روبل روسیه در مسکو به پایین ترین سطح خود سقوط کرد و در خارج از کشور حتی ضعیف تر باقی ماند

[ad_1] © رویترز. سکه های روبل روسیه در مقابل اسکناس نمایش داده شده دلار آمریکا در این تصویر که در 24 فوریه 2022 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر/فایل ها (رویترز) – روبل روز چهارشنبه در مسکو به 110 دلار در برابر دلار سقوط کرد و بازار سهام همچنان بسته باقی ماند زیرا

کد خبر : 173264
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
روبل روسیه در مسکو به پایین ترین سطح خود سقوط کرد و در خارج از کشور حتی ضعیف تر باقی ماند

[ad_1]


© رویترز. سکه های روبل روسیه در مقابل اسکناس نمایش داده شده دلار آمریکا در این تصویر که در 24 فوریه 2022 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر/فایل ها

(رویترز) – روبل روز چهارشنبه در مسکو به 110 دلار در برابر دلار سقوط کرد و بازار سهام همچنان بسته باقی ماند زیرا سیستم مالی روسیه تحت فشار تحریم های غرب اعمال شده به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین قرار داشت.

روبل در روز 108.60 در برابر دلار تا ساعت 0941 GMT در معاملات مسکو 7.3 درصد ضعیف تر بود، که قبلاً به 110.0 رسیده بود که پایین ترین رقم تاریخ بود. از ابتدای سال جاری حدود یک سوم ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.

در روز چهارشنبه 7.1 درصد کاهش یافت و به 120.50 در برابر یورو معامله شد.

برای سومین روز متوالی، روبل در خارج از روسیه ضعیف تر شد و در پلت فرم معاملات الکترونیکی EBS با قیمت 115 در برابر دلار معامله شد، اما همچنان از پایین ترین سطح تاریخ 120 که در روز دوشنبه به ثبت رسیده بود، فروکش کرد.

روسیه با دو برابر کردن نرخ بهره به 20 درصد و به شرکت‌ها گفت که 80 درصد درآمدهای ارزی خود را در بازار داخلی تبدیل کنند، زیرا بانک مرکزی یا CBR که اکنون تحت تحریم‌های غرب است، مداخلات ارزی را متوقف کرده است.

جی پی مورگان گفت رکود عمیقی برای روسیه در راه است و در حال ارزیابی مجدد پیش بینی های کلان منطقه ای خود است.

جی پی مورگان گفت: «اخرین اقداماتی که CBR را هدف قرار داده است، تصویر را کاملاً تغییر داده است.

مازاد حساب جاری روسیه می‌توانست خروج سرمایه زیادی را تامین کند، اما با تحریم‌های CBR و SWIFT، علاوه بر محدودیت‌های موجود، احتمالاً درآمدهای صادراتی روسیه مختل شده و خروج سرمایه احتمالاً فوری خواهد بود.

چندین بانک روسی از شبکه مالی جهانی سوئیفت که انتقال بین بانک ها را تسهیل می کند، محروم شده اند.

مسکو اقدامات خود در اوکراین را «عملیات ویژه» می‌خواند که می‌گوید برای اشغال سرزمینی طراحی نشده است، بلکه برای از بین بردن توانایی‌های نظامی همسایه جنوبی‌اش و تسخیر آنچه که به‌عنوان ملی‌گرایان خطرناک می‌پندارد، طراحی شده است.

از آنجایی که خانوارها و مشاغل در روسیه برای تبدیل روبل در حال سقوط به ارز خارجی عجله کرده اند، بانک ها نرخ سپرده های ارزی را افزایش دادند.

بزرگ‌ترین وام‌دهنده روسیه، Sberbank، پیشنهاد پرداخت 4 درصد برای سپرده‌های تا سقف 1000 دلار را دارد، در حالی که بزرگترین وام‌دهنده خصوصی آلفا بانک، 8 درصد را برای سپرده‌های دلاری سه ماهه ارائه می‌دهد. برای سپرده های روبلی، Sberbank بازده سالانه 20٪ ارائه می دهد.

Sberbank روز چهارشنبه اعلام کرد که تقریباً از تمام بازارهای اروپایی خارج می شود و دلیل آن خروج نقدینگی بزرگ و تهدیدهایی برای کارکنان و اموال خود است، پس از آن که بانک مرکزی اروپا دستور بسته شدن بازوی اروپایی خود را صادر کرد.

روبل ضعیف به استانداردهای زندگی در روسیه ضربه می زند و تورم بالا را افزایش می دهد، در حالی که انتظار می رود تحریم های غرب کمبود کالاها و خدمات ضروری مانند اتومبیل یا پرواز را ایجاد کند.

سلب مسئولیت: فیوژن مدیا مایلم به شما یادآوری کنم که داده‌های موجود در این وب‌سایت لزوماً بلادرنگ یا دقیق نیستند. تمام CFD ها (سهام، شاخص ها، آتی) و قیمت های فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند، بلکه توسط بازارسازان ارائه می شوند، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند، به این معنی که قیمت ها نشان دهنده هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین فیوژن مدیا هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای تجاری که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ندارد.

فیوژن مدیا یا هرکسی که با فیوژن مدیا مرتبط است هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب ناشی از اتکا به اطلاعات از جمله داده ها، قیمت ها، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت نخواهد پذیرفت. لطفا در مورد ریسک ها و هزینه های مرتبط با تجارت در بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید، این یکی از پرریسک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.