روانشناسی خط‌؛ خط‌خطی‌های شما چه از درونتان می‌گوید؟ / «اگر همیشه فلش می‌کشید روحیه بلندپروازی دارید»

این خط خطی‌ها شاید شما را در مواقع پر استرس آرام کنند یا ذهن شما را برای انجام کارهای بزرگ باز کنند و یا حتی بدون هیچ علتی برای سرگرمی و خالی نبودن زمان کشیده شده باشند. اما بدانید این خط خطی‌ها از ذهن شما بیرون آمده و به نوعی بر روی کاغذ کشیده شده‌اند؛

کد خبر : 297488
تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
روانشناسی خط‌؛ خط‌خطی‌های شما چه از درونتان می‌گوید؟ / «اگر همیشه فلش می‌کشید روحیه بلندپروازی دارید»


این خط خطی‌ها شاید شما را در مواقع پر استرس آرام کنند یا ذهن شما را برای انجام کارهای بزرگ باز کنند و یا حتی بدون هیچ علتی برای سرگرمی و خالی نبودن زمان کشیده شده باشند. اما بدانید این خط خطی‌ها از ذهن شما بیرون آمده و به نوعی بر روی کاغذ کشیده شده‌اند؛ پس سریع از آنها نگذرید. ممکن است این خطوط درهم و مبهم، در نگاه اول چیز جالبی برای گفتن نداشته باشند ولی به اعتقاد بسیاری از روانشناسان این نوع نقاشی‌های ناخودآگاه نمایانگر درون و افکار ما هستند که به دور از محدودیت‌های ذهن آگاه‌مان پدید می‌آیند و اسرار ناگفته‌ای از شخصیت ما را به تصویر می‌کشند.

خطوطی بر گرفته از DNA مغزی

این خطوط ناخودآگاه همان خطوطی هستند که از ذهن بر روی کاغذ می‌آیند تا یک تخلیه DNA مغزی را شاهد باشیم. این خطوط هیچ‌گاه درباره آنچه در ذهن شماست دروغ نمی‌گویند فقط باید زبان آنها را یاد بگیرید تا بتوانید ذهن و شخصیت خود را ما بین این خطوط و شکل‌ها پیدا کنید. این خطوط نه تنها در بزرگسالان بلکه در کودکان هم دیده می‌شود. خطوطی که از آرزوها، حال درونی، ترس یا حتی اضطراب‌های شما سخن می‌گویند. در این مطلب به خطوط و اشکال مختلف می‌پردازیم تا شما هم بتوانید به شخصیت سری خود پی ببرید.

اشکال هندسی؛ افرادی با ذهنی منظم

مثلث، مربع و اشکال هندسی دیگر، نماد ذهنی سازمان یافته است و نشان می‌دهد که شما به‌گونه‌ای روشن و آشکار می‌اندیشید و دارای مهارت‌های برنامه‌ریزی هستید، یعنی در برنامه‌ها و طرح‌هایتان بسیار دقیق عمل می‌کنید. این خط خطی‌های منظم شخصیتی منظم و مرتب را منعکس می‌کنند.

ترسیم صورت‌؛ افرادی مهربان

روانشناسان می‌گویند؛ افرادی که چهره‌ها را ترسیم می‌کنند معمولاً افراد مهربان و دوستانه‌ای هستند. خط خطی کردن یک چهره زیبا می‌تواند نشان دهنده یک “فرد” باشد، در حالی که یک چهره زشت یا ناراضی می‌تواند نشانه ظاهری ناراحت، عصبانی یا سایر احساسات منفی باشد.

