رهبر بومی مخالف استخراج غیرقانونی معدن در ونزوئلا کشته شد – NGO

[ad_1] سازمان غیردولتی حقوق بومی AC Kape Kape روز جمعه در توییتر نوشت: “تروخیلو آرانا در زندگی به شدت با حضور گروه های خارجی و بهره برداری غیرقانونی از معادن در سرزمین های بومی مردم Uwottuja، در منطقه Alto Guayapo مخالفت کرد.” جامعه Uwottuja از حدود 15000 نفر تشکیل شده است. آرماندو اوبدولا، مدیر کل

کد خبر : 223780
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۳۲
رهبر بومی مخالف استخراج غیرقانونی معدن در ونزوئلا کشته شد – NGO

[ad_1]

سازمان غیردولتی حقوق بومی AC Kape Kape روز جمعه در توییتر نوشت: “تروخیلو آرانا در زندگی به شدت با حضور گروه های خارجی و بهره برداری غیرقانونی از معادن در سرزمین های بومی مردم Uwottuja، در منطقه Alto Guayapo مخالفت کرد.”

جامعه Uwottuja از حدود 15000 نفر تشکیل شده است.

آرماندو اوبدولا، مدیر کل کاپ کاپ به رویترز گفت که تروخیو به خاطر فعالیت‌هایش تهدید شده است و پرونده او بازتاب قتل فعالان محیط‌زیست و اجتماعی در کشور همسایه کلمبیا است.

جوامع شهر اووتوجا فوریه گذشته تصمیم خود را برای دفاع از قلمرو خود در برابر “تهاجم خاموش” گروه های جنایتکار اعلام کردند و بهره برداری غیرقانونی از معادن و همچنین استفاده از زمین خود را برای فعالیت های غیرقانونی رد کردند.

اوبدولا گفت: «ویرجیلیو نیروهای مسلح را به عنوان نگهبان سرزمینی در طول عملیات در مناطقی که گروه‌های نامنظم وجود دارد همراهی می‌کرد.

وزارت ارتباطات و اطلاعات و دادستانی بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ ندادند.

سازمان‌های غیردولتی و گزارش سازمان ملل حضور گروه‌های جنایتکار خشن را که معادن طلا را در جنگل کنترل می‌کنند، محکوم کرده‌اند.

استخراج معادن از سال 1989 در ایالت آمازوناس جنوبی ونزوئلا ممنوع شده است، که بخشی از به اصطلاح Arco Minero، یک منطقه بهره برداری طلا به وسعت 111000 کیلومتر مربع است که در سال 2016 توسط دولت رئیس جمهور نیکلاس مادورو تحت پوشش ایجاد شده است.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، میشل باشله، از دولت خواسته است تا فعالیت‌های معدنی را منظم کرده و تضمین کند که طبق استانداردهای بین‌المللی و زیست‌محیطی انجام می‌شوند.

گروه کاری دانشگاه لس آند در امور بومیان خواستار تحقیق در مورد قتل تروخیلو شد و گفت که سازمان های بومی تاکنون پاسخی از کمیسیون بین آمریکایی حقوق بشر در مورد اقدامات حفاظتی برای سایر مدافعان محیط زیست دریافت نکرده اند.

(گزارش ماریا رامیرز در Puerto Ordaz، ونزوئلا، و Deisy Buitrago در کاراکاس؛ نوشته ایزابل وودفورد؛ ویرایش توسط آنگوس مک سوان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.