رشد سه ماهه سوم، سال مالی 22 ژاپن با لکنت اقتصاد جهانی ضعیف تر دیده می شود

[ad_1] تولیدکنندگان در سومین اقتصاد بزرگ جهان مستعد چشم انداز رشد تیره تر در شرکای تجاری بزرگی مانند ایالات متحده و چین هستند که ترس از رکود و رکود تورمی را در سراسر جهان دامن می زنند. با این حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد که تحلیلگران همچنان پیش‌بینی می‌کنند که رشد ژاپن در طول سال

کد خبر : 230794
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
رشد سه ماهه سوم، سال مالی 22 ژاپن با لکنت اقتصاد جهانی ضعیف تر دیده می شود

[ad_1]

تولیدکنندگان در سومین اقتصاد بزرگ جهان مستعد چشم انداز رشد تیره تر در شرکای تجاری بزرگی مانند ایالات متحده و چین هستند که ترس از رکود و رکود تورمی را در سراسر جهان دامن می زنند.

با این حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد که تحلیلگران همچنان پیش‌بینی می‌کنند که رشد ژاپن در طول سال مالی تا مارس آینده مثبت باقی بماند و این به لطف بهبود مورد انتظار مصرف است که بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود که رشد سالانه اقتصاد در این سه‌ماهه به 3.1 درصد برسد، پیش‌بینی متوسط ​​36 اقتصاددان در نظرسنجی 4 تا 15 جولای نشان داد که کمتر از 3.5 درصد برآورد شده در نظرسنجی ژوئن است.

اقتصاددانان در این نظرسنجی تخمین های رشد را برای سه ماهه اکتبر-دسامبر و ژانویه-مارس نیز اندکی کاهش دادند، در حالی که برآوردهای سه ماهه آخر را حتی شدیدتر از 4.1 در ژوئن به 3.2 درصد کاهش دادند.

هارومی تاگوچی، اقتصاددان اصلی در S&P Global Market Intelligence گفت: «بزرگترین عامل کاهش رتبه کلی، احساس رو به رشد کندی در اقتصاد ایالات متحده است.

او گفت که سیاست صفر چین برای مقابله با کرونا همچنین می‌تواند تنگناهای عرضه را برای صادرکنندگان ژاپنی طولانی کند.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین و اقدامات قرنطینه کووید-19 در کارخانه های چین در سال جاری، تولیدکنندگان صادرات محور ژاپن به شدت از افزایش بی امان قیمت کالاها آسیب دیده اند.

تحلیلگران در این نظرسنجی انتظار داشتند که تولید صنعتی ژاپن در ماه آوریل تا ژوئن 3.8 درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد، که پس از آن با 2.2 درصد بهبود ناچیز تولید در جولای تا سپتامبر همراه خواهد بود.

در داخل کشور، احتمالاً اقتصاد از بهبود هزینه‌های خانوارها در مورد تقاضای متوقف‌شده برای خدماتی مانند مسافرت پس از برداشته شدن محدودیت‌های کرونا در ماه مارس، بهره خواهد برد.

تاکومی سونودا، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی بانک مرکزی شینکین، گفت: «به نظر نمی‌رسد افزایش قیمت‌ها در حال حاضر مصرف خصوصی را کاهش دهد، اگرچه اگر ادامه پیدا کند، تأثیر آن می‌تواند بیشتر باشد.

او گفت که افزایش اخیر موارد ابتلا به ویروس کرونا، عدم اطمینان را به چشم انداز مصرف اضافه کرده است.

برآورد متوسط ​​اقتصاددانان در این نظرسنجی نشان داد که تورم اصلی مصرف کننده سالانه ژاپن احتمالاً در ماه های اکتبر تا دسامبر به 2.4 درصد می رسد و سپس با هدف 2.0 درصدی بانک ژاپن در اوایل سال آینده همسو می شود.

اما تقریباً 90 درصد از تحلیلگران گفتند که هرگونه رهایی از سیاست فوق العاده آسان BOJ تا سال 2023 یا بعد از آن اتفاق نخواهد افتاد.

انرژی را در اولویت قرار دهید

19 نفر از 27 اقتصاددان یا 70 درصد، در پاسخ به این سوال که پس از انتخابات مجلس نمایندگان در 10 ژوئیه که به پیروزی قانع کننده ای برای ائتلاف حاکم نخست وزیر فومیو کیشیدا منجر شد، دولت باید روی کدام حوزه ها تمرکز کند، گفت: سیاست انرژی.

نخست‌وزیر ژاپن روز پنجشنبه گفت که از وزیر صنعت خواسته است تا در زمستان که مصرف برق افزایش می‌یابد، حداکثر 9 راکتور هسته‌ای را فعال کند.

دوازده تحلیلگر «سیاست خارجی/امنیتی» را در این سؤال انتخاب کردند که دو گزینه را مجاز می‌کرد، در حالی که شش تحلیلگر «امنیت اجتماعی» و «افزایش قیمت‌ها» را انتخاب کردند.

پنج اقتصاددان «همه‌گیری کووید-19» را انتخاب کردند، دو نفر «افزایش دستمزد»، دو اقتصاد «اصلاحات مالی» و یکی «استراتژی رشد» را انتخاب کردند.

12 نفر از 27 اقتصاددان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت تداوم موج گرما در طول تابستان چه تاثیری بر اقتصاد ژاپن خواهد داشت، گفتند که این امر هم برای مصرف و هم برای تولید منفی خواهد بود و برخی نیز به افزایش خطرات کمبود برق اشاره می کنند.

هشت نفر دیگر گفتند که مصرف به دلیل گرمای سوزان افزایش می یابد اما برای تولید منفی است، در حالی که پنج نفر گفتند که برای مصرف و همچنین تولید مثبت است.

چیوکی تاکاماتسو، اقتصاددان ارشد بیمه عمر متقابل فوکوکو گفت: «موج گرمای مداوم از هزینه‌های مصرف‌کننده برای گردشگری و اقامت و همچنین تهویه‌ی مطبوع قوی‌تر و کم‌مصرف‌تر حمایت می‌کند.

(برای سایر داستان های بسته نظرسنجی چشم انداز اقتصادی بلندمدت جهانی رویترز:)

(گزارش توسط کانتارو کومیا؛ نظرسنجی توسط ارش موگر و آنانت چانداک؛ ویرایش توسط دانیل لوسینک و جاناتان کیبل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.