چشم‌ها؛ یک جفت چشم نظاره‌گر و مشکوک

چشم‌ها، به طور خاص، معنای بیشتری نسبت به ترسیم چهره دارند. چشم‌ها اغلب «پنجره‌ای رو به روح» شما هستند، بنابراین خط خطی کردن یک جفت نظاره‌گر ممکن است آشکارا وضعیت ذهنی یا احساسات پنهان شما را آشکار کند. این افراد کسانی هستند که نسبت به همه اطرافیانش و انگیزه‌های آنها مشکوک هستند و فکر می‌کند همه می‌خواهند درباره او قضاوت کنند و بد بگویند. اگر چشم خیلی هنرمندانه کشیده ‌شود و چشم‌هایی دخترانه با مژگانی خیلی بلند می‌تواند نشان‌دهنده غرور و خودبینی فرد باشد. اگر چشم حالتی کارتونی داشته ‌باشد نشان‌دهنده این است که فرد شخصیتی تفسیرگر دارد و دوست دارد درباره همه قضاوت کند.

خط‌خطی اسم؛ از اعتماد به نفس بالا تا عزت نفس پایین

خیلی از افراد تا کاغذی گیر می‌آورند شروع به کشیدن اسم خود یا حروف اول آن را می‌کنند. به عنوان مثال، حروف بزرگ نشان دهنده اعتماد به نفس است، در حالی که حروف کوچکتر نشان دهنده عزت نفس پایین در این افراد است. در حالی که خط کشیدن زیر اسم ممکن است به معنای احساس اهمیت بالا به خود است. اگر فردی بالای ۲۵ سال را دیدید که همه جا اسم خودش را به طرق مختلف می‌کشد، احتمالا با وجود درونی خود کمی درگیر است، چنین فردی هنوز نتوانسته با آن تصویری که از خود ساخته‌ کنار بیاید یا آن را به‌خوبی قبول کند.

فلش؛ انسان های بلند پرواز

اگر معمولا عادت دارید هر جا که بتوانید فلش و خط جهت‌دار بکشید، باید بگوییم شما روحیه بلندپروازی دارید و همیشه به موفقیت و پروژه های بزرگ فکر می‌کنید.

قلب؛ برای عاشق‌ها

آنهایی که درهر موقعیتی شروع به کشیدن قلب می‌کنند چیزی در ذهن دارند که حدس زدن آن خیلی هم سخت نیست، آنها دوست دارند همیشه عاشقانه و رمانتیک رفتار کنند.

مکعب؛ همه جوانب را بررسی می‌کنند

شاید آدم‌های کمی باشند که هنگام فکر کردن به‌طور ناخودآگاه شروع به کشیدن مکعب کنند و جاهای سفید کاغذهای اطرافشان را با مکعب‌های تودرتو پر می‌کنند. مکعب به این معناست که فرد تمام زوایای موضوع مورد نظر را درنظر می‌گیرد. پس اگر عادت دارید گوشه و اطراف کاغذ مربع بکشید، باید بگویم که معمولا به یک موقعیت تنها از یک زاویه نگاه می‌کنید. علاوه بر اینها ناگفته نماند که کشیدن مکعب نشانه محافظه‌کار بودن فرد نیز هست، یعنی کسی که به این راحتی‌ها تن به خطر نمی‌دهد.

خط خطی‌های پیچیده؛ افرادی که خودشان را گم کرده‌اند

کسی که بدون هدف خط خطی می‌کند و برای خودش طرح‌های بدون معنا می‌زند احساس می‌کند که در زندگی‌اش هیچ مسیر مشخصی ندارد و هدف خاصی را پیش‌رویش نمی‌بیند. بعضی در این مواقع شروع به کشیدن اشکال هندسی عجیب و غریب می‌کنند، شکل‌هایی که هیچ الگوی مشخصی ندارند و در اندازه‌های مختلف روی کاغذ آمده‌اند.

روانشناسی خط‌؛ خط‌خطی‌های شما چه از درونتان می‌گوید؟ / «اگر همیشه فلش می‌کشید روحیه بلندپروازی دارید»

بیشتر بخوانید:

فوبیا چیست و چه علائمی دارد؟/ این نوع ترس را جدی بگیرید!

این رنگ شما را جذاب‌تر می‌کند!

۲۳۳۲۳۶



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.