روزنامه‌نگار ادعا می‌کند که هکر DAO 2016 را شناسایی کرده است، شواهد نشان می‌دهد که بازرسان تراکنش‌های واسابی را «غیرمخاطره» کرده‌اند – اخبار بیت‌کوین

[ad_1] مقاله‌ای که توسط روزنامه‌نگار لورا شین منتشر شده و تحقیقاتی که از شرکت نظارت بلاک چین Chainalysis به دست آمده است، ادعا می‌کند که هویت ادعایی هکر DAO را شناسایی می‌کند که میلیون‌ها دلار اتریوم را از سازمان مستقل غیرمتمرکز در 17 ژوئن 2016 تخلیه کرد. Shin’s and Chainalysis’s یافته ها مدیر عامل سابق

کد خبر : 169922
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲:۳۰
روزنامه‌نگار ادعا می‌کند که هکر DAO 2016 را شناسایی کرده است، شواهد نشان می‌دهد که بازرسان تراکنش‌های واسابی را «غیرمخاطره» کرده‌اند – اخبار بیت‌کوین

[ad_1]

مقاله‌ای که توسط روزنامه‌نگار لورا شین منتشر شده و تحقیقاتی که از شرکت نظارت بلاک چین Chainalysis به دست آمده است، ادعا می‌کند که هویت ادعایی هکر DAO را شناسایی می‌کند که میلیون‌ها دلار اتریوم را از سازمان مستقل غیرمتمرکز در 17 ژوئن 2016 تخلیه کرد. Shin’s and Chainalysis’s یافته ها مدیر عامل سابق Tenx، توبی هونیش، را متهم می کند که در پشت هک 60 میلیون دلاری بوده است که منجر به از دست رفتن 3.6 میلیون اتر شد که اکنون با استفاده از نرخ ارز امروزی ارزشی نزدیک به 10 میلیارد دلار دارد.

کشف هک جنسیس DAO 2016

در تابستان 2016، دو هک مهم وجود داشت که جامعه ارزهای دیجیتال را شوکه کرد – هک DAO و نقض Bitfinex. پس از دستگیری اخیر زوجی که ادعا می‌شود بیت‌فینکس بیت‌فینکس به سرقت رفته را در اختیار داشتند، لورا شین، روزنامه‌نگار، یافته‌های جدیدی را در مورد هکر The DAO منتشر کرده است. ادعا می کند که شناسایی کرده است شخصی که پشت این هک بدنام است DAO که به آن Genesis DAO نیز گفته می شود، یک سازمان مستقل غیرمتمرکز بود که توانست 150 میلیون دلار در اتریوم (ETH) جمع آوری کند.

با این حال، در 17 ژوئن 2016، فردی اشکالی را در کد کشف کرد که به فرد اجازه می‌داد از انبار سازمان خارج شود. در عرض چند ساعت، هکر 3,600,000 اتر به ارزش تقریبی 60 میلیون دلار را تخلیه کرد و با استفاده از نرخ ارز امروزی 3.6 میلیون اتر 9.3 میلیارد دلار ارزش دارد.

هک Genesis DAO نه تنها بر قیمت اتریوم (ETH) ویرانی وارد کرد، بلکه باعث ایجاد شکاف در جامعه اتریوم شد و در نهایت باعث تقسیم زنجیره شد. اکنون بیش از پنج سال بعد، کتاب شین به نام «کریپتوپیان» ادعا می‌کند که هویت هکر را کشف کرده است.

فوربس شین در مورد هویت ادعایی این شخص گزارش می دهد: “ما هکر ظاهری را شناسایی می کنیم – او آن را انکار می کند – با دنبال کردن یک دنباله پیچیده تراکنش های رمزنگاری و استفاده از یک ابزار پزشکی قانونی شکستن حریم خصوصی که قبلاً فاش نشده بود.”

مقاله فوربس نشان می‌دهد که شین از یک ابزار پزشکی قانونی قدرتمند و مخفی از شرکت ردیابی رمزارز Chainalysis استفاده می‌کند تا به کشف این رمز و راز کمک کند. این یافته ها یک تراکنش بلاک چین را مورد بحث قرار می دهد که ظاهراً از توبی هونیش، مدیرعامل سابق Tenx گرفته شده است.

