رشد دلار از پایین ترین سطح یک ماهه؛ ین تحت فشار پس از نشست BOJ توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز. Investing.com – دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا روز جمعه افزایش یافت و پس از زیان‌های سنگین یک شبه به دنبال داده‌های ضعیف اقتصادی دوباره بازگشت، در حالی که با حفظ نرخ بهره بانک ژاپن در سطوح بسیار پایین، ین ژاپن تضعیف شد. در ساعت 01:45 ET (05:45 به وقت گرینویچ)، دلار

کد خبر : 361547
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
رشد دلار از پایین ترین سطح یک ماهه؛  ین تحت فشار پس از نشست BOJ توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز.

Investing.com – دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا روز جمعه افزایش یافت و پس از زیان‌های سنگین یک شبه به دنبال داده‌های ضعیف اقتصادی دوباره بازگشت، در حالی که با حفظ نرخ بهره بانک ژاپن در سطوح بسیار پایین، ین ژاپن تضعیف شد.

در ساعت 01:45 ET (05:45 به وقت گرینویچ)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می کند، پس از کاهش حدود 0.8 درصدی یک شبه به پایین ترین سطح یک ماهه، با 0.1 درصد افزایش به 101.787 معامله شد.

دلار در اوایل هفته افزایش یافت، زمانی که ایالات متحده پیش‌بینی می‌کرد در سال جاری حداقل دو افزایش دیگر افزایش یابد، علی‌رغم توقف زنجیره افزایش نرخ‌های خود، زیرا همچنان به روند بالاتر از محدوده هدف بانک مرکزی ادامه می‌دهد.

اما مجموعه‌ای از خوانش‌های ضعیف اقتصادی ایالات متحده، از جمله کندی و کندی، این پرسش را مطرح کرد که فدرال رزرو تا چه حد می‌تواند نرخ بهره را افزایش دهد.

BOJ همچنان بسیار سازگار است

0.3% افزایش یافت و به 140.61 رسید، با تضعیف ین پس از آخرین جلسه مهم بانک مرکزی در یک هفته شلوغ، با تکرار مواضع غیرقانونی خود که در تضاد با سیاست های جنگ طلبانه اتخاذ شده توسط همتایان در سطح جهانی است.

بانک مرکزی ژاپن هدف نرخ بهره کوتاه مدت -0.1 درصدی خود را حفظ کرد و نشان داد که همچنان به بازده اوراق قرضه دولتی اجازه داد و ستد در محدوده محدود 0.5 درصد تا منفی 0.5 درصد خواهد داد.

زیان برای ین محدود بود، هرچند که انتظارات برای کاهش قیمت BOJ در هفته‌های اخیر تا حد زیادی بالا رفته بود.

تحلیلگران ING در یادداشتی می‌گویند: «قدرت بیشتر USD/JPY (احتمالاً ناشی از استراتژی‌های تجاری حمل و نقل) ممکن است مقامات ژاپنی را به راه‌اندازی مجدد مداخله FX که سپتامبر گذشته در منطقه 145 مستقر شد، سوق دهد.

ممکن است فاصله زیادی با اوج دلار/ین نداشته باشیم، حتی اگر تغییر روند صعودی مدتی طول بکشد.

داده های مربوط به تورم منطقه یورو

0.1% کاهش یافت و به 1.0939 رسید، که از بالاترین سطح یک ماهه جلسه قبل به دنبال افزایش نرخ و راهنمایی های رو به جلوی شاهین از سوی .

رئیس بانک مرکزی اروپا در کنفرانس مطبوعاتی بعدی اعلام کرد که افزایش مجدد نرخ بهره در ماه جولای بسیار محتمل است و بانک مرکزی هنوز “زمینه ای برای پوشش” برای جلوگیری از تورم بالا دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، قرائت نهایی منطقه یورو در اواخر جلسه ماه مه انجام می‌شود و انتظار می‌رود که نشان دهد شاخص سالانه به 6.1 درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل 7.0 درصد کاهش یافته است.

با این حال، که قیمت‌های بی‌ثبات انرژی و مواد غذایی را مستثنی می‌کند، احتمالاً رام کردن آن دشوارتر است و از 5.6 درصد به 5.3 درصد کاهش می‌یابد.

پوند به بالاترین حد یک ساله صعود کرد

پس از افزایش انتظارات که احتمال افزایش نرخ بهره برای سیزدهمین جلسه متوالی در هفته آینده وجود دارد، تا حد زیادی ثابت در 1.2784 معامله شد.

آخرین دیدگاه مصرف کنندگان بریتانیا در مورد تورم و نرخ ها در اواخر جلسه منتشر می شود، زیرا بریتانیا با یکی از بالاترین نرخ ها در میان اقتصادهای بزرگ پیشرفته رقابت می کند.

ING افزود: «انتظارات نرخ بانک مرکزی انگلیس پس از جلسه فدرال رزرو به طور جزئی کاهش یافت، اما همچنان حاکی از پنج افزایش 25 واحدی نرخ بهره نسبت به سطوح فعلی قبل از پایان سال است.

در جاهای دیگر، پس از کاهش نرخ های وام توسط بانک خلق چین در این هفته در تلاش برای تقویت اقتصاد در حال رشد، یوان با کاهش 0.1 درصدی به 0.6886 رسید، در حالی که با 0.1 درصد افزایش به 7.1308 رسید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.