رشد ۷۵ درصدی بازدید گردشگران نوروزی از تفرجگاه‌های کلاله

ایسنا/گلستان فرماندار کلاله از رشد ۷۵ درصدی بازدید گردشگران نورزی از جاذبه‌های گردشگری و رشد ۶۸ درصدی میزان اقامت در شهرستان کلاله خبر داد. فرهاد شیبک عصر امروز شنبه ۱۲ فروردین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۲ میزان اقامت مسافران نوروزی در شهرتان کلاله نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد رشد داشته

کد خبر : 341235
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
رشد ۷۵ درصدی بازدید گردشگران نوروزی از تفرجگاه‌های کلاله



ایسنا/گلستان فرماندار کلاله از رشد ۷۵ درصدی بازدید گردشگران نورزی از جاذبه‌های گردشگری و رشد ۶۸ درصدی میزان اقامت در شهرستان کلاله خبر داد.

فرهاد شیبک عصر امروز شنبه ۱۲ فروردین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۲ میزان اقامت مسافران نوروزی در شهرتان کلاله نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بازدید گردشگران نوروزی از تفرجگاه‌های شهرستان کلاله نیز ۷۵ درصد رشد داشته است، افزود: همه ادارات شهرستان کلاله در ایام پایانی سفر، جهت ایمنی مردم، مسافرین و گردشگران اهتمام لازم را داشته باشند.

فرماندار کلاله ادامه داد: با توجه به فرارسیدن ۱۳ فروردین (روز طبیعت)، ادارات منابع طبیعی، اوقاف، هلال احمر، بخشداری‌ها، انتظامی، پلیس راه، میراث فرهنگی و بهداشت، با استفاده از تمام توان و تجهیزات، همکاری لازم را پیرامون ایمنی بهتر و بی‌خطر برگزار شدن این روز داشته باشند.

شیبک تأکید کرد: دستگاه‌های متولی ضمن تهیه نایلون زباله برای مسافرین در تفرجگاه‌ها، نسبت به پاکسازی و جمع‌آوری زباله به منظور جلوگیری از آسیب به محیط‌زیست اقدام کنند.

به گزارش ایسنا؛ کَلاله شهری از توابع بخش مرکزی و مرکز شهرستان کلاله در شرق استان گلستان، ایران است که به عنوان سومین شهر بزرگ استان گلستان شناخته می‌شود.
این شهر در جادهٔ گرگان به مراوه‌تپه قرار گرفته‌است. بررسی باستان‌شناسان در شهر کلاله در استان گلستان تا کنون به شناسایی ۱۳۰ محوطه و تپه تاریخی و پیش از تاریخ منجر شده‌است. این کشف، تاریخ کلاله را به ۷۵۰۰ سال پیش رساند.

در این بررسی‌ها که به منظور تهیه نقشه باستان‌شناسی کشور صورت می‌گیرد، یک سد ساسانی که از تاج آن ۶۰۰ متر آن باقی مانده و یک مدرسه و مسجد قاجاری شناسایی شد.

گورستان خالد نبی (س) یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است که همه ساله در ایام نوروز هزاران گردشگر را از نقاط مختلف ایران و جهان به خود جذب می‌کند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.