رهبر چین برای بایدن پیام تبریک فرستاد/ متن کامل سخنرانی شی به مناسبت سال نوی میلادی

[ad_1] وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که «شی جین‌پینگ» رهبر این کشور در چهل‌وپنجمین سالروز روابط دیپلماتیک میان چین و آمریکا به «جو بایدن» همتای آمریکایی خود تبریک گفت. خبرگزاری رویترز نوشت که در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است شی در پیام خود گفت «دو کشور مراحل سخت را پشت سر گذاشته‌

کد خبر : 449567
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
رهبر چین برای بایدن پیام تبریک فرستاد/ متن کامل سخنرانی شی به مناسبت سال نوی میلادی

[ad_1]

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که «شی جین‌پینگ» رهبر این کشور در چهل‌وپنجمین سالروز روابط دیپلماتیک میان چین و آمریکا به «جو بایدن» همتای آمریکایی خود تبریک گفت.

خبرگزاری رویترز نوشت که در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است شی در پیام خود گفت «دو کشور مراحل سخت را پشت سر گذاشته‌ و به طور کلی، پیش رفته‌اند» که رفاه ملتشان را ارتقا داده و به صلح، ثبات و شکوفایی جهانی کمک کرده است.

شی شکل‌‎گیری روابط چین-آمریکا را «رخدادی عظیم» در تاریخ روابط دوجانبه و در روابط بین‌المللی تلقی کرد.

روابط چین و آمریکا سرد بوده است اما مقامات دولت بایدن چند ماه پیش از دیدار اخیر شی و بایدن در نوامبر، به پکن سفر کرده و با همتایان چینی خود برای اعتمادسازی و برقراری دوباره تماس‌ها و تعاملات دیدار کردند که فرصتی برای کاهش تنش‌ها میان این دو اقتصاد بزرگ جهان فراهم کرد.

شی گفت که این نشست مسیر روابط دو کشور را به سمت چشم‌اندازی آینده‌محور مشخص کرده است.

رهبر چین همچنین گفت «مایلم برای تداوم هدایت روابط چین-آمریکا به نفع چین و آمریکا و ملت‌های آن‌ها و پیش‌برد هدف صلح و پیشرفت جهانی با رییس جمهور بایدن همکاری کنم.»

وزارت امور خارجه چین همچنین به طور جداگانه اعلام کرد که شی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز پیامی به مناسبت سال نو میلادی مبادله کرده و هر دو آن‌ها سال ۲۰۲۴ را «سال دوستی» برای دو کشور نامیدند و برخی فعالیت‌ها و اقدامات را نیز برای آن برشمردند.

شی گفت که چین مایل است به منظور تعمیق روابط راهبردی دوجانبه، تقویت مبادلات و همکاری، پیش‌برد روابط دوجانبه نزدیک‌تر و کمک‌های بیشتر به حفظ صلح و ثبات در منطقه با کره شمالی همکاری کند.

پیام رهبر چین به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی

پیام تبریک سال نو شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین در آستانه فرا رسیدن سال ۲۰۲۴ میلادی، از طریق رادیو و تلویزیون مرکزی چین و شبکه اینترنت پخش شد. متن این پیام به شرح زیر است:

با درود! بعد از جشن «دونگ جی» و طولانی ترین شب سال، در لحظه خوش وداع با سال گذشته و استقبال از سال نو، اینجانب در شهر پکن سال نوی میلادی را به همه شما تبریک می گویم.

سال ۲۰۲۳، ما با تلاش وافر و سخت، تحولات فراوان را تجربه کردیم و مناظری زیبا را شاهده بودیم و نیز دستآوردهای بسیار داشتیم. همه ما مشکلات یک سال گذشته را پشت سر گذاشته ایم و نسبت به آینده اطمینان کامل داریم.

