روبل روسیه در اولین روز کاری سال 2023 3 درصد رشد کرد توسط رویترز

© رویترز. عکس فایل: یک سکه یک روبلی روسیه در مقابل کاخ کرملین در مسکو، روسیه، در این تصویر تصویری که در 24 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/ماکسیم شمتوف/تصویر نوشته جیک کوردل (رویترز) – روبل روسیه اولین روز معاملاتی کامل سال جدید را با رشدی بیش از 3 درصدی در برابر دلار آمریکا آغاز

کد خبر : 304485
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
روبل روسیه در اولین روز کاری سال 2023 3 درصد رشد کرد توسط رویترز



© رویترز. عکس فایل: یک سکه یک روبلی روسیه در مقابل کاخ کرملین در مسکو، روسیه، در این تصویر تصویری که در 24 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/ماکسیم شمتوف/تصویر

نوشته جیک کوردل

(رویترز) – روبل روسیه اولین روز معاملاتی کامل سال جدید را با رشدی بیش از 3 درصدی در برابر دلار آمریکا آغاز کرد و از پایین‌ترین سطح شش ماهه که در معاملات پرنوسان در پایان سال 2022 به ثبت رسیده بود، بازگشت.

در ساعت 1005 به وقت گرینویچ روز دوشنبه، روبل از مرز 70 در برابر دلار آمریکا عبور کرد و با 3.4 درصد افزایش در 69.68 معامله شد. این ارز همچنین 1.9 درصد در برابر یورو افزایش یافت و به 74.77 رسید و در برابر یورو 2.2 درصد قوی تر شد و در 10.23 در مسکو معامله شد.

روبل روسیه با گذراندن دوره‌های طولانی سال گذشته به‌عنوان بهترین ارز در جهان، در ماه دسامبر به دنبال اقدامات غرب برای اعمال سقف قیمتی و تحریم اتحادیه اروپا بر صادرات نفت روسیه، 17 درصد از دست داد.

تحلیلگران آلور بروکر روز دوشنبه در یادداشتی تحقیقاتی گفتند: «قبل از سال نو به وضوح تمایل به کاهش قرار گرفتن در معرض سهام و هجوم به دلار وجود داشت.

«در روزهای آینده، اگر پیشینه ژئوپلیتیکی تداخل نداشته باشد، باید این روندها معکوس شود… صادرکنندگان عمده باید شروع به فروش درآمدهای ارزی انباشته شده در تعطیلات کنند و سرمایه گذاران باید شروع به فروش دلارهای خریداری شده برای حمایت کنند. ” افزودند.

بازارهای روسیه در طول تعطیلات طولانی آغاز سال در هفته اول ژانویه شاهد حجم معاملات کم رکوردی بودند که بخشی از آن به دلیل خروج سرمایه گذاران نهادی غربی از بازارهای روسیه در سال گذشته بود.

روبل و سهام در بحبوحه نقدینگی کم تغییر چندانی نداشتند – با شرکت‌های بزرگی که بازارهای FX روسیه را تقویت می‌کنند و سرمایه‌گذاران خرد که به طور فزاینده‌ای محرک‌های بازار سهام هستند که از میز کار خود دور می‌شوند.

روز دوشنبه، سهام روسیه از روبل بالاتر رفت. شاخص RTS بر اساس دلار با جهش 3.9 درصدی به 979.1 واحد رسید – تا حد زیادی تحت تأثیر ارز – در حالی که شاخص روبل MOEX روسیه 0.4 درصد رشد کرد و به 2164.6 واحد رسید.

برای راهنمای سهام روسیه مراجعه کنید

برای اوراق خزانه روسیه رجوع کنید به



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.