روایت حماس از چرایی انجام عملیات «طوفان الاقصی»

[ad_1] به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با انتشار یادداشتی تحت عنوان «این است روایت ما؛ چرا طوفان الاقصی؟» دلیل‌های انجام عملیات طوفان الاقصی را بیان کرد. جنبش حماس تاکید کرد: نبرد ملت ما با اشغالگران و استعمار در هفتم اکتبر آغاز نشده، بلکه از ۱۰۵ سال پیش شروع شده است. ملت

کد خبر : 457667
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
روایت حماس از چرایی انجام عملیات «طوفان الاقصی»

[ad_1]

به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با انتشار یادداشتی تحت عنوان «این است روایت ما؛ چرا طوفان الاقصی؟» دلیل‌های انجام عملیات طوفان الاقصی را بیان کرد.

جنبش حماس تاکید کرد: نبرد ملت ما با اشغالگران و استعمار در هفتم اکتبر آغاز نشده، بلکه از ۱۰۵ سال پیش شروع شده است. ملت ما ۳۰ سال را تحت استعمار انگلیس و ۷۵ سال را تحت اشغال صهیونیست‌ها سپری کرده است. ملت ما در طول چندین دهه، با انواع مختلف زورگویی، ستم، محرومیت از حقوق اساسی و اعمال سیاست‌های تبعیض نژادی دست و پنجه نرم کرده است.

در ادامه این یادداشت آمده است: نوار غزه از ۱۷ سال پیش تاکنون با محاصره‌ای شدید روبرو بوده و به این ترتیب به بزرگترین زندان بدون سقف جهان مبدل شده است. نوار غزه با ۵ جنگ ویرانگر مواجه شده و هر بار اسرائیل آغازگر آن بوده است. از سال ۲۰۰۰ تا سپتامبر ۲۰۲۳ اشغالگران ۱۱۲۹۹ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۱۵۶۷۶۸ نفر دیگر را نیز زخمی کرده‌اند که بیشتر آنان را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.

حماس تصریح کرد: نماینده اسراییل در سازمان ملل متحد گزارش شورای حقوق بشر را در برابر چشمان نمایندگان کشورهای جهان پاره کرد. اسراییل با اقدامات ددمنشانه خود در راستای افزایش شهرک‌سازی در کرانه باختری و یهودی سازی این منطقه به صورت عملی نسبت به از بین‌بردن امکان برپایی کشور فلسطین اقدام کرده است. آیا از ملت ما توقع می‌رفت که به انتظار و حساب بازکردن روی سازمان ملل متحد و سازمان‌های درمانده وابسته به آن ادامه دهد؟

در ادامه این یادداشت آمده است: عملیات طوفان الاقصی گامی ضروری و پاسخی طبیعی برای رویارویی با نقشه‌های طراحی‌شده برای از بین‌بردن مساله فلسطین است. طوفان الاقصی برای مقابله با برنامه‌های تل آویو جهت تسلط بر سرزمین فلسطین و اعمال حاکمیت آن بر مسجدالاقصی به انجام رسید. طوفان الاقصی برای پایان‌دادن به محاصره ظالمانه نوار غزه اقدامی ضروری بود و گامی طبیعی در چارچوب رهایی از اشغالگران به شمار می‌آید.

حماس تاکید کرد: این عملیات گامی طبیعی برای تحقق استقلال و آزادی ملت ما همچون دیگر ملت‌ها و همچنین تحقق حق تعیین سرنوشت آنان بود. طوفان الاقصی اقدامی طبیعی برای برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس بود. این عملیات در هفتم اکتبر موضع‌های نظامی اسراییل را هدف قرار داد و طی آن تلاش شد نظامیان دشمن برای آزادی اسیران ما به اسارت درآیند.

در ادامه این یادداشت آمده است: این حمله روی لشکر نظامی اسراییلی «غزه» و موضع‌های اسراییلی واقع در شهرک‌های اطراف نوار غزه تمرکز داشت. پرهیز از هدف قراردادن غیرنظامیان به ویژه زنان، کودکان و سالمندان الزامی دینی و اخلاقی است که فرزندان حماس بر اساس آن پرورش می‌یابند. مقاومت ما به ضوابط و دستورات دین حنیف اسلام پایبند است و شاخه نظامی آن نظامیان اشغالگر و کسانی که علیه ملت ما سلاح به دست بگیرند را هدف قرار می‌دهد.

حماس بیان کرد: ما با وجود در اختیارنداشتن تسلیحات دقیق در تلاش هستیم که از هدف قراردادن غیرنظامیان جلوگیری کنیم و اگر موردی از این دست نیز رخ داده باشد غیرعمدی بوده است. ما با پرونده غیرنظامیانی که در نوار غزه اسیر شدند برخوردی مثبت داشتیم و از روز نخست تلاش کردیم با سرعتی که امکان‌پذیر بود آنان را آزاد کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: تبلیغات اشغالگران مبنی بر اینکه قسام در حمله هفتم اکتبر غیرنظامیان اسرائیلی را هدف قرار داده است دروغ و افترایی بیش نیست. مبارزان قسام غیرنظامیان را هدف قرار ندادند بلکه بسیاری از آنان به دست نیروهای پلیس و ارتش اسراییل و از روی دست‌پاچگی این نیروها کشته شدند. ادعای کشتار ۴۰ کودک شیرخواره به صورت قطعی و به اذعان منابع اسراییلی تکذیب شده است. دروغ‌بودن ادعای تجاوز به زنان اسراییلی از سوی مبارزان مقاومت نیز به اثبات رسیده و حماس به صورت قطعی آن را رد کرده است.

حماس اعلام کرد: این حمله‌های اسراییل است که کشتار بسیاری از اسراییلی‌های به اسارات درآمده در هفتم اکتبر را در پی داشته است. بمباران و ویرانگری‌ها نشان داد که اشغالگران به زندگی اسیران خود اهمیتی نمی‌دهند و آماده‌اند آنان را قربانی کنند. در هفتم اکتبر برخی شهرک‌نشینان مسلح با مبارزان مقاومت درگیر شدند و اشغالگران آنان را به عنوان کشته‌های غیرنظامی به ثبت رسانده‌اند. تحقیقات سالم، روایت ما را تایید و ادعاهای اشغالگران را تکذیب خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: از کشورهای بزرگ به ویژه آمریکا، آلمان، کانادا و انگلیس می‌خواهیم که حمایت خود را از برگزاری تحقیقات در جنایت‌های رخ‌داده در فلسطین اعلام کنند. ما از دادگاه کیفری بین‌المللی می‌خواهیم که برای انجام تحقیقات در خصوص تمامی جنایت‌ها و نقض قانون‌هایی که صورت گرفته به صورت فوری به فلسطین اشغالی بیاید. این کشورها نمی‌خواهند اذعان کنند که ریشه‌های مشکل و بحران، اشغالگری و محروم‌نمودن ملت ما از حق زندگی آزاد است.

در پایان این یادداشت نیز حماس مقاومت در برابر اشغالگری را حقی شرعی و قانونی عنوان کرد و ضمن درخواست مجازات قانونی اشغالگران صهیونیست خواستار اتخاذ موضع در برابر استانداردهای دوگانه قدرت‌های حامی اشغالگران شد و تاکید کرد که ملت فلسطین، خود می‌تواند آینده خویش را تعیین کند و هیچ‌کس حق تعیین تکلیف برای آن را ندارد.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.