هنگامی که شین و دوستانش به هونیش مراجعه کردند، او این ادعاها را به طور کامل رد کرد و تأکید کرد: “گزاره و نتیجه گیری شما از نظر واقعی نادرست است.” با وجود انکار هونیش، شین این داستان را در کتاب خود گنجاند و در مورد تحقیقات نیز افشاگری کرد. شین گفت: “از آنجایی که هونیش با من صحبت نمی کند، من فقط می توانم در مورد انگیزه های احتمالی او حدس بزنم.”

روزنامه نگار فوربس ادامه داد:

در سال 2016، او آسیب‌پذیری‌های فنی را زودتر در The DAO شناسایی کرد و ممکن است پس از اینکه به این نتیجه رسید که هشدارهایش به اندازه کافی توسط سازندگان The DAO جدی گرفته نشده است، تصمیم به حمله گرفته است.

Chainalysis کشف کرد که مهاجم DAO 50 BTC را به کیف پول Wasabi ارسال کرده است، Shin ادعا می کند که تراکنش ها توسط شرکت اطلاعاتی بلاک چین “خارج” شده است.

مقاله شین نیز دارد جامعه را شگفت زده کرد همانطور که او گزارش می دهد که Chainalysis کشف کرده است که مهاجم 50 BTC را به یک کیف پول Wasabi ارسال کرده است. واسابی یک کیف پول برای حفظ حریم خصوصی است و شین ادعا می کند که تراکنش های کیف پول کوین جوین توسط Chainalysis “با استفاده از قابلیتی که برای اولین بار در اینجا فاش می شود” “مخلوط” شده است.

«در مرحله نهایی و حیاتی، یکی از کارمندان یکی از صرافی‌ها به یکی از منابع من تأیید کرد که وجوه با سکه حریم خصوصی Grin مبادله شده و به گره Grin به نام grin.toby.ai برداشته شده است. شین نوشت (به دلیل سیاست‌های حفظ حریم خصوصی مبادله، معمولاً این نوع اطلاعات مشتری فاش نمی‌شود). این روزنامه نگار افزود:

آدرس IP برای آن گره نیز میزبان گره های لایتنینگ بیت کوین بود: ln.toby.ai، lnd.ln.toby.ai، و غیره، و برای بیش از یک سال ثابت بود. VPN نبود در آمازون سنگاپور میزبانی شد. لایتنینگ اکسپلورر 1ML یک گره در آن IP به نام Tenx نشان داد.

همانطور که در بالا ذکر شد، توبی هونیش این اتهامات را رد کرد، پس از اینکه شین سندی را برای او فرستاد که شواهد او را شرح می داد. او نوشت که او گفت که جزئیات بیشتری را ارائه خواهد کرد اما پس از ایمیل اولیه هرگز پاسخ نداد. شین می افزاید: «علاوه بر این، پس از دریافت اولین سند حاوی جزئیات حقایقی که من جمع آوری کرده بودم، تقریباً تمام تاریخچه توییتر خود را حذف کرد (اگرچه من توییت های مربوطه را ذخیره کرده ام). در همین حال، بسیاری از حامیان رمزارز در حال بحث در مورد بخش‌های اساسی داستان Shin هستند که جزئیات روش‌های نظارت بلاک چین را شرح می‌دهد.

کیف پول بیت کوین سامورای با محوریت حریم خصوصی انتقاد کرد Wasabi در مورد طرح اختلاط کیف پول پس از انتشار مقاله شین. سامورایی روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: «غیرممکن است که کاربر یک سکه پیش‌میکس را با یک سکه پس از ترکیب ترکیب کند». این سناریو به دلیل معماری JoinMarket و Whirlpool غیرممکن است. چرا در وسابی ممکن است؟» سامورایی علاوه بر این بیانیه، الف توییت از جولای 2019، که مشکل ادعایی را شرح می دهد.

برچسب ها در این داستان

60 میلیون دلار، 9.3 میلیارد دلار، 3.6 میلیون اتر، هکر ادعایی، نظارت بلاک چین، Chainalysis، CoinJoin، DAO، هک DAO 2016، شواهد، جنسیس DAO، هکر، روزنامه‌نگار، یافته‌های روزنامه‌نگار، لورا شین، کیف پول سامورایی، TenenX، DAOnx مدیر عامل، The DAO، هک DAO، توبی هونیش، واسابی، کیف پول Wasabi

نظر شما در مورد کشف لورا شین روزنامه نگار درباره هک جنسیس DAO در سال 2016 چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های کاربردی غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 5000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.