روبل به بالاترین حد دو ماهه نزدیک می شود و باعث شک و تردید در مورد رالی سنتتیک توسط بلومبرگ می شود

[ad_1] © رویترز. روبل به بالاترین حد دو ماهه نزدیک می‌شود، شک و تردید را در مورد رالی سنتتیک ایجاد می‌کند (بلومبرگ) – این افزایش برای سومین روز به بالاترین میزان در بیش از دو ماه گذشته رسید و تردید استراتژیست های ارز را برانگیخت که می گویند بازار به دلیل کنترل سرمایه، فروش اجباری

کد خبر : 190454
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۴۰
روبل به بالاترین حد دو ماهه نزدیک می شود و باعث شک و تردید در مورد رالی سنتتیک توسط بلومبرگ می شود

[ad_1]


© رویترز. روبل به بالاترین حد دو ماهه نزدیک می‌شود، شک و تردید را در مورد رالی سنتتیک ایجاد می‌کند

(بلومبرگ) – این افزایش برای سومین روز به بالاترین میزان در بیش از دو ماه گذشته رسید و تردید استراتژیست های ارز را برانگیخت که می گویند بازار به دلیل کنترل سرمایه، فروش اجباری دلار و حجم بسیار کم شکسته است.

واحد پول روسیه روز پنجشنبه تا 7.3 درصد جهش کرد، که نشان دهنده بازگشت آن پس از سقوط پس از حمله این کشور به اوکراین و تحریم هایی بود که آن را از سیستم مالی جهانی منزوی کرد. یکی از عوامل کلیدی آخرین دستاوردها، ادامه تقاضا برای نفت و گاز روسیه در اروپا و جاهای دیگر است که تقریباً یک میلیارد دلار در روز درآمد به این کشور می‌دهد.

روبل روسیه که توسط بایدن به عنوان “آوار” مورد تمسخر قرار می گیرد، دوباره خروشان می کند

استراتژیست ها می گویند که افزایش روبل معتبر نیست: نرخ ارز دیگر شناور نیست و اگر موانع برداشته شوند، ارز در سطح بسیار متفاوتی قرار می گیرد. آنها می گویند که با تزلزل روسیه در آستانه نکول بدهی و کوچک شدن اقتصاد، روبل دیگر منعکس کننده اصول اساسی کشور نیست.

کریستین ماگیو، رئیس استراتژی پورتفولیو در بانک Dominion تورنتو در لندن، گفت: «این یک سطح کاملاً مصنوعی است و بنابراین باید اعتبار بسیار کمی برای آن قائل شد. تقریباً هیچ کس نمی تواند روبل را معامله کند و کسانی که واقعاً این کار را انجام می دهند، در سطوح بسیار متفاوتی از آنچه که نمایشگرها گزارش می دهند معامله می کنند. از منظر بازار و اقتصاد کلان، این کار منطقی نیست.»

حرکات اغراق آمیز در روبل همزمان با کاهش حجم معاملات است. میانگین 20 روزه حجم روزانه این ارز به کمترین میزان از سال 2012 رسیده است زیرا سرمایه گذاران خارجی قرار گرفتن در معرض دارایی های روسیه را کاهش داده اند.

نوسانات روبل در حال افزایش است. نوسانات واقعی 30 روزه به 79 درصد رسیده است، رکوردی که بالاتر از 74 درصدی است که پس از بحران روبل در سال 2014 به دست آمده بود. در حالی که نوسانات ضمنی یک ماهه به اوج خود رسیده است، در مقایسه با کمتر از 12 درصد قبل از تهاجم، همچنان در 55 درصد بالا باقی مانده است.

با توجه به مشارکت اندک، حرکات روبل توسط کنترل سرمایه سخت دولت دیکته می شود. این موارد شامل ممنوعیت فروش دارایی های روسیه توسط خارجی ها و همچنین فروش اجباری ارز سخت توسط صادرکنندگان است.

خروجی ها مسدود شده است

پیوتر ماتیس، تحلیلگر ارشد ارز در InTouch Capital Markets Ltd. در لندن، گفت: «این مهم است که تاکید کنیم که این بازار به درستی کار نمی کند. پس از اعمال محدودیت‌های مختلف روسیه که اساساً از خروج سرمایه جلوگیری می‌کند، روبل یک ارز تجاری آزاد نیست.

علاوه بر این پیچیدگی، پوتین از خریداران خارجی خواسته است که برای گاز طبیعی روسیه به روبل پرداخت کنند. در حالی که مقامات اروپایی این طرح را در اولین اعلام رد کردند، یک مقام فرانسوی در 31 مارس گفت که مکانیسم جدید پرداخت‌ها را مطابق با قراردادهای عرضه تغییر نمی‌دهد، که مانند قبل ادامه خواهد داشت.

تمام قطعات متحرک به این معنی است که کشف قیمت تقریباً غیرممکن است.

سایمون هاروی، رئیس تجزیه و تحلیل ارز در مونکس اروپا گفت: «تمرکز من اخیراً صرفاً به دلیل اینکه یک بازار مصنوعی است، روی روبل محدود شده است. هنگامی که این عمق بازگردد، قیمت گذاری با جایی که در حال حاضر در آن معامله می شود بسیار متفاوت به نظر می رسد، مگر اینکه مداخله شدید یا محدودیت های سرمایه ادامه داشته باشد.

© 2022 بلومبرگ LP

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.