رشد دلار متوقف شد زیرا داده‌های خوش‌بینانه PMI چین، روحیه ریسک‌پذیری را برانگیخت

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا و یورو در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration//عکس فایل توسط Rae Wee سنگاپور (رویترز) – پس از اینکه فعالیت‌های تولیدی چین با سریع‌ترین سرعت خود از آوریل 2012 افزایش یافت و از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت، دلار

کد خبر : 327206
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
رشد دلار متوقف شد زیرا داده‌های خوش‌بینانه PMI چین، روحیه ریسک‌پذیری را برانگیخت

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا و یورو در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration//عکس فایل

توسط Rae Wee

سنگاپور (رویترز) – پس از اینکه فعالیت‌های تولیدی چین با سریع‌ترین سرعت خود از آوریل 2012 افزایش یافت و از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت، دلار در روز چهارشنبه کاهش یافت و معامله‌گران را با خوش‌بینی مجدد و دور شدن از دلار امن به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر سوق داد.

یوان و دلار استرالیا و نیوزلند یکی از بزرگ‌ترین ذینفعان از داده‌های قوی اقتصادی چین بودند که با افزایش شاخص مدیران خرید رسمی تولید (PMI) از 50.1 در ژانویه به 52.6 در ماه گذشته، انتظارات را شکست.

به طور مشابه، فعالیت غیر تولیدی چین در ماه فوریه با سرعت بیشتری رشد کرد، در حالی که شاخص PMI تولیدی Caixin/S&P Global برای ماه گذشته نیز از انتظارات بازار فراتر رفت.

آخرین بار تقریباً 0.4 درصد بالاتر بود و به 6.9040 در هر دلار رسید، در حالی که با 0.6 درصد افزایش به 6.9143 در هر دلار رسید.

کریستوفر وونگ، استراتژیست ارزی در OCBC می گوید: مجموعه قوی PMI های چین به بازگشایی تجارت چین روح بخشید.

قیمت 0.52 درصد افزایش یافت و به 0.62165 دلار رسید، در حالی که 0.3 درصد افزایش یافت و به 0.6749 دلار رسید و به دنبال داده های اقتصادی ضعیف داخلی در روز چهارشنبه به پایین ترین سطح دو ماهه خود برگشت.

ارزهای ضد پود اغلب به عنوان پروکسی مایع برای یوان استفاده می شوند.

داده های جداگانه در روز چهارشنبه نشان داد که اقتصاد استرالیا در سه ماهه گذشته با ضعیف ترین سرعت در یک سال گذشته رشد کرد، در حالی که قیمت های مصرف کننده ماهانه این کشور در ژانویه کمتر از حد انتظار افزایش یافت، که می تواند دلیل کندتر افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا باشد.

کارول کنگ، استراتژیست ارزی در Commonwealth Bank of Australia (OTC:) (CBA) گفت: “من فکر می کنم فعالان بازار به منظور سنجش چشم انداز کوتاه مدت سیاست RBA، به شاخص CPI ژانویه نگاهی دقیق خواهند داشت.”

اما با توجه به آنچه که RBA در جلسه گذشته گفت، به نظر می رسد که آنها قبلا تصمیم خود را گرفته اند و می خواهند نرخ بهره را بیشتر افزایش دهند.

در کل، دلار آمریکا در روز چهارشنبه کاهش یافت، زیرا بازارها از احیای فعالیت در دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از خروج چین از سیاست های سختگیرانه خود در خصوص کووید در اواخر سال گذشته استقبال کردند.

این امر برخی خوش‌بینی‌ها را نسبت به بازگشایی تجارت چین احیا کرد و امیدها را برای رکود آرام‌تر در اقتصاد جهانی در پی افزایش شدید نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ افزایش داد.

یورو با 0.14 درصد افزایش به 1.0591 دلار رسید و بخشی از زیان خود را در جلسه قبل جبران کرد.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که تورم در دو اقتصاد بزرگ منطقه یورو در ماه فوریه به‌طور غیرمنتظره افزایش یافت و انتظارات بانک مرکزی اروپا (ECB) برای افزایش نرخ بهره را افزایش داد.

تیری ویزمن، استراتژیست نرخ ارز و نرخ ارز جهانی مک کواری، گفت: «در حالی که نرخ تورم همچنان بالا در ایالات متحده، انقباض بیشتر فدرال رزرو را پیش‌بینی می‌کند، تورم منطقه یورو در سال 2023 بالاتر و چسبنده‌تر است و بانک مرکزی اروپا نسبت به فدرال رزرو باید اقدامات بیشتری را انجام دهد.

استرلینگ با 0.22 درصد افزایش به 1.2045 دلار رسید که در ابتدای هفته پس از انعقاد قرارداد تجاری ایرلند شمالی پس از برگزیت بریتانیا با اتحادیه اروپا، 1 درصد افزایش یافت.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در ایرلند شمالی بود و سپس با قانونگذاران خود روز سه شنبه برای فروش قرارداد جدید ملاقات کرد.

در برابر سبدی از ارزها، () 0.11 درصد کاهش یافت و به 104.87 رسید.

این شاخص در ماه فوریه نزدیک به 3 درصد افزایش یافته بود که اولین رشد ماهانه آن پس از یک رگبار باخت 4 ماهه بود، زیرا آمارهای قوی اقتصادی ایالات متحده در هفته های اخیر انتظارات بازار را مبنی بر اینکه فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ های افزایشی ادامه خواهد داد افزایش داد.

قیمت گذاری آتی در حال حاضر حاکی از اوج 5.4 درصدی نرخ وجوه فدرال رزرو تا سپتامبر است.

مایکل هری، استراتژیست جهانی در رابوبانک، می‌گوید: «ما شاهد هستیم که فدرال رزرو به 5.5 درصد می‌رسد، با ریسک رو به رشد 6 درصد. فدرال رزرو در حال پیاده روی است. دیگران نمی توانند دنبال کنند یا مطابقت داشته باشند. دلار افزایش خواهد یافت.

در جاهای دیگر، دلار در برابر ین ژاپن 0.15 درصد افزایش یافت و به 136.41 رسید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.