روزهای سخت و جانگدازی که بر ما گذشت را خواهم نوشت

وزیر بهداشت با بیان اینکه روزهای به شدت سختی گذشت، گفت: اگر روزی فراغتی یافتم و از این کسوت رهایی، به دلیل انسی که با قلم دارم، این روزهای سخت و جانگدازی که بر همه ما گذشت را خواهم نوشت. به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در رونمایی از مجموعه مستند “شنا با دست های

کد خبر : 65276
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
روزهای سخت و جانگدازی که بر ما گذشت را خواهم نوشت



وزیر بهداشت با بیان اینکه روزهای به شدت سختی گذشت، گفت: اگر روزی فراغتی یافتم و از این کسوت رهایی، به دلیل انسی که با قلم دارم، این روزهای سخت و جانگدازی که بر همه ما گذشت را خواهم نوشت.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در رونمایی از مجموعه مستند “شنا با دست های بسته” و عکس صحنه پردازی شده “فرصتِ بحران” گفت: روزهای به شدت سختی گذشت. این موارد را هر روز می‌نویسم و اگر روزی فراغتی یافتم و از این کسوت رهایی، به دلیل انسی که با قلم دارم، این روزهای سخت و جانگدازی که بر همه ما گذشت را خواهم نوشت.

وی افزود: آنچه که خلق شد، حماسه‌ای بزرگ بود که حاصل یک عشق بود. ترید ندارم موتور محرکه این حماسه جاویدان، عشق بود و من همواره به همکارانم گفتم که عشق را باید با نگاه عاشق نگاشت؛ عاشقانه‌ها را باید با دل‌های عاشق نوشت و به تصویر کشید و بیان کرد و دل عاشق جز دل هنرمند نیست. اصلا هنر زاییده عشق است. هنر، بیان عاشقانه‌هاست. بعضی وقت‌ها در تعاریف می گویند هنر زبان گفتمان زیبایی‌هاست. من همیشه می گویم زبان در هنر، زبان گفتمان عاشقانه‌هاست و حماسه‌های تاریخی را هم در پررنج‌ترین شرایطش، اگر با زبان عشق بیان نکنند، معنی ندارد. سراسر شاهنامه و نبردهایش،  لحظه به لحظه به  گونه‌ای به عاشقانه‌ها درآمیخته و همین طور وقتی که بقیه صحنه‌های پر رمز و راز تاریخ را مطالعه می کنید به خصوص در تاریخ تشیع. حتما بارها و بارها این جمله بسیار زیبا و تاریخی حضرت زینب (س) را شنیده‌اید که وقتی پرسیدند تو در کربلا چه دیدی؟ نگفت خون و دود و آتش و تازیانه، گفت به خدا جز زیبایی چیزی ندیدم؛ چراکه زینب (س) با عشق با آن صحنه‌های پرسوز و التهاب نگاه می کرد.

نمکی ادامه داد: به همین دلیل از روزگار نخست این حماسه عنوان کردم که جامعه هنرمند کشور را باید درگیر کنیم؛ چراکه شاید این حماسه در تاریخ یک سرزمین و جهان تکرار ناشدنی است. البته این حماسه در تاریخ سرزمین ما ویژگی‌های خاص خود را داشت؛ به دلیل اینکه بحث تحریم‌ها نه فقط در بعد تجهیزات پزشکی و دارو، بلکه خزانه و بانک مرکزی هم تهی بود یعنی ما از همه جهات در مضیقه بودیم.

وی افزود: در سال ۹۹ به عنوان سال پربحران کرونا، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو کمتر از سال آرام ۹۷ ارز مصرف کردیم. همچنین در سال ۹۸ سیلاب‌های بهاره را تجربه کردیم و بعد از آن مشکلات آنفلوآنزا، زلزله و … را داشتیم و همکاران ما خسته از این فشارها در اواخر بهمن ۹۸ وارد بحث کووید شدند.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما تاریخ دفاع مقدس را نگاشتیم با شیوه‌ای که عزیزانی مثل مرتضی آوینی‌ها به صحنه آمدند. اما بارها گفته ام فرق‌های واضح با دفاع مقدس داشتیم؛ گرچه آنجا هم حماسه هایی خلق شد که ماندگارترین صحنه‌های عشق ورزی است. اما این حماسه دو تفاوت عمده با دفاع مقدس داشت؛ ابتدا آنکه در این حماسه و در روزهای اول ژنرال‌ها و سردارهایمان رفتند روی مین. وقتی ماسک و گان نداشتیم و همه جا را رصد می کردیم و به من خبر می دادند امشب ساعت ۲ بامداد از مسیر قطر و …محموله می‌رسد اما ساعت دو و نیم زنگ می زدند با شرمندگی و یاس که انگلیس‌ و آمریکا و … آمدند و نگذاشتند و بعد از آن من دوباره شرمسار گروهی که قول داده بودم صبح تجهیزات را به شما می رسانم.

وی افزود: اینجا سرداران ما رفتند روی مین و شهید شدند تا به سربازان و … بگویند نترسید؛ چراکه صحنه‌های  خوفناکی در ووهان چین ترسیم شده بود و البته بعد از مدت اندکی این موج به قدری با رشادت شکل گرفت که پشت لباس پرستاران نوشتند “ما گر ز سر بریده می ترسیدیم در محفل عاشقان نمی رقصیدیم”؛ به این ترتیب دیگر آن تابوی ترس از بیمار کووید و نرفتن به سمت او با رشادت افسران ارشد شکسته شد و همه جلو رفتند.

ادامه دارد



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.