روس‌های ضد جنگ که در مرز مکزیک گیر کرده‌اند، با ورود اوکراینی‌ها به ایالات متحده، آینده‌ی خود را عرق می‌کنند

[ad_1] مقامات آمریکایی به ده‌ها اوکراینی اجازه داده‌اند تا این هفته را پشت سر بگذارند، اما روس‌ها در بلاتکلیفی باقی مانده‌اند، که باعث شد برخی از آنها در کنار حصار سیم‌خاردار مرزی روی پیاده‌رو چادر بزنند و هشدارهای مقامات مکزیکی برای خروج را نادیده بگیرند. ایرینا زولکینا، معلم ریاضی که با چهار فرزند و دوست

کد خبر : 180888
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
روس‌های ضد جنگ که در مرز مکزیک گیر کرده‌اند، با ورود اوکراینی‌ها به ایالات متحده، آینده‌ی خود را عرق می‌کنند

[ad_1]

مقامات آمریکایی به ده‌ها اوکراینی اجازه داده‌اند تا این هفته را پشت سر بگذارند، اما روس‌ها در بلاتکلیفی باقی مانده‌اند، که باعث شد برخی از آنها در کنار حصار سیم‌خاردار مرزی روی پیاده‌رو چادر بزنند و هشدارهای مقامات مکزیکی برای خروج را نادیده بگیرند.

ایرینا زولکینا، معلم ریاضی که با چهار فرزند و دوست پسر دخترش مسکو را ترک کرده بود، هنگامی که یک مامور مرزی ایالات متحده در روز پنجشنبه نگاهی به پشته پاسپورت های روسی او انداخت و سرش را تکان داد و گفت که به زودی باید منتظر بمانند، اشک ریخت. پس از اینکه مقامات شش مرد اوکراینی را به خدمت گرفتند.

او در شهر مرزی مکزیک تیجوانا در مقابل سن دیگو، کالیفرنیا به رویترز گفت: «سال‌های زیادی ترس وجود دارد که ما در آن زندگی می‌کنیم… این در داخل روسیه نیز افتضاح است».

زولکینا به رویترز ویدئویی از دستگیری خود را به دلیل شرکت در تظاهرات ضد جنگ در 24 فوریه به رویترز نشان داد، روزی که روسیه به اوکراین حمله کرد و کرملین آن را “عملیات نظامی ویژه” می خواند که متحدان غربی آن را محکوم کردند.

او گفت که او چند ساعت بعد آزاد شد و هفته بعد با فرزندانش روسیه را ترک کرد و از تاشکند و استانبول گذشت و قبل از رسیدن به تفرجگاه ساحلی مکزیک کانکون – یک نقطه پرش معمول برای روس هایی که به سمت مرز ایالات متحده می روند.

به گفته سازمان ملل بیش از 3 میلیون اوکراینی پناهنده شده اند که بیشتر آنها در کشورهای هم مرز با اوکراین هستند. بر اساس گزارش رسانه ها، هزاران روس نیز کشور خود را ترک کرده اند.

به برخی از اوکراینی هایی که از تیجوانا عبور می کنند اجازه اقامت یک ساله در ایالات متحده داده شده است.

وقتی از آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده، روز پنجشنبه در مورد اوکراینی‌ها و روس‌ها در مرز سؤال شد، گفت که دولت به افرادی که از اوکراین فرار می‌کنند کمک می‌کند و برنامه‌های دیگری برای گسترش کمک‌های بشردوستانه در نظر گرفته می‌شود.

مرز ایالات متحده و مکزیک به روی اکثر پناهجویان تحت سیاست همه گیر ویروس کرونا بسته شده است.

یکی از سخنگویان وزارت امنیت داخلی، در مورد سیاست فعلی در قبال روس‌ها، گفت که آژانس به طور موردی برای «افراد آسیب‌پذیر به‌ویژه» از این دستور استثنا می‌کند.

‘غیر منصفانه’

دهها روس دیگر برای چندین روز خود را در پتوهای ضخیم پیچیده اند تا از دیوار مرزی بخوابند، به این امید که مقامات آمریکایی درخواست های آنها را برای محافظت بشنوند.

مارک، 32 ساله، مدیر رستورانی که با همسرش از مسکو آمده بود و در اوایل ماه مارس از طریق ترکیه و آلمان به مکزیک پرواز کرد، گفت: “بی انصافی است که ما نمی توانیم وارد شویم.”

مارک که خواست نام خانوادگی خود را مخفی کند، گفت که هر دو سال گذشته پس از تظاهرات در حمایت از رهبر زندانی مخالف، الکسی ناوالنی، به مدت سه روز بازداشت شدند. او گفت که بازگشت به روسیه پس از قانون جدیدی که تا 15 سال زندان برای اقداماتی که برای بدنام کردن ارتش روسیه تعیین می کند، گزینه ای نیست.

مارک در حالی که روی یک پتو نشسته و در حال تماشای صدها گردشگر و شهروندان آمریکایی است که وارد سن دیگو می شوند، گفت: “این تصمیم ما است که اینجا باشیم و روی زمین منتظر بمانیم.” “اگر این مکان را ترک کنیم، همه بلافاصله این مشکل را فراموش خواهند کرد.”

بین اکتبر 2021 و ژانویه، داده های دولت ایالات متحده نشان داد که مقامات مرزی با حدود 6400 روس مواجه شده اند که برخی از آنها گفته اند که مخالف هستند و اکنون در ایالات متحده هستند. سفارت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با مقامات آمریکایی درباره این شهروندان تماس گرفته است.

هفته گذشته در تیهوانا، مقامات مکزیکی بروشورهایی را به زبان روسی توزیع کردند که در آن پناهگاه‌های مهاجران مجاور و نامه‌ای مبنی بر اینکه روس‌ها می‌توانند درخواست پناهندگی کنند، اما نباید در مرز شلوغ چادر بزنند.

در نامه ای که توسط انریکه لوسرو، مدیر مهاجرت تیجوانا امضا شده، آمده است: ماندن در آنجا خطر تصمیم ایالات متحده برای بستن گذرگاه را به دلایل امنیتی داخلی دارد.

موسسه مهاجرت مکزیک به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در حال حاضر، روس ها سر جای خود می مانند.

میخائیل شلیاچکوف، 35 ساله، روی تختخوابی زیر چتر آفتابی نشسته تا از آفتاب درخشان محافظت کند، گفت که تصمیم گرفته است روز پس از حمله به مکزیک با همسرش برود، زیرا از ترس فراخوانده شدن او برای جنگ با اقوام نزدیک در اوکراین، تصمیم گرفته است.

من نمی‌خواهم برادرانم را بکشم، می‌دانی؟ او گفت، با نشان دادن عکسی از شناسنامه خود که نشان می دهد مادرش در اوکراین به دنیا آمده است.

در حالی که روس ها منتظر هستند، مقامات مرزی ایالات متحده نیز پناهجویان نیجریه، کلمبیا، هندوراس و مکزیک را رد کرده اند که باعث شکایت از رفتار ناعادلانه شده است.

کوین سالگادو، 19 ساله، مکزیکی اهل ایالت خشن میچوآکان، گفت: “یک عنصر نژادپرستی توسط مقامات آمریکایی وجود دارد.”

چرا به اوکراینی ها اجازه عبور می دهند؟ … کسی می تواند برای ما توضیح دهد؟

(گزارش توسط داینا بث سولومون؛ گزارش اضافی توسط دیو گراهام و تد هسون؛ ویرایش توسط گرانت مک کول)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.