روایتی از نجات انسان‌ها در «حق حبس»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  مجموعه «حق حبس» تولید جدید شبکه مستند  سیماست و به زودی در ۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای پخش خواهد شد. خوشدست در اینباره گفت: از آنجا که من از حدود ده سال قبل من در فضاهای مختلف مثل زندان و بازداشتگاه‌ها آثاری را در این باره ساخته و چنین جریانی را در

کد خبر : 83106
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷
روایتی از نجات انسان‌ها در «حق حبس»



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  مجموعه «حق حبس» تولید جدید شبکه مستند  سیماست و به زودی در ۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای پخش خواهد شد.

خوشدست در اینباره گفت: از آنجا که من از حدود ده سال قبل من در فضاهای مختلف مثل زندان و بازداشتگاه‌ها آثاری را در این باره ساخته و چنین جریانی را در تعامل با مجرمان مختلف تجربه کرده‌ام، مدیر سابق شبکه مستند، آقای سلیم غفوری که در جریان کارهای قبلی‌ام بودند، به من پیشنهاد دادند که این بار سراغ آدم‌هایی برویم که به خاطر عدم توانایی پرداخت رقمی در زندان هستند.

وی افزود: اینها صرفا جرایم مالی مثل کلاهبرداری و… نیستند بلکه خیلی از آنها افرادی هستند که برای بخشودگی جرم‌شان دادگاه یا شاکی محکوم به پرداخت دیه و مبالغی برای آزادشدنشان کرده است. حتی در بین آنها کسانی هستند که به دلیل مهریه در زندان هستند و با چند سکه می‌توانند آزاد شوند. مواردی هم وجود داشت که مجرم قتلی را مرتکب شده و شاکی بعد از پیگیری‌های زیاد راضی شده بود تا با پرداخت دیه رضایت دهد، البته بعضا این قتل‌ها غیرعمد یا تصادف و سانحه هستند.

این تهیه کننده گفت: تلاش برای فرهنگ‌سازی هم موضوع دیگری است که این کارگردان با اشاره به آن گفت: در زندان‌های کشور در حال حاضر جمعیت زیادی به دلایل مادی گرفتار هستند و بخش عمده‌ای از این افراد می‌توانند با کمک خیرین، سازمان‌ها و ارگان‌هایی مثل ستاد دیه و موسسات خیریه که تعدادشان هم زیاد است، آزاد شوند. اما بخش عمده کاری که باید برای این معضلی که هست انجام شود، فرهنگسازی است. یعنی ما می‌توانیم با فرهنگسازی در این مسیر جریان‌سازی کنیم. مثلا الان در حال نزدیک‌شدن به عید فطر هستیم و مردم می‌توانند خمس و زکات و فطریه‌شان را به افرادی که محتاج هستند اختصاص دهند. ما افرادی را داریم که بیش از یک دهه به دلیل مبالغی که شاید امروز رقمی نیست در زندان‌ها هستند. باید به اینها کمک شود.

وی افزود: در حق حبس، علاوه بر انعکاس ماجرای هر کدام از زندانی‌ها مددکاری حضور دارد که با آنها همراه می‌شود. انتخاب این مددکار و اتفاقاتی که رقم می‌زند هم موضوع دیگری است که او درباره‌اش گفت: کاراکتر اصلی این مجموعه یک مددکار به اسم حسین شیخ است که سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند. مددکار علاوه بر آن‌که مثل یک وکیل خیرخواه جریان را پیگیری می‌کند، مانند روانکاو هم با مجرم حرف می‌زند و سعی می‌کند او را آرام کند

پژوهش ، کارگردانی و تهیه کنندگی این مجموعه مستند را  فرزاد خوشدست بر عهده داشته و از دیگر عوامل آن می توان به راوی ومشاور اجتماعی: حسین شیخ، تصویربردار: مهدی مولایی، صدابردار: مهدی محتشم صفا، تدوین: هانیه جلوخانی، صداگذاری: شاهین خاکپور، اتالوناژ و تیزر: فرشاد شهلایی، دستیار کارگردان: مریم موسوی، مشاور حقوقی: علی رضا سبزواریان- یونس کریمی، مدیر تولید: دُری رضایی و دستیار تهیه : بهرام سفیدی اشاره کرد.

۵۸۵۸



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.