رشوه‌دهی امارات در آمریکا – هوشمند نیوز

پایگاه اطلاع‌رسانی «امارات لیکس» به نقل از منابع خود نوشت: «مایکل نایتس» پژوهشگر آمریکایی طی ۶ سال، ده‌ها هزار دلار از امارات دریافت کرده تا کارهایی به نفع این کشور انجام دهد و جنایات اماراتی ها را در یمن پاک کند. این منابع با بیان اینکه امارات از نایتس برای تهیه یک کتاب که به

کد خبر : 312892
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۲۹
رشوه‌دهی امارات در آمریکا – هوشمند نیوز



پایگاه اطلاع‌رسانی «امارات لیکس» به نقل از منابع خود نوشت: «مایکل نایتس» پژوهشگر آمریکایی طی ۶ سال، ده‌ها هزار دلار از امارات دریافت کرده تا کارهایی به نفع این کشور انجام دهد و جنایات اماراتی ها را در یمن پاک کند.

این منابع با بیان اینکه امارات از نایتس برای تهیه یک کتاب که به زودی منتشر خواهد شد، حمایت مالی کرده، افزودند: نایتس در این کتاب تلاش می‌کند تا جنایات جنگی و جاه طلبی‌های امارات برای تجزیه یمن و مداخله نظامی در این کشور را با توجه به اسناد بین المللی و حقوق بشری آن توجیه کند.

به نوشته امارات لیکس، نایتس همکار «برنشتاین» در موسسه سیاست واشنگتن برای خاور نزدیک است و کتاب جدید او با عنوان «۲۵ روز تا عدن»، داستان ناگفته نیروهای متجاوز اماراتی و مزدوران آنها در جنگ یمن به زبان‌های انگلیسی و عربی توسط «پروفایل باکس» به زودی منتشر می شود.

امارات به نایتس اجازه داده تا به بهانه آنچه “ثبت وقایع و چالش‌های ناشی از عملیات ناشناخته نجات شهر ساحلی با اهمیت استراتژیک یمن (شهر عدن) ” خوانده شده، چندین ماه در این کشور بماند و با نظامیان متجاوز اماراتی همنشینی و آنها را تبلیغ کند. بر همین اساس، این اولین تجربه نوشتن تاریخ نظامی امارات در جنگ (تجاوز نظامی به یمن در چارچوب ائتلاف متجاوز) خواهد بود که با استفاده از سخنان خود نظامیان و ملوانان و خلبانان متجاوز اماراتی به خاک یمن تهیه شده است.

این کتاب وقایع جنگی که امارات مدعی است برای آزادسازی شهر ساحلی عدن قبل از عید فطر در ژوئیه ۲۰۱۵ آغاز شده را بازگو و به نفع امارات تبلیغ می‌کند.

امارات در قالب ائتلاف متجاوز سعودی به خاک یمن در سال ۲۰۱۵ میلادی تجاوز کرد و برخی استان های جنوبی و شرقی این کشور از جمله استان عدن را با استفاده از مزدوران داخلی و خارجی خود به اشغال درآورد. در طول سالهای گذشته گزارش های متعددی از اختلاف و درگیری های گروههای مختلف مزدور و دست نشانده سعودیها و اماراتی ها در استان های جنوبی و شرقی یمن منتشر شده است. اخیرا رسانه ها از درگیری مزدوران اماراتی و سعودی در جنوب یمن بر سر قدرت در چارچوب رقابت ریاض و ابوظبی خبر دادند.

[عملیات] به اصطلاح آزادسازی عدن تنها مقدمه‌ای برای استقرار شبه نظامیان جدایی طلب [مورد حمایت] امارات در این شهر و اخراج مسئولان دولت مستعفی و فراری یمن از عدن در خدمت توطئه‌های ابوظبی برای تقسیم یمن بود.

نایتس در کتاب خود تلاش کرده که تجاوزگری ارتش امارات و حمایت آن از مزدورانش در داخل یمن را کمک به دفاع از بندر عدن معرفی کند. او ادعا کرده که امارات برای کمک به “جنگجویان مقاومت یمن” (مزدوران اماراتی) در دفاع از بندر عدن” در برابر عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن (نیروهای مسلح دولت نجات ملی یمن مستقر در شهر صنعا در شمال این کشور) دخالت کرده است.

هم اکنون استان های شمالی و مرکزی یمن بویژه استان صنعا در کنتزل دولت نجات ملی یمن به رهبری جنبش انصارالله و برخی استان های شرقی و جنوب شرقی یمن در اشغال ائتلاف متجاوز سعودی – اماراتی است.

به نوشته امارات لیکس، نایتس در کتاب خود تلاش کرده است تا اشغال استان عدن را یک دستاورد خوب و دولت نجات ملی یمن و جنبش انصارالله این کشور را یک تهدید برای کشتیرانی جهان معرفی کند. او مدعی شده است که اگر حوثی‌ها (جنبش انصارالله) موفق به گرفتن عدن می‌شدند، دومین شهر بزرگ یمن را هم بعد از صنعا به کنترل خود درمی آورند و بر یک نقطه ترانزیت دریایی که ۲۰ درصد از نفت جهان از آن عبور می‌کند، سیطره می‌یافتند.

این پژوهشگر آمریکایی گفته که بیش از پنج سال طول کشیده تا به ادعای خود، تحقیقات دقیق و کشف حقیقت برای نگارش این کتاب انجام شود.

به نوشته امارات لیکس، نایتس در این کتاب در مطالبی مبالغه‌آمیز به ستایش از قدرت زرهی امارات در برابر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و جنبش انصارالله پرداخته و سعی کرده تا از طریق گفت وگو با مزدوران یمنی مورد حمایت امارات و نیروهای اشغالگر اماراتی در عدن، برای آنها تبلیغ کند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.