روبل روسیه در آستانه تصمیم بانک مرکزی رویترز در مورد نرخ بهره ثابت ماند

[ad_1] © رویترز. سکه های روبل روسیه در این تصویر در 24 فوریه 2022 دیده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر نوشته الکساندر مارو (رویترز) – روبل در روز پنجشنبه ثابت ماند و بازار منتظر تصمیم روز جمعه در مورد نرخ بهره است، زیرا پرداخت های مالیاتی مطلوب پایان ماه باعث افزایش ارزش پول روسیه در بحبوحه

کد خبر : 353082
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
روبل روسیه در آستانه تصمیم بانک مرکزی رویترز در مورد نرخ بهره ثابت ماند

[ad_1]


© رویترز. سکه های روبل روسیه در این تصویر در 24 فوریه 2022 دیده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر

نوشته الکساندر مارو

(رویترز) – روبل در روز پنجشنبه ثابت ماند و بازار منتظر تصمیم روز جمعه در مورد نرخ بهره است، زیرا پرداخت های مالیاتی مطلوب پایان ماه باعث افزایش ارزش پول روسیه در بحبوحه کاهش قابل توجه قیمت نفت شد.

در ساعت 1322 به وقت گرینویچ، روبل 0.2 درصد در برابر دلار در 81.44 تقویت شد و 0.6 درصد افزایش یافت و در 89.76 در برابر یورو معامله شد. 0.3 درصد در برابر یوان تقویت شده بود و به 11.72 رسید.

آندری کوچتکوف، تحلیلگر Otkritie Research در یادداشتی گفت که روبل به دلیل ارزان شدن نفت، منبع اصلی درآمد برای روسیه، تحت فشار قرار گرفته است، اما دوره مالیاتی تاکنون به آن اجازه داده است که در برابر فشار خارجی مقاومت کند.

پرداخت‌های مالیاتی پایان ماه که معمولاً صادرکنندگان را به تبدیل درآمد ارز خارجی برای پرداخت بدهی‌های محلی سوق می‌دهد، کفی زیر روبل می‌دهد. این مالیات ها در تاریخ 28 آوریل است.

یک معیار جهانی برای صادرات اصلی روسیه، 0.1 درصد افزایش یافت و به 77.75 دلار در هر بشکه رسید که تنها کمتر از پایین ترین سطح یک ماهه در جلسه قبل بود.

قیمت نفت در روز چهارشنبه تقریباً 4 درصد کاهش یافت که به دلیل ترس از رکود اقتصادی ایالات متحده و افزایش صادرات نفت روسیه که تأثیر کاهش تولید اوپک را کاهش داد، کاهش شدید نسبت به جلسه قبل را افزایش داد.

بازار همچنین منتظر تصمیم روز جمعه برای نرخ بهره است.

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده هفتگی هفته گذشته اندکی افزایش یافت و انتظارات بانک مرکزی را برای نگه داشتن نرخ‌ها در 7.5 درصد تقویت کرد و خطر فشار تورمی فضای مانور را برای هر گونه کاهش پولی محدود می‌کند.

دیمیتری پولووی، رئیس سرمایه گذاری Locko-Invest گفت: ما هنوز دلیلی برای تغییر نرخ و لفاظی های بانک مرکزی نمی بینیم، اما ریسک های تورمی بیشتر از رشد اقتصادی بانک مرکزی را نگران می کند.

شاخص سهام روسیه بالاتر بود.

شاخص RTS بر اساس دلار با 0.6 درصد افزایش به 1017.5 واحد رسید. شاخص MOEX روسیه مبتنی بر روبل با 0.4 درصد افزایش به 2630.2 واحد رسید.

سهام وام دهنده VTB در روز پس از ثبت سود خالص بالای سه ماهه اول بانک با بهبود بخش بانکی گسترده تر و عادی شدن هزینه ریسک، حدود 5 درصد افزایش یافت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.