روسیه، سکوی پرش کره شمالی/ وقتی کیم چیزی برای از دست دادن ندارد!

[ad_1] مهسا مژدهی: کیم جینگ اون در سفری چهارروزه در روسیه ظاهر شد تا با ولادیمیر پوتین، دیداری تازه کند. او با قطار شخصی خود به شهر بندری «ولادیوستوک» واقع در شرقی‌ترین نقطه روسیه رفت. قطار شخصی و مرموز کیم جونگ اون وکه او را از مرز مشترک دو کشور به روسیه رساند داستان‌ عجیبی

کد خبر : 405109
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
روسیه، سکوی پرش کره شمالی/ وقتی کیم چیزی برای از دست دادن ندارد!

[ad_1]

مهسا مژدهی: کیم جینگ اون در سفری چهارروزه در روسیه ظاهر شد تا با ولادیمیر پوتین، دیداری تازه کند. او با قطار شخصی خود به شهر بندری «ولادیوستوک» واقع در شرقی‌ترین نقطه روسیه رفت. قطار شخصی و مرموز کیم جونگ اون وکه او را از مرز مشترک دو کشور به روسیه رساند داستان‌ عجیبی دارد و این قطار به خودی خود یکی از جاذبه‌های این سفر بود. قطار اون ضدگلوله است و با سرعتی در حدود ۴۵ کیلومتر در ساعت در ریل‌های کره شمالی حرکت می‌کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که دو قطار دیگر با قطار اصلی حرکت می‌کنند: اولی برای بررسی ریل‌های پیش رو و دومی برای حمل همراهان امنیتی.

به گزارش وزارت وحدت کره جنوبی، نام مستعار قطار کنونی کیم «قلعه متحرک» (Moving Fortress) است. پنجره این قطار زرهی ضدگلوله، دیواره و کف آن نیز تقویت شده در برابر انفجار است. این قطار همچنین مجهز به تسلیحات تهاجمی و یک هلیکوپتر برای خروج از قطار در مواقع اضطراری است. پدر کیم با توجه به ترسی که از هواپیما داشت، همیشه سوار قطاری میشد که از استالین هدیه گرفته بود و حالا به نظر می‌رسد پسرش هم جا پای او گذاشته است.

روسیه، سکوی پرش کره شمالی/ وقتی کیم چیزی برای از دست دادن ندارد!

سفر کیم به روسیه شش روز طول کشید. این سفر حتی قبل از آنکه به انجام برسد نگرانی غربی ها را در پی داشت. آنها نسبت به احتمال خرید سلاح از سوی روسیه برای جنگ اوکراین هشدار می‌دادند. کره‌شمالی هر چند از قحطی و فقر رنج می‌برد اما در سال‌های اخیر از نظر نظامی رشد بسیاری داشته است. به شکلی که روسیه حالا در مواجه با سلاح‌های به روزی که اوکراین از غربی‌ها می‌خرد، به فکر خرید اسلحه از کره شمالی افتاده است. رهبر کره شمالی در سفری که روسیه داشت تاکید کرد این کشور مطمئنا در مقابل شیطان و امپریالیسم پیروز خواهد شد. او با این حرف خود نشان داد حامی تمام و کمال مسکو در جبهه جنگ با اوکراین است و در وضعیتی که حتی چین هم از چنین حمایتی سرپیچی می‌کند، پوتین را بر حق می‌داند. اون دیدار را «سکوی پرشی» برای نزدیک‌تر کردن روابط میان دو کشور خواند و تأکید کرد: از این فرصت استفاده می‌کنم و تأیید می‌کنم که ما همیشه با روسیه خواهیم بود.

مذاکرات بین کیم جونگ اون و پوتین در پنج ساعت انجام شد و آنها با یکدیگر شام خوردند. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مرکز فضایی وستوچنی در شرق دور روسیه دیدار و گفتگو کرده بودند.

روسیه، سکوی پرش کره شمالی/ وقتی کیم چیزی برای از دست دادن ندارد!

پوتین در این گفتگوها به کیم وعده داد که روسیه به توسعه برنامه فضایی کره شمالی کمک خواهد کرد. پیونگ یانگ در سال جاری دو تلاش ناموفق برای پرتاب ماهواره نظامی-جاسوسی داشت. این دو که از سال ۲۰۱۹ دیداری در روسیه با یکدیگر نداشتند، قول و قرارهایی برای کمک به هم در مقابل با غرب گذاشتند.

سخنگوی کرملین پیش از دیدار ولادیمیر پوتین با کیم جونگ اون علام کرده بود که رهبران دو کشور بدون توجه به هشدارهای مقامات آمریکایی درباره «موضوعات حساس» گفتگو خواهند کرد. منظور از موضوعات حساس از نظر تحلیل‌گران گفتگو در مورد مسائل نظامی و همکاری‌های دو کشور بر سر آن است که می‌تواند پول زیادی را به جیب اون بریزد و همزمان پوتین را هم نجات دهد. با این حال تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر حصول توافق میان دو طرف برای فروش تحویل تجهیزات نظامی به روسیه به منظور تقویت این کشور در جنگ با اوکراین از سوی رسانه‌های دو کشور منتشر نشده است.

روسیه، سکوی پرش کره شمالی/ وقتی کیم چیزی برای از دست دادن ندارد!

پس از آنکه کیم جونگ اون به خانه رسید، رسانه دولتی کره شمالی ضمن موفقیت‌آمیز توصیف کردن سفر رهبر این کشور به روسیه، گفت که این سفر فصل جدیدی را در روابط دوجانبه مسکو-پیونگ‌یانگ باز کرد. به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، در هنگام عزیمت رهبر کره شمالی، فرماندار منطقه پرمورسکی به او یک جلیقه ضد گلوله و چند فروند پهپاد شامل پنج پهپاد تهاجمی و یک پهپاد جاسوسی گرانیوم-۲۵ هدیه داد. این همه توجه به مسائل نظامی در دیدار بین اون و پوتین، باعث وحشت ایالات متحده شده است که عقیده دارد روسیه می‌خواهد سلاح‌های کره شمالی را برای جنگ با اوکراین بخرد. آنها پیش از این هشدار سفت و سختی به اون داده بودند تا از مبادلات نظامی با پوتین سر باز بزند. اما از انجایی که کشوری مانند کره شمالی چیز چندانی برای از دست دادن ندارد و همین حالا هم از نظر اقتصادی تحت تحریم و محاصره است، این تهدیدها بعید است کیم جونگ اون را بابت همکاری با پوتین بترساند.

۳۱۱۳۱۲

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.