رشد ۱۷ درصدی ورود زائر به مشهد در اولین روز از دهه پایانی صفر

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی گفت: عملیات خدمتگزاری به زائران حضرت رضا(ع) در دهه پایانی صفر از دیروز آغاز شده است، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ هزار و ۹۳۱ نفر، زائر وارد مشهد شده‌اند که در مقایسه با این روز در سال گذشته که ۱۴۳ هزار و ۴۹۰ نفر زائر

کد خبر : 399620
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
رشد ۱۷ درصدی ورود زائر به مشهد در اولین روز از دهه پایانی صفر

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی گفت: عملیات خدمتگزاری به زائران حضرت رضا(ع) در دهه پایانی صفر از دیروز آغاز شده است، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ هزار و ۹۳۱ نفر، زائر وارد مشهد شده‌اند که در مقایسه با این روز در سال گذشته که ۱۴۳ هزار و ۴۹۰ نفر زائر بوده، شاهد رشد ۱۷ درصدی ورود زائر هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، امروز ۱۶ شهرویور ماه در نشست خبری «قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی» که با حضور سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی دلگیر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، همچنین مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری و دبیر ستاد خدمات سفر در محل استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت اربعین حسینی و ایام سوگواری پیش‌رو در روزهای پایانی ماه صفر از تلاش و اهتمام تمامی اصحاب رسانه در جریان خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی تقدیر و اظهار کرد: ان‌شاءالله از امروز در جریان خدمتگزاری به زائران علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) انجام وظیفه خواهیم کرد.

مسئولیت سنگینی در میزبانی زائران بر عهده داریم

وی به روایتی از امام رضا(ع) اشاره و اظهار کرد: در این روایت آمده «هر امامی به گردن دوستان و شیعیان خود عهدی دارد که وفای کامل به این عهد، و بجای آوردن نیکوی آن، با زیارت قبور آنان است. پس کسانی که با رغبت و علاقه به زیارت ایشان و باور داشتن آنچه آنان ترغیب کرده‌اند، زیارتشان کنند، امامانِ آن‌ها در روز قیامت شفیع‌شان باشند»، بنابراین زائران، مهمانان عزیزی هستند که بر سر سفره بیعت، ضیافت و تجدید میثاق علی‌ابن موسی(ع) می‌آیند. بدین ترتیب در مشهد و خراسان رضوی مسئولیت سنگینی در میزبانی زائران بر عهده داریم، زیرا میان مسافر دیگر مقصدها با زائر امام رضا(ع) تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

گنابادی‌نژاد ضمن ابراز امیدواری در ارائه خدمتگزاری بایسته و متناسب با شأن زائران حضرت رضا(ع) و رضایتمندی آن‌ها گفت: عملیات خدمتگزاری به زائران حضرت رضا(ع) در دهه پایانی صفر از دیروز آغاز شده است، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ هزار و ۹۳۱ نفر، زائر وارد مشهد شده‌اند که در مقایسه با این روز در سال گذشته که ۱۴۳ هزار و ۴۹۰ نفر زائر بوده، شاهد رشد ۱۷ درصدی ورود زائر به مشهد هستیم.

وی بیان کرد: از مجموع زائران ورودی در روز گذشته، بالاترین تردد متعلق به وسایل نقلیه شخصی با ۱۲۴ هزار و ۳۷۲ نفر بوده است، همچنین ۲۰ هزار و ۹۵۶ نفر تردد با قطار و ۱۱ هزار و ۳۹۸ نفر تردد با هواپیما و ۸ هزار و ۲۰۵ نفر تردد با اتوبوس ثبت شده است. همچنین در حوادث جاده‌ای، ۵ حادثه دیده و ۴ مصدوم در روز گذشته داشته‌ایم که به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در خصوص مهم‌ترین تمهیدات قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی بیان کرد: از مسئله‌های مهم در حوزه خدمت‌‎گزاری اسکان است که مجموع ظرفیت‌های اسکان در استان برای بیش از ۷۰۰ هزار نفر شب پیش‌بینی شده است و ۲۸۳ هزار و ۳۸۵ نفر شب، روز گذشته از این ظرفیت اسکان استفاده کرده‌اند.

حضور امدادگران هلال احمر از ۱۵ استان

وی در خصوص خدمات حوزه بهداشت و درمان به زائران اظهار کرد: با برنامه‌ریزی خوب کمیته بهداشت و درمان با استفاده از ظرفیت‌های دیگر استان‌ها و ظرفیت ملی که با اهتمام وزیر بهداشت و درمان در حوزه نیازهای پزشکی همچون کادر درمان و تجهیزات پزشکی و وسایل نقلیه و آمبولانس‌های مورد نیاز، همچنین برای تأمین دارو پیش‌بینی‌های خوبی صورت گرفته است. علاوه بر آن امدادگران هلال احمر از ۱۵ استان برای امداد جاده‌ای مسیر تردد زائران رضوی حضور یافته‌اند، بدین ترتیب ظرفیت خوبی در پایگاه‌های امداد جاده‌ای ایجاد شده است.

