روزنامه نگاران افغان آزادی بیان را در کانادا پیدا کردند

6 مه 2022 – اتاوا، انتاریو – دولت کانادا سخت کار می کند تا حداقل 40000 اتباع افغان را در سریع ترین زمان و با خیال راحت اسکان دهد. کانادا در حال حاضر پذیرای 12605 پناهجوی افغان است که هر هفته تعداد بیشتری نیز به این کشور وارد می‌شوند. این هفته که روز جهانی آزادی

کد خبر : 203312
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
روزنامه نگاران افغان آزادی بیان را در کانادا پیدا کردند


6 مه 2022 – اتاوا، انتاریو – دولت کانادا سخت کار می کند تا حداقل 40000 اتباع افغان را در سریع ترین زمان و با خیال راحت اسکان دهد. کانادا در حال حاضر پذیرای 12605 پناهجوی افغان است که هر هفته تعداد بیشتری نیز به این کشور وارد می‌شوند.

این هفته که روز جهانی آزادی مطبوعات (3 می) را گرامی می داریم، خبرنگاران را مورد توجه قرار می دهیم و چالش های تقویت آزادی بیان از طریق مطبوعات را برجسته می کنیم. کانادا مفتخر است که یکی از اولین کشورهایی است که یک برنامه ویژه اسکان بشردوستانه را راه اندازی کرده است که به ویژه به آسیب پذیرترین افغان ها از جمله خبرنگاران کمک می کند.

ما شجاعت و تعهد خبرنگاران افغان را که بر چالش‌های بزرگ غلبه کرده‌اند و اکنون در کانادا مستقر شده‌اند، می‌شناسیم. آنها آزادانه از صدای خود برای ارائه خدمات قابل توجهی به جوامع خود و حوزه روزنامه نگاری استفاده می کنند. ما مفتخریم که از افراد شجاع زیر قدردانی کنیم که اکنون این توانایی را دارند که حرفه خود را در کانادا دنبال کنند، جایی که آزادی مطبوعات بسیار ارزشمند است و بخش مهمی از دموکراسی کشور ما است:

  • غوث الدین فروتن یک روزنامه نگار افغان است که در قندهار مستقر بود و منطقه جنوبی افغانستان را برای وال استریت ژورنال پوشش می داد. او برای رادیو آزادی، خبرگزاری فرانسه و رادیو پشتو بی بی سی کار کرده است. از زمان ورودش به کانادا در ژانویه 2022، او بورسیه دالا لانا در روزنامه نگاری جهانی را در دانشگاه تورنتو دریافت کرد و مقالاتی را در تورنتو استار منتشر کرد.
  • مریم سما روزنامه‌نگار و فعال سابق افغانستان است که یکی از نمایندگان صریح پارلمان افغانستان بود. او برای فعالیت خود با چالش ها و تهدیدهای اجتماعی زیادی روبرو بوده است. او از زمان ورودش به کانادا در مارس 2022، علی رغم سانسور گسترده در افغانستان، به مبارزه برای آزادی بیان ادامه می دهد. او امیدوار است که حرفه خود را در روزنامه نگاری در کانادا گسترش دهد.
  • وجیها سعیدی روزنامه نگار و متخصص رسانه های سابق افغانستان است که به عنوان تهیه کننده ارشد با گروه رسانه ای موبی، بزرگترین شرکت رسانه ای در افغانستان کار می کرد. در آگوست 2021، تیم تولید فیلم او توسط طالبان تهدید شد، و او گریخت و در نهایت در ژانویه 2022 به اتاوا، انتاریو رسید. او مطمئن است که در کانادا، می‌تواند با خیال راحت رویاهای خود را برای کار در کانادا دنبال کند. رسانه ها.

هدف کانادا برای آوردن حداقل 40000 تبعه افغان، ما را در میان کشورهای برتر جهان در زمینه اسکان مجدد قرار می دهد. ما سنت دیرینه و افتخارآمیزی در استقبال از آسیب پذیرترین قشر جهان داریم و به سختی تلاش می کنیم تا مردم از جمله روزنامه نگاران را به کانادا بیاوریم.

عکس های ورودی های قبلی افغانستان در Dropbox برای استفاده رسانه ها موجود است. همچنین می توانید پیشرفت کانادا را در زمینه استقبال از پناهجویان افغان در کانادا زیر نظر داشته باشید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.