روزنامه پاکستانی: غرب باید به توصیه رئیسی توجه کند

داون به عنوان مطرح‌ترین روزنامه انگلیسی زبان روز چهارشنبه در سرمقاله خود با عنوان «رئیس جمهوری جدید ایران»، اتهامات و مواضع تهاجمی تل آویو از جمله سخنان سخیف نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی علیه ایران و دولت آتی این کشور را به شدت محکوم کرد. روزنامه داون به پیروزی سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دور

کد خبر : 69610
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
روزنامه پاکستانی: غرب باید به توصیه رئیسی توجه کند



داون به عنوان مطرح‌ترین روزنامه انگلیسی زبان روز چهارشنبه در سرمقاله خود با عنوان «رئیس جمهوری جدید ایران»، اتهامات و مواضع تهاجمی تل آویو از جمله سخنان سخیف نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی علیه ایران و دولت آتی این کشور را به شدت محکوم کرد.

روزنامه داون به پیروزی سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت و دلیل موفقیت وی را مطالبه مردم برای نجات از مشکلات اقتصادی دانست و افزود: رئیسی ارتباط نزدیکی با نهاد حاکم دارد و انتظار می‌رود در طول فعالیت دولت وی هماهنگی خوبی میان دولت و نظام عالی کشو برقرار خواهد بود.

این روزنامه انگلیسی زبان نوشت: آقای رئیسی از آمادگی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران برای مصالحه با عربستان گفت که بسیار خوشایند است اما این تلاش‌ها باید از عناصر مخرب و مخالفان تنش زدایی میان دو کشور دور بماند.

داون خطاب به اعضای غربی توافق هسته‌ای تاکید کرد: غربی‌ها باید مطابق توصیه رئیس جمهوری منتخب ایران (مبنی بر بازگشت واشنگتن به برجام و لزوم گام‌های موثر اروپا برای تامین حقوق ملت ایران) اگر خواستار واکنش سختگیرانه این کشور نیستند، باید اقدامات لازم را برای اجرای توافق هسته‌ای انجام دهند تا ثمرات اقتصادی آن به تهران برسد.

این روزنامه پاکستانی نوشت: از آنجایی که تحریم‌های غرب اقتصاد ایران را نشانه رفته است، انتظار می‌رود رئیسی سیاست خارجی را هوشیارانه به جلو هدایت و برای احیای معیشت ایران تلاش کند.

داون در پایان افزود: در خارج از ایران ادعاهای زیادی علیه انتخابات این کشور مطرح شد اما باید گفت دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران فعال‌تر در مقایسه با برخی از همسایگان آن از جمله نظام‌های سلطنتی و حاکمان مادام العمر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رییسی» رییس جمهوری منتخب مردم دوشنبه گذشته در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی گفت: ملت ما نشان داده است که در مقابل فشارها مقاومت و ایستادگی دارد و دنیا باید بداند که سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی‌شود و به برجام هم محدود نخواهد شد.

وی با اشاره به مذاکرات وین برای احیای برجام گفت: هر مذاکره‌ای که منافع ملی در آن تضمین شود این مذاکره حتما مورد حمایت خواهد بود اما ما وضعیت اقتصادی و شرایط مردم را به این مذاکرات گره نخواهیم زد و اجازه نخواهیم داد به نحوی مذاکره برای مذاکره باشد.

23311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.