روایت نیویورک‌تایمز از خطراتی که جاسوسان آمریکایی را تهدید می‌کند

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این هشدار که اخیرا به مراکز و پایگاههای سازمان سیا در سراسر جهان طی پیامی فوق محرمانه مخابره شده، پس از بررسی فعالیت شماری از خبرچین‌های به خدمت گرفته شده توسط آمریکا طی سالهای اخیر داده شده است. این خبرچین‌ها دستگیر و یا کشته شده اند و یا فعالیت‌شان لو رفته

کد خبر : 113708
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۳:۱۷
روایت نیویورک‌تایمز از خطراتی که جاسوسان آمریکایی را تهدید می‌کند



به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این هشدار که اخیرا به مراکز و پایگاههای سازمان سیا در سراسر جهان طی پیامی فوق محرمانه مخابره شده، پس از بررسی فعالیت شماری از خبرچین‌های به خدمت گرفته شده توسط آمریکا طی سالهای اخیر داده شده است. این خبرچین‌ها دستگیر و یا کشته شده اند و یا فعالیت‌شان لو رفته است.

یکی از دلایل دستگیری یا کشته شدن این خبرچین های به خدمت گرفته شده از سوی آمریکا، گسترش و افزایش فعالیت عوامل آژانس‌های ضد اطلاعات کشورهای رقیب آمریکا است.

این هشدار چالش هایی که سازمان سیا برای به خدمت گرفتن جاسوس‌ها در فضای عملیاتی سخت با آن روبرو بوده را برجسته می کند. طی سالهای اخیر سرویس های اطلاعاتی رقیب آمریکا در کشورهایی همچون روسیه، چین و پاکستان به دنبال به دست آوردن منابع سازمان سیا بوده اند و در برخی موارد آنها را به عوامل دوجانبه تبدیل کرده اند.

از جمله مواردی که منجر به بروز این چالش شده می توان به تکنیک‌های جاسوسی- اطلاعاتی ضعیف، اعتماد بیش از حد به منابع، کوچک شمردن آژانس های اطلاعاتی خارجی اشاره کرد.

لو رفتن فعالیت خبرچین‌هایی که سازمان سیا به خدمت گرفته نشان دیگری از مهارت فزاینده دیگر کشورها در به کارگیری ابتکاراتی همچون اسکن های بیومتریک، شناسایی چهره ، هوش مصنوعی و ابرازهای هک برای رهگیری فعالیت عوامل سازمان سیا با هدف کشف منابع آنها بوده است.

در حالیکه سازمان سیا راههای زیادی در جمع آوری اطلاعات برای تحلیل‌گران خود داشته ، در اختیار گرفتن شبکه‌های خبرچین‌های مورد اعتماد در سراسر جهان همچنان یکی از اقدامان کانونی در این راستا محسوب می شود.

سازمان سیا طی دو دهه گذشته بیشتر توجه خود را بر تهدیدهای تروریستی و مناقشات در افغانستان، عراق و سوریه گذاشته بود اما بهبود جمع آوری اطلاعات از قدرتهای رقیب (چه قدرتهای بزرگ و چه کوچک)، بار دیگر در کانون دستورکار این سازمان قرار گرفته است.

برخی از مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا معتقدند که مهارت ‌های این سازمان در خنثی کردن فعالیت سرویس های اطلاعاتی رقیب پس از دهه‌ها تمرکز بیشتر بر تهدیدهای تروریستی و تکیه بر ارتباطات مخفی خطرناک، به طور فزاینده‌ای فرسوده شده است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.