روایت تارنمای آمریکایی از طرح پشت پرده بایدن در خاورمیانه

[ad_1] تارنمای آکسیوس در تشریح این طرح بایدن افزود: (رژیم) اسرائیل در ازای توافق بر سر دستیابی به راهی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی و اجازه به تشکیلات فلسطینی برای اداره غزه در آینده، روابط خود با عربستان را عادی می‌کند. آکسیوس با این حال به‌نقل از مقامات آمریکایی نوشت: رژیم اسرائیل آماده پذیرش این

کد خبر : 457969
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
روایت تارنمای آمریکایی از طرح پشت پرده بایدن در خاورمیانه

[ad_1]

تارنمای آکسیوس در تشریح این طرح بایدن افزود: (رژیم) اسرائیل در ازای توافق بر سر دستیابی به راهی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی و اجازه به تشکیلات فلسطینی برای اداره غزه در آینده، روابط خود با عربستان را عادی می‌کند.

آکسیوس با این حال به‌نقل از مقامات آمریکایی نوشت: رژیم اسرائیل آماده پذیرش این معامله در آینده نزدیک نیست، اما ممکن است در نهایت و تحت تاثیر افزایش فشارهای بین المللی و داخلی در ماه‌های آینده آن را بپذیرد.

این رسانه نوشت: بایدن نیاز دارد فشارها بر (رژیم) اسرائیل را بدون آزرده کردن یهودیان آمریکایی در داخل این کشور حفظ کرده و افزایش دهد.

به نوشته آکسیوس، این راهی برای پایان دادن به جنگ نیست بله هدف از آن برنامه‌ریزی برای آینده است.

مقامات دولت بایدن از جمله آنتونی بلینکن وزیر خارجه و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی از سخنرانی‌های خود در اجلاس داووس سوئیس استفاده کردند تا به‌منظور بسیح افکار عمومی جهان، دیدگاه‌های خود را با شفافیت بیشتری ابراز کنند.

این رسانه افزود: بایدن به شکل فزاینده‌ای از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم) اسرائیل به‌دلیل مخالفتش برای بازسازی و اداره غزه بعد از جنگ ناامید شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی (بی بی) علنا با هرگونه توافقی که به فلسطینی‌ها اجازه اداره غزه را می‌دهد، مخالفت کرده است.

سالیوان در این زمینه گفت: راهبرد دولت بایدن در غزه، بعد از جنگ، ارتباط دادن عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل و عربستان با ایجاد راهی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

ریما بنت بندر آل سعود سفیر عربستان سعودی در آمریکا، هرگونه توافق بالقوه عادی سازی با رژیم اسرائیل را مشروط به برقراری آتش‌بس در غزه و ایجاد یک مسیر «غیرقابل بازگشت» به سوی یک کشور فلسطینی دانست.

آکسیوس نوشت: از آنجایی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اکثریت کابینه او مخالف تشکیل کشور فلسطینی هستند، این معامله بزرگ شانس اندکی برای موفقیت در آینده نزدیک دارد.

بایدن روز جمعه برای اولین بار در ۲۷ روز گذشته با نتانیاهو صحبت کرد. پس از این تماس، بایدن گفت که فکر نمی‌کند راه حل دو دولت تا زمانی که نتانیاهو در قدرت است غیرممکن باشد – و تاکید کرد که نتانیاهو در این تماس به او نگفته است که با راه حل دو دولتی مخالف است.

درست یک روز بعد، نتانیاهو در بیانیه‌ای با بایدن مخالفت و تاکید کرد که وی به رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که پس از نابودی حماس، رژیم اسرائیل باید کنترل امنیتی کاملی بر غزه داشته باشد؛ الزامی که با تقاضای حاکمیت فلسطین در تضاد است.

مارتین ایندیک سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی و متحد کلیدی مشاور امنیت ملی آمریکا در توئیتی نوشت از مخالفت با بایدن تنفر دارد اما آنچه که نتانیاهو پیشنهاد می‌کند، تشکیل کشور مستقل فلسطینی نیست و بایدن نباید آن را بپذیرد.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.