روز شیراز، جشن شکوفایی تولیدات فرهنگی و هنری است

شهردار شیراز رویدادهای هفته شیراز را جشن شکوفایی تولیدات فرهنگی و هنری توصیف و تصریح کرد: در برنامه‌های امسال از فعالیت‌های ویترینی و پروپاگانداهای پوچ خبری نیست و اغلب رویدادها به نوعی چیدن محصول بیش از دو سال برنامه‌ریزی و تلاش خواهد بود. به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی شهرداری شیراز، حیدر اسکندر پور

کد خبر : 50494
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
روز شیراز، جشن شکوفایی تولیدات فرهنگی و هنری است


شهردار شیراز رویدادهای هفته شیراز را جشن شکوفایی تولیدات فرهنگی و هنری توصیف و تصریح کرد: در برنامه‌های امسال از فعالیت‌های ویترینی و پروپاگانداهای پوچ خبری نیست و اغلب رویدادها به نوعی چیدن محصول بیش از دو سال برنامه‌ریزی و تلاش خواهد بود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی شهرداری شیراز، حیدر اسکندر پور شهردار شیراز، رمز ماندگاری فعالیت‌های فرهنگی را دو کلید واژه ایجاد زیرساخت و تولیدات هنری دانست و گفت: رویدادهای فرهنگی که امسال در هفته شیراز از ۱۵ تا ۲۳ اردیبهشت برگزار می‌شود، جشن رونمای از آثاری است که نماینده و یادگاری از هویت، تمدن و اندیشه شیرازیان برای نسل‌های بعد خواهد بود.

وی ادامه داد: در این هفته ۴ محصول موسیقیایی برای اولین بار رونمایی و اجرا می شود که هم آوازها و ترانه‌های فولکور شیرازی را در بر می گیرد و هم تصنیفی به نام «شیراز» توسط سالار عقیلی به شهروندان هدیه می‌شود که به نوعی سرود وطنی شیرازی‌ها خواهد بود.

شهردار شیراز با اشاره به مجموعه مستند «دیبای منقش» با محوریت هنرهای مکتب شیراز گفت: یکی از مهمترین کاستی‌ها در حوزه فرهنگ شهروندی، محتوای فاخر و علمی بود که برای رفع آن نیز بیش از ۱۲ محصول مکتوب و چند رسانه‌ای با استفاده از ظرفیت شاعران و نویسندگان برجسته کشور تولید و همزمان با افتتاح کتابخانه تخصصی شهروند در هفته شیراز رونمایی می‌شود.

اسکندرپور یکی از افتخارات و اتفاقات مهم این هفته را رونمایی از بیش از ۲۰ جلد کتاب با موضوع هنر مکتب شیراز، میراث‌معنوی و شخصیت‌های فرهنگی شیراز دانست و خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها در دو قالب «کتاب شیراز» و «نقش ماندگار» رونمایی و بیش از ۲۰ جلد دیگر نیز تا پایان نیمه اول سال منتشر می‌شود.

بزرگداشت زنده‌یاد سیمین دانشور و معرفی شهروندان برگزیده فعال و مشارکت‌جو از دیگر برنامه‌هایی بود که شهردار شیراز به آن اشاره و تاکید کرد: در حوزه زیرساخت اتفاقات کم نظیری در شیراز، جنوب ایران و حتی کشور در دست اجرا است که به زودی کمبودهای سخت افزاری فرهنگی برای قاطبه هنرمندان به ویژه در مناطق کم‌ برخوردار را حل می کند.

اسکندرپور تصریح کرد: جشنواره زدگی و رویدادهای ویترینی آفت حوزه فرهنگ است و به همین دلیل با تاکید برایجاد زیرساخت و تولیدات فرهنگی و هنری در سال ۱۴۰۰ با وجود محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، روز و هفته شیراز متفاوتی را تجربه خواهیم کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.