رهبر ایران می‌گوید «دشمنان» ممکن است کارگران را هدف قرار دهند، زیرا اعتراضات در حال خشم است

[ad_1] «تا این ساعت بحمدالله دشمنان شکست خورده اند. اما دشمنان هر روز ترفند جدیدی دارند و با شکست امروز ممکن است اقشار مختلف از جمله کارگران و زنان را هدف قرار دهند.» زنان و دانشجویان نقش برجسته ای در تظاهرات خیابانی ضد دولتی، تکان دادن و سوزاندن روسری برای محکوم کردن قوانین سختگیرانه پوشش

کد خبر : 282987
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰:۰۶
رهبر ایران می‌گوید «دشمنان» ممکن است کارگران را هدف قرار دهند، زیرا اعتراضات در حال خشم است

[ad_1]

«تا این ساعت بحمدالله دشمنان شکست خورده اند. اما دشمنان هر روز ترفند جدیدی دارند و با شکست امروز ممکن است اقشار مختلف از جمله کارگران و زنان را هدف قرار دهند.»

زنان و دانشجویان نقش برجسته ای در تظاهرات خیابانی ضد دولتی، تکان دادن و سوزاندن روسری برای محکوم کردن قوانین سختگیرانه پوشش اسلامی ایران برای زنان ایفا کرده اند.

موج ناآرامی ها در شهریور ماه پس از آن آغاز شد که مهسا امینی زن کرد ایرانی در بازداشت پلیس اخلاق کشور پس از دستگیری به دلیل پوشیدن لباس های «نامناسب» درگذشت.

اعتراضات در ماه گذشته به بخش حیاتی انرژی گسترش یافت، اما تظاهرات کارگران، که تا حدی به مطالبات مرتبط با حقوق و شرایط کار پرداخته است، محدود شده است.

در سال 1979، ترکیبی از اعتراضات و اعتصابات توده‌ای کارگران نفت و بازرگانان بازار کمک کرد تا روحانیت در انقلاب اسلامی ایران به قدرت برسد.

خبرگزاری هرانا روز شنبه اعلام کرد که تحصن‌ها و اعتراضات در 22 پردیس در تهران، پایتخت و شهرهای بزرگ از جمله اصفهان، تبریز و شیراز با شعارهایی از جمله آزادی، آزادی، آزادی در حال برگزاری است.

گروه حقوق کُرد «هنگاو» ویدیوهایی را منتشر کرد که مدعی تیراندازی نیروهای امنیتی به معترضان در شهر دیواندره و کشته شدن یک معترض است. رویترز نتوانست این ویدیوها را تأیید کند.

هرانا اعلام کرد که 402 معترض در ناآرامی های روز جمعه کشته شده اند، از جمله 58 کودک خردسال. وی افزود که حدود 54 تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شدند. بر اساس این گزارش، بیش از 16800 نفر دستگیر شده اند.

رسانه های دولتی ماه گذشته گفتند که بیش از 46 نیروی امنیتی از جمله پلیس کشته شده اند. مقامات دولتی تخمینی از تعداد تلفات گسترده‌تر ارائه نکرده‌اند.

قوه قضاییه تندرو ایران پنج معترض را به اعدام محکوم کرده و گفته است که بیش از 2000 نفر را که به دلیل ناآرامی متهم شده اند محاکمه خواهد کرد و تلاش ها برای سرکوب چندین هفته تظاهرات را تشدید می کند.

(گزارش اتاق خبر دبی؛ ویرایش توسط هلن پوپر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.