روبل روسیه در برابر دلار از 80 گذشت و سهام به شدت سقوط کرد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: تصویر تصویری اسکناس‌های روبل روسیه با ارزش‌های مختلف را روی یک میز در ورشو، لهستان، 22 ژانویه 2016 نشان می‌دهد. رویترز/Kacper Pempel/عکس فایل (رویترز) -روبل روسیه روز پنجشنبه به دلیل انتظارات مبنی بر اینکه روسیه ممکن است اقدامات کنترل موقت سرمایه خود را بیشتر کاهش دهد، تضعیف شد، در حالی

کد خبر : 193596
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۰۹
روبل روسیه در برابر دلار از 80 گذشت و سهام به شدت سقوط کرد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: تصویر تصویری اسکناس‌های روبل روسیه با ارزش‌های مختلف را روی یک میز در ورشو، لهستان، 22 ژانویه 2016 نشان می‌دهد. رویترز/Kacper Pempel/عکس فایل

(رویترز) -روبل روسیه روز پنجشنبه به دلیل انتظارات مبنی بر اینکه روسیه ممکن است اقدامات کنترل موقت سرمایه خود را بیشتر کاهش دهد، تضعیف شد، در حالی که با ادامه آنچه این کشور “عملیات نظامی ویژه” در اوکراین می خواند، سهام به شدت کاهش یافت.

روزنامه تجاری ودوموستی به نقل از یک مقام بانک مرکزی گزارش داد، بانک مرکزی روسیه در حال بررسی کاهش الزامات برای فروش اجباری درآمد ارز خارجی توسط شرکت های متمرکز بر صادرات است.

در حال حاضر، صادرکنندگان روسی موظفند 80 درصد از درآمدهای ارزی خود را در سه روز اول پس از دریافت آن بر اساس قانونی که توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در اواخر فوریه برای محدود کردن نوسانات روبل در بحبوحه تحریم های غرب ایجاد شد، بفروشند.

ارزش روبل در بورس مسکو با 1.3 درصد کاهش در 80.90 به پایان رسید و از قوی ترین سطح خود از 11 نوامبر از 71 هفته گذشته فاصله گرفت.

در برابر یورو، روبل پس از اینکه برای مدت کوتاهی از مرز 90 در معاملات پریشان افت کرد، 0.7 درصد کاهش یافت و به 87.00 رسید.

روبل این هفته پس از لغو کارمزد 12 درصدی برای خرید ارز از طریق کارگزاری توسط بانک مرکزی و قول لغو ممنوعیت موقت فروش ارز نقدی به افراد از 18 آوریل کاهش یافت.

اما روبل از سوی شرکت‌های متمرکز بر صادرات که همچنان موظف به فروش درآمدهای ارزی خود در بازار داخلی هستند، حمایت می‌کند.

Sberbank CIB در یادداشتی اعلام کرد که انتظار می‌رود شرکت‌های روسی در این ماه به دلیل پرداخت‌های مالیاتی زیاد، پیشنهاد فارکس را افزایش دهند، که راه را برای افزایش ارزش روبل به 75 دلار تا پایان آوریل باز می‌کند.

در بازار اوراق قرضه، بازده اوراق قرضه 10 ساله OFZ که برعکس قیمت آنها حرکت می کند، از بالاترین رکورد تاریخ 19.74 در 21 مارس که معاملات از سر گرفته شد، به 10.49 درصد در روز پنجشنبه کاهش یافت.

بازدهی اکنون ناشی از انتظارات است که بانک مرکزی پس از افزایش نرخ بهره کلیدی به 20 درصد در اقدامی اضطراری در اواخر فوریه، که هفته گذشته با کاهش به 17 درصد همراه شد، به کاهش نرخ‌ها در سال جاری ادامه دهد.

بانک مرکزی اعلام کرد که از 23 مارس تاکنون OFZ خریداری نکرده است و افزود که قیمت گذاری در بازار OFZ “ماهیت صرفاً بازاری دارد.”

اقدامات روسیه در اوکراین همراه با خطر تحریم های جدید غرب و انتظارات مبنی بر اینکه اقتصاد به سمت شدیدترین انقباض خود از سال 1994 پیش می رود، همچنان در کانون توجه قرار دارد.

تورم در حال حاضر به بالاترین حد خود از فوریه 2002 رسیده است و تا 8 آوریل به 17.5 درصد در سال رسیده است.

شاخص های سهام روسیه کاهش یافت.

شاخص RTS بر اساس دلار با 5.6 ​​درصد کاهش به 941.05 واحد رسید. شاخص روبل MOEX روسیه با 4.9 درصد کاهش در 2404.7 واحد به پایان رسید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.