جنگ، چیزی که رژیم کی‌یف متاسفانه علنا رد می‌کند،

کد خبر : 395343
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
روسیه از پاپ فرانسیس قدردانی کرد

[ad_1]

 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با پایگاه خبری ایتالیایی «آنسا» اظهار کرد: مسکو «بسیار قدردان خط مشی متوازن واتیکان در قبال جنگ در اوکراین و تلاش‌های شخص پاپ فرانسیس و رهبران مسیحیت کاتولیک با هدف حل و فصل صلح آمیز این جنگ، چیزی که رژیم کی‌یف متاسفانه علنا رد می‌کند، است.»

این دیپلمات تصریح کرد: «اقتصاد روسیه به رغم تحریم‌هایی که غرب علیه آن وضع کرده در حال رشد است و این واقعیت کل محو شرارت ناتو را می‌ترساند.»

زاخارووا گفت که روابط دوجانبه بین روسیه و ایتالیا در حال حاضر قطع شده‌اند.

او اضافه کرد: دیر یا زود بنا به دلایل اقتصادی، قرابت تاریخی و فرهنگی مردم دو کشور نیازهای عینی برآمده از توسعه جهانی، رهبران ایتالیا الزام به بازیابی روابط دو کشور را درخواهند یافت.

اخیرا کاردینال ماتئو زوپی، فرستاده پاپ برای صلح اوکراین و رئیس کنفرانس اسقف‌های ایتالیا در چارچوب یک هیئت اعزامی از سوی واتیکان به مسکو سفر کرد. او همچنین به کی‌یف و واشنگتن سفر داشته و برنامه دارد که در آینده نزدیک به پکن سفر کند. سفرهای هیئت او با محور امور بشردوستانه اجرا می‌شوند.

مقامات اوکراین به میانجی‌گری‌های واتیکان در روند صلح این کشور دست رد زده‌اند؛ اما از طرفی خواستار کمکش به مساله بازگشت اسرای جنگی و کودکان اوکراینی شده‌اند که روسیه را متهم به منتقل کردنشان به خاک خود کرده‌اند.

زوپی پیش از این گفت، مکانیزم‌هایی برای آنکه دو طرف لیست اسرای خود را تبادل کنند در دست تهیه هستند. او گفت که این مسائل را هم در سفرش به کی‌یف و هم در سفر به مسکو و دیدارها با مقام‌های روسی شامل لووا بلووا، کمیسیونر حقوق کودکان ریاست جمهوری روسیه، کریل، رهبر کلیسای ارتودکس روسیه و یوری اوشاکوف، دستیار کرملین مطرح کرده است.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.