در یک سال گذشته، ما گامهای محکم برداشتیم و پیشگیری و مهار کرونا وارد مرحله جدید و باثباتی شده، اقتصاد چین در مسیر بهبود مستمر پیش رفته و توسعه با کیفیت به طور مستحکم در حال پیشرفت است. همچنین سامانه صنایع مدرن کاملتر شده، صنایع پیشرو و سکانداران جدید از جمله صنایع بالادست، هوشمند و سبز به سرعت پیشرفت کرده اند، تولید غلات چین در بیستمین سال متوالی برداشت فراوان به همراه داشته، محیط زیست بهبود یافته و توسعه روستایی با شور و نشاط تازه همراه  شده است. علاوه بر این، فصل جدیدی از احیای همه جانبه شمال شرقی کشور آغاز شده، منطقه جدید شیونگ‌آن به طور جهشی توسعه یافته، کمربند اقتصادی رودخانه یانگ تسه نیروی حیاتی بسیاری را از خود نشان داده و سازندگی منطقه خلیج بزرگ گوانگ دونگ- هنگ کنگ- ماکائو به دستآوردهای قابل ملاحظه رسیده است. اقتصاد چین در سراشیبی، جانی تازه گرفته و کشور چین نیروی محرکه نوآورانه و نیروی حیاتی توسعه بسیار از خود نشان داده است. هواپیمای بزرگ مسافربری «سی ۹۱۹» (C۹۱۹) تولید چین مورد استفاده تجاری قرار گرفته، فضاپیماهای «شن جو» یکی پس از دیگری به فضا پرتاب شده و شناور زیردریایی «فن دو» رکورد رفتن به عمق دریا را به خود اختصاص داده ، برندهای بومی در داخل چین بسیار مورد پسند مردم قرار گرفته، مدل های جدید گوشی های داخلی بسیار پرفروش بوده اند. همه اینها در حالی است که خودروهای انرژی جدید، باتری لیتیوم، محصولات فتوولتوئیک به تولیدات چین رونق بسیار بخشیده است. چین با روحیه تسلیم ناپذیری و سختکوشی، تغییرات حیرت انگیزی ایجاد کرده است.

در یک سال گذشته، ما با افتخار به جلو گام برداشته ایم. ورزشکاران چینی در بازیهای دانشجویان جهان در چنگ‌دو و بازیهای آسیایی هانگ‌جو، افتخارات بسیاری برای کشور به دست آورده اند، گردشگری در تعطیلات بسیار پررونق بوده، بازار فیلم و سینمای کشور بسیار خوب بوده، لیگ فوتبال و برنامه های هنری روستایی نشاط و جذابیت در میان بسیاری از مردم ایجاد کرده، سبک زندگی کم کربن رواج یافته، زندگی آرام و ملایم و فضای احیای شادی و سرگرمی در میان مردم و خواسته های آنان برای داشتن یک زندگی خوب و زیبا مهیا شده و نیز یک چین پر از انرژی را به نمایش گذاشته است.

در یک سال گذشته ما گام های خود را با اعتماد به نفس برداشته ایم.

چین یک کشور بزرگ است که از تمدنی بزرگ نیز برخوردار است. سرزمین وسیع چین، مناظر زیبایی از دشت های مه آلود و همراه با بارش ملایم باران در جنوب را در خود جای داده که مایه هیجان و نشاط بیننده می شود و مواردی مانند تمدن کشف شده در ویرانه های باستانی لیانگ چو، ارلی تو و نمونه های اندیشه نگاره ها و هیروگلیف های نگاشته شده روی لاک لاک پشت و استخوان، گنجینه فرهنگی ویرانه های باستانی سان شینگ‌دوی، اسناد ادبی تاریخی در کتابخانه ملی، همگی تاریخ دیرینه، تمدن درخشان و ژرف ملت چین را روایت می کنند و منبع و پایه اعتماد به نفس و قدرت ما هستند.

چین علاوه بر تلاش برای پیشرفت خود، فعالانه با جهان در تعامل بوده و مسئولیت خود به عنوان یک کشور بزرگ را به خوبی  بر عهده گرفته است. ما با موفقیت نشست عالی چین و آسیای مرکزی و سومین مجمع عالی همکاری بین‌المللی «کمربند و جاده» را برگزار کردیم و پذیرای مهمانان و دوستان خود از سراسر جهان بودیم. اینجانب نیز با سفر به کشورهای مختلف، در نشستهای بین المللی شرکت کردم و با دوستان قدیمی و شرکای جدید چین دیدار داشتم و تلاش کردم ضمن به اشتراک گذاشتن ابتکارات چین  با آنان، سطح تفاهمات را با طرفهای مختلف تعمیق بخشم. در طول زمان، صلح و توسعه همواره موضوع اصلی است و همکاری و منافع مشترک قانون اصلی است.

