رفراندوم دونباس و واکنش رهبران غربی

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در توئیتی با بیان اینکه این اقدامات به جنگ پوتین در اوکراین بیشتر دامن می‌زند، نوشت: رفراندوم‌های شرم آور هیچ مشروعیتی ندارند و تغییری در ماهیت جنگ روسیه در اوکراین ایجاد نمی‌کنند. وی افزود: جامعه بین‌الملل باید این نقض آشکار قانون بین‌الملل را محکوم کرده و

کد خبر : 258117
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۶:۵۲
رفراندوم دونباس و واکنش رهبران غربی



به گزارش شبکه خبری راشاتودی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در توئیتی با بیان اینکه این اقدامات به جنگ پوتین در اوکراین بیشتر دامن می‌زند، نوشت: رفراندوم‌های شرم آور هیچ مشروعیتی ندارند و تغییری در ماهیت جنگ روسیه در اوکراین ایجاد نمی‌کنند.

وی افزود: جامعه بین‌الملل باید این نقض آشکار قانون بین‌الملل را محکوم کرده و حمایت‌ها از اوکراین را بیشتر کند.

جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک قرار است ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برای پیوستن به روسیه رفراندوم برگزار کنند. دو منطقه دیگر یعنی زاپوریژیا و خرسون نیز روز جمعه رفراندوم برگزار خواهند کرد.

ولادیمیر روگوف، یکی از مقام‌های منصوب شده از سوی روسیه برای زاپوریژیا گفت: الحاق به روسیه می‌تواند به حل سریع درگیری در منطقه کمک کند. این روند به مردم نشان می‌دهد که روسیه برای همیشه اینجا می‌ماند. آنها به سرعت سلاح بر زمین می‌گذارند و نبرد سریعتر تمام می‌شود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز با تاکید بر گفته‌های استولتنبرگ این رفراندوم‌ها را توهین به اصول حق حاکمیت و یکپارچگی قلمرو دانست و افزود: ما این قلمرو را جزئی از اوکراین می‌دانیم.

وی افزود: واشنگتن از بابت گزارش‌هایی که پوتین ممکن است دستور دهد تا نیروهای روسی بسیج شوند، آگاه است. این روند توانایی اوکراین را در عقب راندن نیروهای روسی تضعیف نمی‌کند.

رهبران جهان نیز در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حمله روسیه به اوکراین را محکوم کردند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در سخنرانی ویدئویی اوایل امروز (چهارشنبه) خود گفت: اوضاع در خط مقدم به وضوح نشان می‌دهد که اوکراین پیشرو است. موضع اوکراین با این سر و صداهایی که روسیه درباره برگزاری رفراندوم ایجاد می‌کند، تغییر نکرده است.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در پاسخ به سوالات خبرنگاران در سازمان ملل گفت: روس‌ها می‌توانند هر کاری دلشان بخواهد، انجام دهند. این چیزی را تغییر نمی‌دهد. اوکراین حق دارد تا قلمروهای خود را آزاد کند و آنها را از دست روس‌ها آزاد نگه دارد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز به خبرنگاران گفت: اگر برنامه رفراندوم تراژیک نباشد، حتما خنده دار است!

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز گفته که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تنها در صورتی که نتواند در جنگ پیروز شود “جاه طلبی‌های امپریالیستی” خود را که خطر نابودی روسیه و اوکراین را در پی دارد، کنار می‌گذارد.

شولتس در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: به همین دلیل است که ما هرگونه صلح دیکته شده از سوی روسیه را نخواهیم پذیرفت و اینکه اوکراین باید بتواند در مقابل روسیه از خود دفاع کند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نیز به مجمع عمومی سازمان ملل گفت که اعتبار این نهاد به دلیل حمله روسیه به اوکراین در خطر است چون مسکو یکی از اعضای دائم شورای امنیت است و ایجاد اصلاحات در این نهاد امنیتی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: حمله روسیه به اوکراین فلسفه و اصول منشور سازمان ملل را متزلزل کرده است و این چیزی نیست که تحمل پذیر باشد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.