موضوع نان و نانوایی؛ از تأکیدات ویژه قرارگاه زیارت

گنابادی‌نژاد با اشاره به تأمین ارزاق و مایحتاج زائران گفت: پیش‌بینی‌های ویژه در معاونت اقتصادی استانداری و اداره کل جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت و … صورت گرفته و موضوع نان و نانوایی از تأکیدات ویژه قرارگاه زیارت، استاندار و ستاد خدمات سفر استان به‌ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی بوده که با مسئولیت محسن داوری، فرماندار مشهد برنامه‌ریزی و پیگیری شده است.

وی ضمن تشکر از حوزه خدمات شهری و اقدامات جدی شهردار و مجموعه شهرداری بیان کرد: اگرچه خدمت‌گزاری در نوبت‌های قبلی نیز با اهتمام صورت گرفته بود، اما امسال رویکرد ارتقایی، تحولی و توجه متمایز و تأکید ویژه شهردار را در خدمت به زائران شاهد هستیم. سرویس بهداشتی و پارکینگ مورد تأکید بود و علاوه بر ظرفیت‌های موجود، ظرفیت‌های موقت هم در نظر گرفته شده است، همچنین برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های سیار نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: موضوع مهم دیگر در حوزه خدمات شهری، راهنمای زائر است. در دوره‌های گذشته پیش‌بینی‌های خدمتگزاری، نسبتاً خوب بوده، اما در حوزه اطلاع‌رسانی اگر ضعف‌های به وجود آمده، جریان خدمات را تحت الشعاع قرار داده است، البته امام بار اطلاع‌رسانی تنها بر دوش شهرداری نیست و مجموعه اصحاب رسانه در این امر سهیم هستند. بدین ترتیب تمهیداتی صورت گرفته، از جمله اینکه معاونت صدا در ۵ روز پایانی ماه صفر ویژه برنامه زائر را در امتداد تجربه رادیو اربعین داشته باشند که می‌تواند در راهنمایی و اطلاع رسانی به زائران امام رضا(ع) بسیار تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در شهرداری نیز ارتقای پایگاه‌های راهنمای زائر مد نظر است که در روزهای پایانی نیز به صورت شبانه‌روزی خدمت‌گزاری را ارائه دهند. همچنین تمهیداتی در ایجاد پایگاه‌های سیار خودرویی و موتوری برای راهنمایی زائران که بیش از گذشته فعال باشند.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه در حوزه امنیت، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و اطلاعات تفضیلی آن در نشست خبری آتی ارائه خواهد شد، بیان کرد: در حوزه نظارت و ارزیابی نیز محسن نجات، مدیر کل بازرسی استانداری با اهتمام ویژه‌ای ورود یافتند و امیدواریم با تشدید ارزیابی‌ها و نظارت‌های مرتبط این موضوع پیگیری شود، البته تأکید استاندار و ستاد خدمات سفر استان بر این است که بار و نقش اصلی حوزه نظارت باید به بازرسی‌های اتحادیه‌های اصناف و انجمن‌های صنفی بازگردد.

رشد ۱۷ درصدی ورود زائر به مشهد در اولین روز از دهه پایانی صفر

نرخ‌نامه اماکن اقامتی باید در معرض دید زائران قرار گیرد

وی با تأکید ویژه بر واحدهای خدماتی، صنفی، اقامتی و تجاری اطراف حرم مطهر رضوی افزود: ان شا الله با نظارت‌های ویژه که روزانه صورت خواهد گرفت، از این جهت هم شرایط بهتری داشته باشیم. نبود قیمت شناور در اماکن اقامتی از جمله اقدامات خوبی است که در این راستا صورت گرفت، از جامعه هتلداران خواسته شده تا نرخ‌های خود را در معرض دید زائران قرار دهند، همچنین تجربه بارگذاری قیمت در فضای مجازی از جمله در نرم‌افزار نشان را هم داشته‌ایم چراکه به هر میزان بتوانیم کمیت و کیفیت خدمات را به زائران اطلاع رسانی کنیم، میزان رضایتمندی بیشتری کسب خواهیم کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی به زائران توصیه کرد: همزمان با تهیه بلیت رفت، بلیت برگشت را نیز تهیه کنند، همچنین قبل از سفر هماهنگی‌های لازم برای محل اقامت را انجام دهند تا میزان رضایتمندی بیشتری کسب کنند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.