وجود مشکلات در مسیر پیشرفت طبیعی است. برخی موسسات و شرکت ها با فشارهایی مواجه شدند، برخی مردم در اشتغال به کار و  زندگی خود به مشکلاتی برخوردند و برخی مناطق کشور شاهد بلایای طبیعی از جمله سیل، طوفان و زمین لرزه بود که اینجاب به آن توجه بسیار داشتم. کمک شجاعانه مردم به یکدیگر و مقابله آنان با چالش ها و غلبه آنان بر مشکلات من را بسیار تحت تأثیر قرار داد. کشاورزان، پشتکار، کارگران، سختکوشی، کارآفرینان، شجاعت، سربازان، تمام توان خود برای محافظت از میهن و مردم، عدالت و محافل مختلف، تلاش خود را به کار بستند و هر یک از مردم عادی خدماتی فوق العاده را به کشور انجام دادند. مردم برای همیشه بزرگترین تکیه گاه ما برای غلبه کردن بر همه مشکلات و چالش ها هستند.

سال ۲۰۲۴ مصادف با هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین است. ما باید به طور تزلزل ناپذیر به مدرنیزاسیون به سبک چینی کمک کنیم و با اجرای کامل، دقیق و همه جانبه ایده توسعه جدید، ضمن تسریع شکل گیری اوضاع مناسب برای توسعه جدید و پیشبرد توسعه با کیفیت، برای توسعه و امنیت برنامه ریزی کنیم. باید با تلفیق توسعه و ثبات، وضعیت رو به بهبود اقتصادی را تحکیم کنیم و تقویت بخشیم تا رشد باثبت و مستمر اقتصادی محقق شود. باید اقدامات بیشتری در زمینه آموزش و پرورش، توسعه دانش و فناوری و پرورش استعدادها را در پیش بگیریم. به حمایت از هنگ کنگ و ماکائو در استفاده از برتری های خود و پیوند بهتر با اوضاع کلی توسعه کشور و حفظ شکوفایی و ثبات درازمدت بپردازیم. وحدت میهن یک رویداد تاریخی بدون تردید است. هموطنان دو سوی تنگه تایوان باید با همدلی و همبستگی، به طور مشترک از افتخارات بزرگ رستاخیز ملت چین بهره مند شوند.

اهداف ما بسیار بزرگ و نیز ساده است و در این خلاصه می شود که مردم از زندگی بهتر برخوردار شوند. آموزش و پرورش کودکان، اشتغال جوانان و توسعه آنها، امور پزشکی سالمندان و تامین زندگی آنها از جمله امور مربوط به خانواده و در عین حال  کشور است. ما باید با تلاش مشترک این امور را به طور مطلوب انجام دهیم. در حال حاضر، با وجود زندگی سریع و شلوغ و فشار بالای آن، ما باید یک فضای گرم و همآهنگ اجتماعی را ایجاد کنیم، شرایط فراگیر و فعال برای نوآوری را فراهم آوریم و امکانات دردسترس تر و آسان تر را برای زندگی در اختیار مردم قرار دهیم تا همه از شادی و یک زندگی سطح بالا برخوردار شوند و به خواسته های خود برسند.

در جهان امروز، برخی مناطق هنوز دستخوش آتش جنگ هستند. مردم به خوبی قدر غنیمت صلح را می دانند. ما مایلیم به اتفاق جامعه جهانی و با در نظر گرفتن سرنوشت بشری و رفاه مردم، به ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک پرداخته و جهانی بهتر را ایجاد کنیم.

در این لحظه از یک شب نورانی و زیبا، ما همراه با هم شکوفایی و اقتدار میهن خود و صلح و امنیت جهانی را آرزو می کنیم. من نیز برای همه شما خجستگی در هر چهار فصل و سلامت و موفقیت آرزو می کنم.

متشکرم!        

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.