روبل روسیه در مقایسه با یورو به بالاترین حد بیش از 2 سال گذشته رسید و در نزدیکی 77 ثابت ماند

© رویترز. روبل روسیه و سکه های یورو در این تصویر دیده می شود که در 7 آوریل 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر (رویترز) – روبل روسیه در معاملات اولیه روز سه‌شنبه قبل از تثبیت در نزدیکی پایان روز دوشنبه، در هفته‌ای که پرداخت‌های مالیاتی از ارز حمایت می‌کند و در حالی که سرمایه‌گذاران

کد خبر : 198620
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
روبل روسیه در مقایسه با یورو به بالاترین حد بیش از 2 سال گذشته رسید و در نزدیکی 77 ثابت ماند



© رویترز. روبل روسیه و سکه های یورو در این تصویر دیده می شود که در 7 آوریل 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

(رویترز) – روبل روسیه در معاملات اولیه روز سه‌شنبه قبل از تثبیت در نزدیکی پایان روز دوشنبه، در هفته‌ای که پرداخت‌های مالیاتی از ارز حمایت می‌کند و در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر کاهش نرخ مورد انتظار هستند، به بالاترین حد بیش از دو سال اخیر در برابر یورو رسید. جمعه.

در ساعت 0817 به وقت گرینویچ، روبل 0.3 درصد افزایش داشت و به 76.90 در برابر یورو داد و ستد شد، پس از آن که قبلاً به 75.95 رسید که قوی‌ترین رقم از اوایل مارس 2020 بود. در برابر دلار 0.1 درصد قوی‌تر شد و در 73.04 بود.

فعالیت تجاری در مقایسه با سطوح قبل از 24 فوریه، زمانی که مسکو ده ها هزار نیرو را به اوکراین فرستاد، کماکان و تا حدودی نامنظم باقی مانده است.

تحرکات روبل به طور مصنوعی توسط کنترل سرمایه اعمال شده توسط بانک مرکزی محدود می شود و اقتصاد با تورم سرسام آور، فرار سرمایه و خطر نکول احتمالی بدهی پس از اعمال تحریم های شدید غرب مواجه است.

به گفته تحلیلگران Promsvyazbank، شرکت های روسی که قرار است در روز پنجشنبه مالیات بر درآمد بپردازند، باید در این هفته از روبل حمایت بیشتری کنند.

اما دوره پرداخت مالیات بر استخراج مواد معدنی روسیه روز دوشنبه به پایان رسید که می تواند افزایش روبل را محدود کند. بر اساس برآوردهای تحلیلگران، پرداخت ها در ماه آوریل ممکن است رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

Sberbank CIB گفت: طی این هفته، فروش ارز توسط صادرکنندگان پس از کاهش اخیر کنترل ارز عملاً ممکن است پایان یابد و احتمالاً روبل تحت فشار قرار خواهد گرفت.

بازار همچنین منتظر تصمیم گیری نرخ روز جمعه است. نظرسنجی رویترز نشان داد که بانک مرکزی به طور گسترده ای انتظار می رود که نرخ بهره اصلی خود را 200 واحد پایه کاهش دهد و به 15 درصد برساند زیرا تلاش می کند وام دهی بیشتری را در اقتصاد در مواجهه با تورم بالا تحریک کند.

نرخ‌های پایین‌تر از طریق وام‌های ارزان‌تر از اقتصاد حمایت می‌کند، اما همچنین می‌تواند تورم را تقویت کرده و روبل را در برابر شوک‌های خارجی آسیب‌پذیرتر کند.

شاخص های سهام روسیه در حال صعود بودند.

شاخص RTS بر اساس دلار با 3 درصد افزایش به 969.6 واحد رسید. شاخص MOEX روسیه مبتنی بر روبل با 2.8 درصد افزایش به 2247.9 واحد رسید.

راهنمای سهام روسیه را ببینید

برای اوراق خزانه روسیه رجوع کنید به



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.