روزهایی که سعید آقاخانی، کارگردان «نون خ»، جرات نمی‌کرد بگوید کُرد است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست تقدیر از عوامل سریال «نون خ»، با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، حمیدرضا جعفریان معاون سینمایی حوزه هنری و عوامل این سریال برگزار شد. مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال «نون خ» در بخشی از این نشست گفت: «در گذشته، باورها و شناخت‌ها درباره قوم کُرد متفاوت و

کد خبر : 42094
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
روزهایی که سعید آقاخانی، کارگردان «نون خ»، جرات نمی‌کرد بگوید کُرد است!


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست تقدیر از عوامل سریال «نون خ»، با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، حمیدرضا جعفریان معاون سینمایی حوزه هنری و عوامل این سریال برگزار شد.

مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال «نون خ» در بخشی از این نشست گفت: «در گذشته، باورها و شناخت‌ها درباره قوم کُرد متفاوت و تحریف شده بود، اما با ساخت این اثر، بازتاب‌های بسیار مثبتی هم از هموطنان کُرد، هم از دیگر قومیت‌ها نسبت به سریال و فرهنگ مردمان کُرد به دست آوردیم.»

او ادامه داد: «در مدت اخیر، از شهرستان‌های مختلف با ما تماس گرفته می‌شد تا سریال‌های بعدی را درباره آن اقوام بسازیم و این نشان‌دهنده آن است اگر به یک قومیت درست پرداخته شود، استقبال مردم قابل توجه خواهد بود.»

این تهیه‌کننده افزود: «از همان ابتدا که ایده ساخت سریال بیان شد، آقاخانی مصمّم بود که برای ساخت این سریال حتماً باید به سراغ قوم کُرد رفت و در نهایت با پیگیری‌های او، این ایده محقق شد.»

فرجی همچنین درباره ساخت فصل چهارم این سریال توضیح داد: «در جلسه‌ای که به‌تازگی در معاونت سیما نیز برگزار شده بود، پیشنهاد تداوم ساخت «نون خ» مطرح شد و احتمال ساخت فصل چهارم آن قوی است و امیدوارم با همراهی آقای آقاخانی این اتفاق رقم بخورد.»

در ادامه این نشست، سعید آقاخانی، کارگردان سریال «نون خ» گفت: «طرح اولیه این سریال، قصه‌ای در دل تهران بود، اما من پیشنهاد دادم حتماً قصه را درون یک قومیت و خارج تهران ببریم. براساس ظرفیت‌ها و شناختم نسبت به قومیت کُرد، فیلمنامه را بر این اساس طراحی کردیم. هرچند روز اول که می‌خواستیم پروژه را آغاز کنیم، می‌دانستیم هزینه این تصمیم بالاست و عملاً برای ما آورده مالی نخواهد داشت، اما آقای فرجی موافقت کرد و شروع به ساخت کردیم.»

او افزود: «تصمیم ما استفاده از نیروی انسانی شهرستان و بازیگران بومی بود. نیروهای انسانی داخل شهرستان‌ها بسیار خوب و قوی هستند و فقط به سرمایه‌گذار متخصص و کاربلد احتیاج دارند تا به درستی هدایت و اعتماد شوند. واقعیت این است که در سینما و تلویزیون کار کردن با افراد حرفه‌ای، گاهی ناامید کننده است چرا که همواره بحث پول و حاشیه مطرح است، اما تازه‌کارها از این حیث بسیار با پشتکار و خالص هستند.»

این کارگردان با اشاره به لزوم اصلاح در بازنمایی از برخی قومیت‌ها، تاکید کرد: «من در دوران دانشجویی جرأت نمی‌کردم بگویم کُرد هستم، زیرا تصورات درباره مردم کردستان بسیار بد بود، اما حقیقت ماجرا این است که مردمی بسیار خون گرم، مهمان‌نواز و هنرمند هستند.»

آقاخانی ادامه داد: «با پرداختن به قومیت‌های مختلف می‌توان کارهای جذابی ساخت. اما باید این نکته را در نظر گرفت که ساخت کار برای قومیت‌ها بسیار پرهزینه است و به شناخت و انگیزه بالایی احتیاج دارد. حیف است در ساخت سریال و آثار سینمایی فقط به فکر ساخت فیلم‌های پرزرق و برق در تهران باشیم.»

او با اشاره به آن‌که «نون خ» ساخته شد تا فرهنگ قوم کُرد را به نمایش بگذارد، افزود: «نمایش این سریال در قاب تلویزیون باعث ایجاد همدلی و ایجاد حس وطن‌پرستی در مردم شد.»

۵۷۵۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.