روبل به پایین ترین حد در 7 ماه گذشته سقوط کرد، بزرگترین کاهش یک روزه از ژوئیه توسط رویترز

© رویترز. عکس فایل: تصویر تصویری اسکناس‌های روبل روسی رول شده را روی یک میز در ورشو، لهستان، 22 ژانویه 2016 نشان می‌دهد. رویترز/Kacper Pempel//عکس فایل نوشته الکساندر مارو مسکو (رویترز) – در بحبوحه ترس از اینکه تحریم‌های نفت روسیه به درآمدهای صادراتی این کشور ضربه می‌زند، روبل روز دوشنبه به ضعیف‌ترین نقطه خود در

کد خبر : 295341
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
روبل به پایین ترین حد در 7 ماه گذشته سقوط کرد، بزرگترین کاهش یک روزه از ژوئیه توسط رویترز



© رویترز. عکس فایل: تصویر تصویری اسکناس‌های روبل روسی رول شده را روی یک میز در ورشو، لهستان، 22 ژانویه 2016 نشان می‌دهد. رویترز/Kacper Pempel//عکس فایل

نوشته الکساندر مارو

مسکو (رویترز) – در بحبوحه ترس از اینکه تحریم‌های نفت روسیه به درآمدهای صادراتی این کشور ضربه می‌زند، روبل روز دوشنبه به ضعیف‌ترین نقطه خود در بیش از هفت ماه گذشته در برابر دلار سقوط کرد و در مسیر بزرگترین افت یک روزه خود از ماه جولای بود.

سقوط روز دوشنبه در حالی رخ داد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از بلاروس بازدید کرد و این نگرانی را در کیف افزایش داد که او قصد دارد متحد سابق شوروی خود را برای پیوستن به یک حمله زمینی تازه که جبهه جدیدی را علیه اوکراین باز می کند، تحت فشار قرار دهد.

تا ساعت 1515 به وقت گرینویچ، روبل در برابر دلار 4.3 درصد ضعیف‌تر شد و به 67.41 رسید و پیش از این به 68.4800 رسید که ضعیف‌ترین رقم از 11 می بود.

این ارز همچنین 3.8 درصد از دست داد تا با 71.71 در برابر یورو معامله شود که پایین ترین سطح در بیش از هفت ماه گذشته است. در برابر یوان 3.9 درصد کاهش یافت و به 9.64 رسید و به ضعیف ترین سطح خود از اوایل جولای رسیده است.

روبل در ماه دسامبر تقریباً 10 درصد کاهش یافته است. یولیا ملنیکوا، تحلیلگر آلفا کاپیتال، گفت که این تضعیف ناشی از نگرانی هایی است که تحریم نفت و سقف قیمت باعث کاهش درآمد صادرات نفت روسیه و افزایش کسری بودجه با بهبود تدریجی واردات می شود.

ملنیکوا افزود: «لفاظی تحریم ها برای پول ملی نیز منفی است.

رهبران اتحادیه اروپا هفته گذشته با نهمین بسته تحریمی علیه مسکو موافقت کردند که نزدیک به 200 نفر دیگر را در لیست سیاه قرار داد و سرمایه گذاری در صنایع معدنی روسیه را ممنوع کرد.

روبل با حمایت از کنترل سرمایه و سقوط اولیه واردات در نتیجه تحریم های غرب به دلیل اقدامات روسیه در اوکراین و بسیاری از شرکت های خارجی که فعالیت خود را در این کشور متوقف کرده اند، بهترین ارز جهان در سال جاری باقی مانده است.

پشتیبانی مالیاتی

تحلیلگران انتظار دارند که پرداخت‌های مالیاتی آخر ماه آینده، زمانی که صادرکنندگان درآمد ارز خارجی را برای پرداخت بدهی‌های محلی به روبل تبدیل می‌کنند، از روبل حمایت کند، اما پس از عبور از آستانه 65 برای اولین بار از ماه مه، این ارز می‌تواند به یک ارز جدید تبدیل شود. ، برد ضعیف تر

دیمیتری پولووی، رئیس سرمایه گذاری در Locko Invest، گفت: دیدگاه ما در مورد نفت، مالیات های آتی و سود سهام به ما این امکان را می دهد که پیش بینی افزایش اندک در کوتاه مدت داشته باشیم.

یک معیار جهانی برای صادرات اصلی روسیه، 1.8 درصد افزایش یافت و به 80.5 دلار در هر بشکه رسید، اما این ماه در کمترین میزان خود در طول سال معامله شد.

SberCIB Investment Research در یادداشتی می‌گوید: «اگر روبل بالای 65 باقی بماند (که اگر صادرکنندگان علی‌رغم پرداخت‌های مالیاتی و سود سهام قریب‌الوقوع غیرفعال بمانند، ممکن است اتفاق بیفتد)، می‌توانیم شاهد حرکت آن به محدوده 67-70 باشیم.

زمانی که بانک مرکزی روسیه روز جمعه نرخ بهره کلیدی خود را 7.5 درصد نگه داشت، روبل به سختی واکنش نشان داد، اما لحن خود را کمی تغییر داد تا خطرات تورمی رو به رشد را تصدیق کند و گفت که بسیج نظامی اخیر بر کمبود نیروی کار افزوده است.

سهام روسیه نیز در حال زیان بود.

شاخص RTS بر اساس دلار با 4 درصد کاهش به 996.9 واحد رسید که پایین ترین رقم در بیش از دو ماه گذشته است. شاخص MOEX روسیه مبتنی بر روبل در 2132.2 واحد ثابت بود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.